  • 11. Data: 2024-01-30 23:51:07
    Temat: Re: Repolonizacja...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jan 2024 20:14:50 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czuli jednak pracowano -- praca wzbogaca!!!

    Tych co pracowali - pewnie wzbogaciła. Teraz wzbogaci tych, co beda
    rozbierali :-)

    > Nad Izerą też wytrwale pracowano!

    Ale to nie wiem, czy nie Chinczycy ...

    > Nad białostockimi lotniskami -- także!

    > Słusznie! -- dlaczegóż mieliby stresować się?!

    Jak widac nie tylko o to chodzi - spółka z ubezpieczenia moze uzyskac
    znacznie wiecej niz prezes ma, czy mu zaplaciła.

    > Gdyby koAlicja PO-PSL szpiegowała -- Rydzyk by chyba wyciągnął
    > tłumy na ulice i posypałyby się kamienie... Skoro partia PiS
    > szpiegowała -- OK...

    Ktos tam u Sowy podsłuchiwał, ale podobno nie PiS :-)

    J.

  • 12. Data: 2024-01-30 23:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Jan 2024 20:18:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ważne, że znaleźli kupca na polskie produkty!
    > A najważniejsze, że ów kupiec zapłacił nam
    > (wszystkim Polakom!) dewizami!!!
    >
    > Dawno minęły czasy sprzedaży spod lady -- teraz sprzedawca
    > szuka klienta i cieszy się każdą ceną, zwłaszcza w dewizach!

    Nie wiem na ile ironizujesz ... ale nie, nie za wszelką cene.

    > Wreszcie nas dostrzegają na świecie!

    Chyba ciagle słabo.

    > A że obecna władza jest zazdrosna, wiec szuka dziury w całym...

    No, PiS spowodował, ze byliśmy dostrzegani.
    Negatywnie, ale bylismy :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-01-31 00:21:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 sty 2024 o 23:51, J.F pisze:

    > Tych co pracowali - pewnie wzbogaciła. Teraz wzbogaci tych, co beda
    > rozbierali :-)

    Czyli perspektywiczna praca...

    > Ale to nie wiem, czy nie Chinczycy ...

    Chińczycy w 1000 dni zbudowali Xiaomi...

    https://mi-home.pl/products/xiaomi-su7

    https://www.auto-data.net/pl/xiaomi-su7-max-101-kwh-
    673hp-dual-motor-awd-50853

    Długi na 5 metrów... [dla mnie za drogi]

    Co najmniej trzy budowano...

    > Jak widac nie tylko o to chodzi - spółka z ubezpieczenia moze uzyskac
    > znacznie wiecej niz prezes ma, czy mu zaplaciła.

    Czyli jest to zyskowny interes! -- prawidłowo!

    Falenta...

    -=-

    https://youtu.be/B60jcWOf3m8?t=196

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 14. Data: 2024-02-01 08:03:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Jan 2024 17:52:40 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
    > Eneuel
    >: sporządzano
    >
    > + sprzedawano
    >
    > Alot -- zusowe oprogramowanie...
    > Teraz KSeF -- też do śmietnika...

    Nie wiem. Nowy minister stwierdzil, ze do poprawki.
    Czyli idea im sie chyba podoba, i chcą.
    To pewnie będzie.

    I ktos zarobi na poprawkach ... programisci zarobią, firma straci :-)

    > W Białymstoku utylizowano odpady komunalne w nieistniejącym
    > zakładzie...

    I co z nimi robiono?

    W Warszawie zrobiono nowoczesna spalarnie na osady z oczyszczalni
    scieków, po czym płacą jakiejs firmie za utylizacje osadów, bo
    spalarnia cos nie działa.

    > Mierzeja wiślana -- średnio trzy statki dziennie na cztery
    > śluzowania...

    A nie znacznie mniej? Czy to moze licząć male jachty jako statki?
    Ale ma byc lepiej.

    > Izera... Ogólnie motoryzacja...

