  • Data: 2024-02-02 15:00:46
    Temat: Re: Repolonizacja...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Feb 2024 13:26:00 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Wiem i pamiętam tłumaczenie -- rodzimy szmal może wyczerpać się
    > a zagraniczny nie może, więc w PEW trzeba trzymać wyższe ceny...
    > Nie twierdzę, że tak było przez całe życie PEW, ale twierdzę,
    > że tak było...

    Konkurencji w zasadzie nie było.
    Chyba, że zagraniczne samochody ... tez w Pewexie.

    Z drugiej strony ... wódka w pewexie ponoć była tansza niz w sklepie
    złotówkowym. No i słusznie - kto by kupował w PEW, gdyby mógł
    kupic w każdym sklepie.
    No ale w zwykłym sklepie to na kartki ...

    > W 2007 roku pokazano, że każde (w dół czy w górę) machnięcie qrsu
    > daje nieopłacalność -- i wytłumaczono to zjawisko...

    > Równolegle -- Jaki mówił właśnie wtedy, gdy te systemy broniły...

    Nie wiem kiedy to mówił, ale
    https://tech.wp.pl/ukraina-dostanie-gepardy-dziala-o
    chronia-krytyczna-infrastrukture,6939809404537472a

    Gepardy Niemcy wysłali w lipcu 2023, 17 miesięcy po inwazji?

    > Jaki (jak Kaczyński?) być może żyje w czasie IWW -- gdy: czołgi były
    > najważniejsze, samoloty były w powijakach, o rakietach myślano,
    > o dornach nie myślano... IIWW wprowadziła manewrowość -- ciężkie
    > czołgi były ważne, ale ważniejsza była logistyka. Spod Lwowa
    > szybciej dotarły czołgi na francuskie plaże niż spod Paryża
    > czy jakoś tak... (może nie spod Paryża, ale jakoś podobnie;
    > spod Lwowa jechały pociągami)
    >
    > Pouczony zostałem co do zasięgu T72 -- strzela znacznie dalej niż
    > snajper, ale nadal utrzymuję, że dzisiaj obrona powietrzna jest
    > bardzo ważna...

    Ogólnie tak, ale widac Ukraincy mają dobrą, i ruskie samoloty prawie
    nie latają.

    W efekcie jak widac latają iranskie drony, które są bronią trudną do
    zniszczenia. Bo małe to i tanie ... A Gepardy akurat dają radę.

    Nie muszą. A przynajmniej nie teraz.

    J.