    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Re: e-karta[problemy]
    Date: 8 Mar 2003 04:26:47 +0100

    On Fri, Mar 07, 2003 at 09:52:05PM +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    >Jasne. No wiec sklep wklepuje tak, jakby mial karte przed oczami, tylko
    >paska nie chcialo odczytac. I co? I nic - wciaz calkowite ryzyko ponosi
    >sklep, bo to nie sposob przeprowadzenia transakcji decyduje o jej rodzaju.

    W polszcze, transakcje *O sa obarczone zdecydowanie wieksza
    odpowiedzialnoscia sklepu niz w przypadku transakcji robionych w
    posie, nawet takie wklepane recznie. Sztuczka polega na tym ze aklajer
    ma prawo przelac pieniadze za taka platnosc do 30 dni po fakcie
    sprzedazy.

    W przypadku posow tak nie ma.

    IMHO to jest wieksze ryzyko dla sklepu ...

    >Ale tu mamy karte umiejaca robic *O tak czy owak.

    Ale wystepujaca tylko w *O! Czyli np. nie wystepujaca na slipie -
    pamietasz jak pjo sie kiedys nabijal ze wysylka robiona w nocy byla
    cala widoczna przez okno sklepu.

    >Ale owe "online" musza byc podparte (w przypadku reklamacji) kwitem
    >z podpisem zgodnym z tym z karty. Obawiam sie, ze sklep takim nie
    >dysponuje.

    IO jest online i nie masz podpisu. A jesli chodzi o online przy
    wklepywaniu do posa - dla zwyklych garbatych kart mozna to
    przeprowadzic i podpis nie jest konieczny ;-)

    >Nie wiem, moze bank boi sie, ze ktos zacznie fabrykowac te karty
    >i placic nimi w sklepach, a nie da sie usera obciazyc?

    Wiesz, na clasicach _zawsze_ jest jakies ryzyko.

    --

    --w