    Z tą Izerą mam troche mieszane uczucia. Z jednej strony - bez problemu
    mozna było przewidziec, ze tak sie skonczy.
    Z drugiej ... a Muskowi się udało.

    > Ekonomista ministrem zdrowia podczas największej pandemii...

    Ale NFZ trzeba pieniedzy, a nie medyków :-)

    > Nie każdy ;) ma dostęp do internetu ale niektórzy mają, więc mogą
    > pooglądać: Chiny, Indie, kraje arabskie... W polską gospodarkę od

    I podziwiac ich gospodarki?

    > dekad pakowane są pieniądze z całego świata, w tym z Unii
    > Europejskiej i z polskiego rządu... Niemcy po wojnie były
    > zrujnowane...

    Wychodzi na to, ze nie bardzo.

    > Wracając do negatywów -- nie bez powodu Kaczyński nazwał swoją
    > spółkę -- Srebrną...

    od ulicy ?

    > Wzorem Izraela będziemy mieli pasmo przedterminowych wyborów po
    > których nastąpi atak sąsiada walczącego o swoje prawa przeciwko
    > Zachodowi?...

    Na razie nie.
    Ale nie tylko Izraela - w Belgii cos dwa lata nie było wiekszosci
    sejmowej.

    J.

  • 15. Data: 2024-02-01 08:05:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Jan 2024 16:46:27 +0100 (GMT+01:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    >
    >: nie, nie za wszelką cene
    >
    > ZTCP dolar miał wartość wykraczającą i poza oficjalną cenę
    > rządową, i poza rynkową... Przykładowo samochody polskiej
    > produkcji (fiaty i polonezy) sporządzano za granicę taniej niż do
    > Polski -- i tłumaczono, że tak jest dobrze, bo rodzime źródełko
    > szmalu może wyschnąć a zagraniczne nie może...

    W PRL.
    A zobacz chocby na rok 2007/8

    >: PiS spowodował, ze byliśmy dostrzegani.
    > Beata, Julia, Daniel, Jarosław, Mateusz...

    Patryk, itp.
    trzeba przyznac, ze czasem ladnie przygadał w PE,
    ale niczym perły przed wieprze ...

    J.

  • 16. Data: 2024-02-01 14:21:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2024 o 08:05, J.F pisze:

> [...]

    W PeWeXie te same samochody polskiej produkcji były droższe niż
    w zachodnich krajach...

    > W PRL.
    > A zobacz chocby na rok 2007/8

    Co wówczas było?

    > Patryk, itp.

    Patryk mamrotał o niemieckich hełmach -- tymczasem Ukrainę
    broniły niemieckie systemy obrony powietrznej...

    > trzeba przyznac, ze czasem ladnie przygadał w PE,
    > ale niczym perły przed wieprze ...

    Nie bronię UE -- ale ZTCW (może wiem mało -- nie interesuję
    się zbyt mocno) Patryk raczej mamrotał od rzeczy...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2024-02-01 15:07:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2024 o 08:03, J.F pisze:

    > Nie wiem. Nowy minister stwierdzil, ze do poprawki.
    > Czyli idea im sie chyba podoba, i chcą.

    Idea nie jest polskiej ,,produkcji''.

    https://ksiegowosc.infor.pl/ksef/6323576,ksef-jest-j
    uz-w-innych-krajach-i-to-nie-tylko-europy-jak-efaktu
    ry-dzialaja-na-calym-swiecie.html

    > To pewnie będzie.

    Owszem -- bo UE itp. nakażą.

    > I ktos zarobi na poprawkach ... programisci zarobią, firma straci :-)

    Podatnicy stracą -- swojacy zyskają.

    > I co z nimi robiono?

    Budowano!!! Nawet zabraniano ludziom korzystania z ich ziemi w pobliżu
    tych ,,lotnisk''. Badano wpływ lotniska na środowisko, opracowywano
    dokumentację itd...

