    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Date: Thu, 16 Feb 2012 23:39:53 +0100
    <jhg3mb$gf6$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jhg9k9$v04$2@news.task.gda.pl>
    <s...@4...com>
    <jhgljc$n4g$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <5308072965$20120215173840@thezas>
    <jhh6jr$rp5$2@srv.cyf-kr.edu.pl> <jhia4q$o7o$2@news.task.gda.pl>
    <jhigk9$ahc$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j...@4...com>
    <jhjq9r$rfp$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <d...@g...googlegroups.com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-16_23:01

    > Skrót myślowy (gdybym to powiedział, a nie napisał - byłoby jasne).
    > IMHO i było wtedy błędem i wciąż jest błędem.

    Jasne. Ale było to błędem od samego początku, a w miarę upływu
    czasu część kosztu już poniesiona rośnie a oczekiwana wartość
    dalszych strat maleje - zatem z punktu widzenia polityków ryzyko
    maleje. A podatnicy płacą...

    > mówisz i masz: Grecja przestaje spłacać długi, Włochy, Hiszpania,
    > Portugalia i może jeszcze jakieś państwa negocjują stopień redukcji
    > swoich długów, państwa redukują socjal, przestają się zadłużać i za 10
    > lat wrócimy mniej-więcej do obecnego dobrobytu, ale już bez "garbu"
    > zadłużania się.

    A co z drahmą ? Wraca ?

    > Nie chce mi się teraz szukać dokładnych artykułów, ale chyba poważny
    > krach finansowy był w Azji i Rosji pod koniec la 90-tych, a to wcale
    > nie "zepchnęło ich otchłań na wieki".

    Wiesz, że "Rosja surowcami stoi" (dopiero zaczęła się z tego
    wyplątywać), więc w gruncie rzeczy interludium pomiędzy "bańką
    internetową" a "kryzysem nieruchomości" samo ją wyciągnęło. Zatem
    nie jest to Rosji zasługa.
    A Japonia do dziś nie doszła do siebie po jeszcze wcześniejszym
    kryzysie. Więc sięganie do analogii eurazjatyckich jest trochę
    naciągane...

    > Liczę też na zwycięstwo Rona Paula w wyborach prezydenckich w USA
    > (albo przynajmniej na powrót do wartości konstytucji USA w ciałach
    > ustawodawczych, sądach i władzach). Europa raczej wtedy nie będzie
    > miała wyboru, jeśli nie będzie chciała stać się "trzecim światem".

    Ale Europa potrafi wszystko sp.eprzyć

    > to oczywiście nieprawda, ale pozostań przy swoim zdaniu.

    Nie musisz tego negować - to nie moje: parę mądrych osób to
    powtarza a ja się z tym zgadzam :-)

    Pozdr.

    witrak()