  • 1. Data: 2005-08-31 14:19:51
    Temat: Realizacja czeku - pytania oraz informacje
    Od: "chary" <c...@p...onet.pl>

    Dzień dobry.
    Piszę tu po raz pierwszy, na bankowaniu się nie znam, więc proszę o
    wyrozumiałość jeśli coś przekręcę ;-) Aha, w guglu trochę szperałem, ale nie
    znalazłem w pełni satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

    Problem mam następujący. Otrzymałem czek na kwotę 200 funtów z uczelni,
    z Anglii. Czek jak mniemam jest imienny (gdyż widnieje na nim moje
    nazwisko;-). Wystawiony przez bank HSBC. I chodzi mi o jego zrealizowanie.Z
    tego co wyczytałem istnieje możliwość zrobienia tego poprzez skup lub za
    pomocą inkaso. Interesowała by mnie ta pierwsza opcja, ale zaczynam wątpić w
    jej możliwość. Konto osobiste mam w mbanku, co tylko komplikuje sprawę.
    Byłem dzisiaj w kilku oddziałach i oto co usłyszałem.

    BPH - istnieje możliwość skupu, ale nie w moim przypadku ( bo Pani
    dopatrzyła się na blankiecie czeku napisu "A/C PAYEE ONLY" - czy mogę prosić
    o wytłumaczenie co on oznacza?). Pozostaje więc inkaso (do 12 tygodni).Cena
    całkiem przystępna ~11zł. Problemem jest brak konta w BPH, ponoć muszę
    założyć jakieś przynajmniej na moment. Najtańsze to 10zł.

    PKO BP - 1 (duży) oddział - "My tu takich rzeczy nie robimy"; Inny oddział -
    do 12 tygodni i koszt 130 zł...

    ING - "Da się, ale to trwa 3 miesiące, niech Pan idzie do PKO SA, oni to
    robią od ręki"

    pełen nadziei udałem się do...

    PKO SA - da się, od ręki, za 20 zł... ale muszę mieć u nich konto. Jako, że
    nie mam konta, to na pytanie czy jeśli je założę w tej chwili to czy dalej
    się da, Pani odpowiedziała, że owszem, ale przy nowo otwartym koncie to to
    już trwa 3 miesiące...

    Z tego co słyszałem wszędzie koniecznością jest posiadanie konta w danym
    banku. Czy tak jest w rzeczywistości? Czy to tylko jakieś "widzimisię" Pań?
    Czy ktoś ma może jakiś pomysł na załatwienie sprawy "od ręki"? Jakiś inny
    bank? A może pomogłaby wycieczka do jakiegoś innego oddziału (innej Pani)
    któregoś z w.w. banków?

    Z góry dziękuję za wszelką, ewentualną pomoc.

    pozdrawiam Marek Sosnowski
    --
    "HO HO HO. Now I have a machine gun"

  • 2. Data: 2005-08-31 16:54:41
    Temat: Re: Realizacja czeku - pytania oraz informacje
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > całkiem przystępna ~11zł. Problemem jest brak konta w BPH, ponoć muszę
    > założyć jakieś przynajmniej na moment. Najtańsze to 10zł.

    No cóż A/C payee only oznacza że bank może wypłacić gotówkę tylko na Twój
    (payee) rachunek. W BPH najtanszy "goły" Sezam kosztuje 5,45 zł co jest
    chyba sumą do strawienia przez miesiac czy dwa. Być może Pani chciała przy
    okazji sprzedać Ci srebrną wersję sezama. Jeżeli nie BPH to zajrzyj jeszcze
    do Citi

    pozd
    Adam