    Do Świętej wody pod Białymstokiem budowano uliczne oświetlenie --
    Jakubowski w zamian za swój trud dostał dwór w Katrynce...

    https://www.google.com/maps/@53.2173357,23.2162473,3
    a,75y,65.42h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sw3pHIAEMe4lVgl9
    Fns8XAg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.google
    apis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dw3pHIAEMe4lVgl9
    Fns8XAg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D52.621777%26pitch%3D0%26thumbfov%3
    D100!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

    Zanim rozpoczęto budowę -- wiedziano o bezsensie tej budowy...
    Być może nawet projektowano z wiedzą o bezsensowności...

    Wg mnie ogólnie Polacy tęsknią za takim prawem i taką sprawiedliwością
    a każdy sprzeciwiający się tej łajdackiej praktyce jest wrogiem
    polskiego narodu...

    > W Warszawie zrobiono nowoczesna spalarnie na osady z oczyszczalni
    > scieków, po czym płacą jakiejs firmie za utylizacje osadów, bo
    > spalarnia cos nie działa.

    > A nie znacznie mniej?

    Ponoć przez 9 miesięcy średnio 3 na 4...

    > Czy to moze licząć male jachty jako statki?
    > Ale ma byc lepiej.

    Będzie dodatkowe śluzowanie? ;)

    > Z tą Izerą mam troche mieszane uczucia. Z jednej strony - bez problemu
    > mozna było przewidziec, ze tak sie skonczy.
    > Z drugiej ... a Muskowi się udało.

    > Ale NFZ trzeba pieniedzy, a nie medyków :-)

    Owszem -- zdrowie prawem nie towarem!

    > I podziwiac ich gospodarki?

    Owszem...

    > Wychodzi na to, ze nie bardzo.

    Nie bardzo zrujnowane?

    > od ulicy ?

    Od negatywnego postrzegania...

    > Na razie nie.
    > Ale nie tylko Izraela - w Belgii cos dwa lata nie było wiekszosci
    > sejmowej.

    Polska jest przyfrontowym krajem; Belgia raczej nie jest...
    Do Wrocławia nie sięgają Iskandery z Kaliningradu? -- ale
    sięgają z Białorusi...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 18. Data: 2024-02-02 00:41:31
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2024 o 15:07, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Budowano!!! Nawet zabraniano ludziom korzystania z ich ziemi w pobliżu
    > tych ,,lotnisk''. Badano wpływ lotniska na środowisko, opracowywano
    > dokumentację itd...

    Powyższe napisałem o trzech: Krywlany, Topolany i Tykocin.

    https://otop.org.pl/naszeprojekty/pilnujemy/zakonczo
    ne-projekty/lotnisko-tykocin-2010-2011/

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/krywlany-kont
    ra-topolany-sprawa-lotniska-dla-bialegostoku-wraca-j
    ak-bumerang

    lotniskach.

    Co robiono z odpadami? -- nie wiem, ale pensje płacono...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 19. Data: 2024-02-02 10:27:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Feb 2024 14:21:48 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > W PeWeXie te same samochody polskiej produkcji były droższe niż
    > w zachodnich krajach...

    A to nie wiem, ale w Pewexie ceny były detaliczne, a producent
    sprzedawał po hurtowych.
    No ale hurtowych cen exportowych raczej nie znamy, wiec moze i
    detaliczne były tansze ...

    > Co wówczas było?

    A tak od 2004 główne waluty zaczęły tanieć i taniec, i tanieć,
    az fabrykanci zaczęli narzekać, że ich nie stać na koszta w Polsce.

    Bo np podpisujesz umowe przy kursie 3.50, a potem kurs spada do 3.00,
    a umówiona cena w EUR czy $ obowiązuje ... a zarobki krajowe rosną,
    i robotnicy chcą coraz więcej ...

    > Patryk mamrotał o niemieckich hełmach -- tymczasem Ukrainę
    > broniły niemieckie systemy obrony powietrznej...

    Zobacz kiedy.
    Fakt, ze na początku Niemcy wysłali na Ukrainę hełmy.

