    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Regulacje mogły przyczynić się do sytuacji w USA?
    Date: Tue, 07 Oct 2008 01:27:25 +0200

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Jakbym mieszkal w USA i wybral taka forme oszczedzania, to zapewne
    > tak. Zapewne moglbym rowniez wybrac inna forme lokowania oszczednoci.

    Zapewne byś nie musiał, bo depozyty mają tam gwarancje (w ramach
    ratowania syfu coś im podniesiono je nawet ostatnio ze 100k na 250k).
    Chodziło mi po prostu o potencjalne konsekwencje takiego podejścia.

    > USA to dziwny kraj. Jak bank nie daje klientowi kredytu to musi
    > dokladnie wyjasnic dlaczego.

    To dlatego dawali byle komu - żeby nie męczyć się nad uzasadnieniami :-P

    > Jak tam osoba oglasza upadlosc konsumencka, to nie zglasza sie do
    > niej po wyczyszczeniu dlugow urzad skarbowy, zeby wpedzic ja w
    > kolejne dlugi zadaniem zaplacenia (z czego?) podatku od umorzonych
    > dlugow.

    Czy sugerujesz, że jak u nas zostanie wprowadzona (bo przecież póki nie
    ma) upadłość konsumencka, to uzyskane tą drogą "korzyści" nie zostaną
    zwolnione z opodatkowania? Może i tak - mimo iż jestem wytrawnym
    pesymistą z wieloletnim doświadczeniem, wciąż jestem zaskakiwany czymś
    niekorzystnym ;-)

    Przemek