  • 1. Data: 2005-08-31 12:03:15
    Temat: Poreczyciel
    Od: "PK" <p...@t...acn.waw.pl>

    Pomagam pewnej osobie zalatwic kredyt studencki i mam w zwiazku z tym
    pytanie.
    Czy nadaje sie na poreczyciela? Pracuje na podstawie umowy o prace zawartej
    na czas nie okreslony od maja 2004. Przychod w roku 2004 ok 16000 zl brutto.
    Na chwile obecna mam ok 2200 zl brutto miesiecznie. Nie mam zaciagnietego
    zadnego kredytu, wynagrodzenie wolne od jakichkolwiek zajec, nie jestem w
    okresie wypowiedzenia a zaklad pracy nie jest w likwidacji. Osoba, ktora
    bierze kredyt w tej chwili bedzie na trzecim roku. Studia 5-letnie czyli
    zostaly jeszcze trzy lata. Nie jestesmy rodzina. Moge byc poreczycielem?
    Czego ewentualnie bank ode mnie moze zadac? Czy moje poreczenie by
    wystarczylo czy trzeba bedzie jeszcze kombinowac z wekslami? Klade nacisk na
    fakt, ze chodzi o kredyt studencki (ten co ustawa o nim jest)

    pzdr,

  • 2. Data: 2005-09-06 22:30:05
    Temat: Re: Poreczyciel
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    PK napisał(a):
> [...]
    > wystarczylo czy trzeba bedzie jeszcze kombinowac z wekslami? Klade nacisk
    > na fakt, ze chodzi o kredyt studencki (ten co ustawa o nim jest)

    Tak, osoba niespokrewniona może być poręczycielem. A co do
    zabezpieczenia kredytu to bank ustala indywidualnie z kredytobiorcą i
    poręczycielami. Mogą być potrzebne (i zapewne będą dodatkowe papierki).

    K.