    Potem coś im sie zmieniło - moze te wybuchy w NS pomogły :-)

    A moze zwykli ludzie zaczeli myslec ... a wybory blisko ...

    > Nie bronię UE -- ale ZTCW (może wiem mało -- nie interesuję
    > się zbyt mocno) Patryk raczej mamrotał od rzeczy...

    https://www.youtube.com/watch?v=4mao8qZaidA

    Mamrotał? Hm ...
    tylko tak jakos mi się wydaje, ze wiekszość foteli pusta ...

    J.

  • 20. Data: 2024-02-02 13:26:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2024 o 10:27, J.F pisze:

    > A to nie wiem,

    Wiem i pamiętam tłumaczenie -- rodzimy szmal może wyczerpać się
    a zagraniczny nie może, więc w PEW trzeba trzymać wyższe ceny...
    Nie twierdzę, że tak było przez całe życie PEW, ale twierdzę,
    że tak było...

> [...]

    > Bo np podpisujesz umowe przy kursie 3.50, a potem kurs spada do 3.00,
    > a umówiona cena w EUR czy $ obowiązuje ... a zarobki krajowe rosną,

    W 2007 roku pokazano, że każde (w dół czy w górę) machnięcie qrsu
    daje nieopłacalność -- i wytłumaczono to zjawisko...

    > Zobacz kiedy.

    Równolegle -- Jaki mówił właśnie wtedy, gdy te systemy broniły...
    Jaki (jak Kaczyński?) być może żyje w czasie IWW -- gdy: czołgi były
    najważniejsze, samoloty były w powijakach, o rakietach myślano,
    o dornach nie myślano... IIWW wprowadziła manewrowość -- ciężkie
    czołgi były ważne, ale ważniejsza była logistyka. Spod Lwowa
    szybciej dotarły czołgi na francuskie plaże niż spod Paryża
    czy jakoś tak... (może nie spod Paryża, ale jakoś podobnie;
    spod Lwowa jechały pociągami)

    Pouczony zostałem co do zasięgu T72 -- strzela znacznie dalej niż
    snajper, ale nadal utrzymuję, że dzisiaj obrona powietrzna jest
    bardzo ważna...

    Pouczający mnie człowiek opowiadał o :T72; lotnisku w Topolanach;
    wojnie 2014; eliminującej go kontuzji kolana; obecnej wojnie...
    Karmił wiewiórki... Chciał zabrać kilka na farmę (w pobliże owego
    ,,lotniska'') ale żadna nie chciała dać się mu złapać... [wiedziały,
    że poszłyby na kołnierze?]

    > Fakt, ze na początku Niemcy wysłali na Ukrainę hełmy.

    > Potem coś im sie zmieniło - moze te wybuchy w NS pomogły :-)

    > A moze zwykli ludzie zaczeli myslec ... a wybory blisko ...

    Niemcy są w NATO -- muszą ćwierkać jak USA i UK nakazują!
    Polska też jest w NATO -- też ma ,,wiele'' do powiedzenia...
    Kaczyński (Błaszczak?) qpił najcięższe czołgi z USA i Korei;
    obecnie czytam nawoływania USA/NATO do budowania obrony
    powietrznej w Polsce i w ogólnie Europie...

    > https://www.youtube.com/watch?v=4mao8qZaidA

    Gdy będę miał inny dostęp do netu...

    > Mamrotał? Hm ...
    > tylko tak jakos mi się wydaje, ze wiekszość foteli pusta ...

    Być może...

    -=-

    Wiatrak rzęzi, temperatura CPU w okolicy 60°C...
    Imagine64 ma problem z TWAIN --Imagine32 nie ma;
    PS nie ma -- najmilszy program graficzny;
    soft Canona -- różnie... Poprawiłem śmietnik w rejestrze -- nie
    pomogło... Na reinstalację softu Canona nie mam ochoty...
    BalkoStary net zawodzi...

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s