  • 1. Data: 2007-02-27 01:56:32
    Temat: Renegocjacja warunków kr. hipotecznego w PKOBP
    Od: a...@n...pl

    Witam serdecznie,

    Proszę o informację - może ktoś zetknął się z podobnym problemem.
    Przed blisko rokiem zaciągnąłem kredyt w PKOBP, na 100% wartości
    nieruchomości, w kwocie 350kPLN,- skutkiem czego marża wyniosła 1,15%.

    Obecnie, po sprzedaży 'poprzedniej' nieruchomości i częściowej
    nadpłacie (ponad 40% kapitału) starałem się o obniżenie marży (pomimo
    dość zaporowej prowizji).

    NIestety, okazuje się, że bank zamiast obniżki marży chętnie udzieli
    mi nowego kredytu na spłatę starego, przy marży ok. 0,78%, lecz z
    prowizją za udzielenie kredytu i kilkoma innymi opłatami - dość w
    sumie niekorzystnymi.

    Staram się zrozumieć, że pracownicy banku maksymalizują sprzedaż
    produktów (co usprawiedliwiałoby doradcę kredytowego w oddziale i jego
    bezpośredniego przełożonego?), ale poszukuję kontaktu (mail, adres) do
    jakiegoś działu w PKO BP, do którego można zgłosić wniosek, czy też
    reklamację w mojej sprawie.
    A może temat jest 'nie do załatwienia'?

  • 2. Data: 2007-02-27 08:07:23
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > mi nowego kredytu na spłatę starego, przy marży ok. 0,78%, lecz z
    > prowizją za udzielenie kredytu i kilkoma innymi opłatami - dość w

    Istnieją jeszcze inne banki. Jeżeli miałbyś refinsnsować ten kredyt to
    spróbuj w innym banku.

> [...]
    > bezpośredniego przełożonego?), ale poszukuję kontaktu (mail, adres) do
    > jakiegoś działu w PKO BP, do którego można zgłosić wniosek, czy też

    nie ma czego reklamowac, zlozyles wniosek, a bank zaproponowal inne
    rozwiazanie, jezeli ci nie odpowiada to albo refinansuj kredyt w innym
    banku albo splacaj na dotychczasowych zasadach...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-27 11:56:16
    Od: d...@g...com

    On 27 Lut, 02:56, a...@n...pl wrote:
> [...]
    > bezpośredniego przełożonego?), ale poszukuję kontaktu (mail, adres) do
    > jakiegoś działu w PKO BP, do którego można zgłosić wniosek, czy też

    Proponuję przenieść kredyt do innego banku. Taka operacja nie
    będzie wiązała się z prowizją, a jeszcze będą lepsze warunki
    oprocentowania.
    Pośredniczę w takich operacjach, więc zapraszam.
    Pozdr

  • 4. Data: 2007-02-27 11:58:21
    Od: d...@g...com

    On 27 Lut, 02:56, a...@n...pl wrote:
> [...]
    > bezpośredniego przełożonego?), ale poszukuję kontaktu (mail, adres) do
    > jakiegoś działu w PKO BP, do którego można zgłosić wniosek, czy też

    Proponuję przenieśc kredyt do innego banku bez dodatkowych kosztów i
    lepszymi warunkami cenowymi.
    Pośredniczę w takich operacjach, wiec zapraszam.

    Pozdr

  • 5. Data: 2007-02-27 12:04:25
    Od: "VigoX" <v...@o...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > Proponuję przenieśc kredyt do innego banku bez dodatkowych kosztów i
    > z lepszymi warunkami cenowymi.
    > Pośredniczę w takich operacjach, wiec zapraszam.

    Zapewne jest to jakas koncepcja warta rozwazenia. Ale przy "przenoszeniu"
    kredytu hipotecznego w walucie (jak mniemam) do innego banku dochodza
    dodatkowo niemale koszty zakupu spzredazy waluty. Jesli by to zrobic w
    ramach jednego banku to mozna tych kosztow sobie oszczedzic.
    Refinansowalem hipoteczny w PKO BP. Nie bylo innej mozliwosci obnizenia
    oprocentowania kredytu. tyle ze po roku oprocentowanie znow poszlo w gore o
    0.8% :-[

    Vx

  • 6. Data: 2007-02-27 13:52:59
    Od: d...@g...com

    On 27 Lut, 13:04, "VigoX" <v...@o...pl> wrote:

> [...]
    > oprocentowania kredytu. tyle ze po roku oprocentowanie znow poszlo w gore o

    Autor powyżej pisze chyba o PLN?
    Poza tym, nawet jesli byłby to kredyt w walucie obcej to
    w tej chwili są niskie kursy więc można przewalutować na PLN.
    A oferta w PLN jest coraz lepsza, więc może wyjdzie rata kredytu
    trochę wyższa
    ale bez ryzyka kursowego.
    Jeden bank wysyła na spłatę walutę obcą, więc nie jest tak źle. Zawsze
    jest wyjście awaryjne.
    Pozdr

  • 7. Data: 2007-02-27 19:52:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-27 14:52, d...@g...com stwierdził, że:
    > Jeden bank wysyła na spłatę walutę obcą, więc nie jest tak źle. Zawsze
    > jest wyjście awaryjne.

    Ale traci ulgę odsetkową (jeśli z niej korzysta).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-02-27 20:31:09
    Od: RS <r...@t...pl>

    d...@g...com napisał(a):

    > Poza tym, nawet jesli byłby to kredyt w walucie obcej to
    > w tej chwili są niskie kursy więc można przewalutować na PLN.
    W tej chwili właśni9e najmniej się opłaca przewalutowanie. Najlepiej
    zrobić to przy wysokim kursie walut obcych - jak ich wartość zacznie
    spadać wówczas kredytobiorca płaci niższe raty. W przypadku który
    opisujesz będzie odwrotnie - jeśli kursy wzrosną wówczas kredytobiorca
    będzie spłacał wyższe raty, a tego chce uniknąć.

    R.S.