  • Data: 2012-02-17 08:38:18
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/17/2012 08:38 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > a kto by "zapłakał", gdyby Grecy oświadczyli: nie spłacimy? Banki,
    > które mają obligacje (w tym EBC) i banki, które wystawiły CDSy
    > (amerykańskie). Dla mnie to jednak bardziej pomoc dla wierzycieli, niż
    > niż dłużnika(-ów).

    Oczywiscie.

    Z tym, ze nie chodzi o jakies tam sto czy dwiescie miliardow utopionych
    w Grecji, przez pare czolowych bankow europejskich.

    Skoro kraj strefy euro, Grecja, moze odmowic splaty swoich dlugow i
    zbankrutowac, a EBC i inne kraje strefy odmowily pomocy, oznacza to, ze
    rownie dobrze zbankrutowac moga Portugalia, Irlandia, Hiszpania,
    Francja, Belgia... przynajmniej w oczach "inwestorow" kupujacych
    obligacje tych krajow.

    A to oznacza duzo wieksze klopoty, niz kilka-kilkanascie miliardow euro
    strat przypadajacych na duzy bank (jakis duzy francuski bank zarobil
    ostatnio "tylko" 100 mln euro, "historycznie niski wynik", "czy to juz
    kryzys?", bo odpisal na straty polowe posiadanych przez siebie Greckich
    obligacji, straszna rzecz).

    Choc w dlugim okresie, to pewnie dobrze zrobi. Z drugiej strony,
    obywatele nie lubia terapii szokowych...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org