  • 11. Data: 2003-06-08 08:41:08
    Temat: Re: Ranking k.mieszkaniowych - Expander
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > WIBOR3M w KB będzie ZAWSZE mniejszy niż w PKOBP.

    Widzisz- ale musisz miec swiadomosc, ze ten WIBOR nie bedzie wiecznie
    spadal i tak jak na zachodzie moze czasami isc do gory.
    Pytaine czy wtedy KB bedzie najlepszy ;)
    A ranking pewnie robili wczesniej znaczy przed czerwcem i moglo im tak
    wyjsc...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 12. Data: 2003-06-08 16:41:16
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Pytaine czy wtedy KB bedzie najlepszy ;)
    > A ranking pewnie robili wczesniej znaczy przed czerwcem i moglo im tak

    Amra Wibor3m praktycznie od stycznia 2003 spada i NIE MOGŁO IM TAK WYJSC. A że
    tak opublikowali to już zupełnie inna sprawa. Co do Wiboru to uważam, że będzie
    spadał aż osiągnie poziom Euriboru chyba, że dzisiaj... (ale nie zapeszajmy).
    Tensor1.

  • 13. Data: 2003-06-09 08:40:01
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Witam.
    Precyzyjnie to bedzie tak:
    W PKO BP WIBOR 3M ustalany jest faktycznie co kwartal kalendarzowy (od 25
    dnia drugiego miesiaca kwartalu do 24 trzeciego miesiaca kwartalu).
    W KB WIBOR 3M jest ustalany co miesiac (10 ostatnich dni pracujacych
    poprzedniego miesiaca). Ale dotyczy to poczatkowego okresu kredytu (pierwsze
    3 miesiace). Pozniej na tych samych zasadach obliczeniowych zmienia sie co 3
    kolejne miesiace (a nie co miesiac, co miesiac tylko dla nowego klienta na
    pierwszy 3-miesieczny okres).
    Czyli biorac kredyt w czerwcu:
    1. w KB oprocentowanie wyniesie: 5,47% + marza.
    2. w PKO BP oprocentowanie wyniesie 6,22% + marza

    Roznica wynika z okresow za jakie obliczany jest WIBOR 3M a metodyka
    obliczania przy spadajacym WIBORZE a tak bedzie az osiagnie poziom EURIBOR
    dziala na korzysc KB wystarczy przesledzic historie za ostatni 1-2 latka.
    Inny sposob liczenia powoduje ze roznica WIBOR-u moze oscylowac w granicach
    0,1-0,2%

    Roznica zasadnicza jest taka ze KB nie ma zadnych klauzul dotyczacych zmian
    oprocentowania, natomiast PKO BP i owszem ma. Oprocentowanie zmieni sie
    tylko wtedy jesli miedzy dwoma kwartalami roznica WIBOR-u 3M wyniesie wiecej
    niz 0,2%. Na razie ta klauzula nie zadziala ale za 1-2 lata jest to bardzo
    prawdopodobne. WIBOR 3M przez rok moze spasc np. o 0,7% a oprocentowanie
    kredytu w PKO BP ani drgnie.

    > W PKOBP średni WIBOR3M jest wyliczany i zmieniany co kwartał (średnia z
    około
    > dwóch miesięcy), w KB co miesiąc (średnia z ostatnich dziesięciu dni
    > roboczych). Stąd przy tendencji spadkowej, średni WIBOR3M w KB będzie
    ZAWSZE

  • 14. Data: 2003-06-09 08:49:49
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Dokladny cytat:
    " WIBOR S-3M oznacza ustaloną przez PKO BP SA średnią arytmetyczną wartość
    WIBOR 3M z notowań od 25 dnia drugiego miesiąca kwartału kalendarzowego do
    dnia 24 trzeciego miesiąca kwartału poprzedzającego dany kwartał
    kalendarzowy, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wysokość tak
    ustalonej stawki referencyjnej WIBOR S-3M obowiązuje jako stawka
    referencyjna od pierwszego dnia następnego kwartału. Zmiana stawki
    referencyjnej WIBOR S-3M następuje wtedy, gdy w porównaniu z nią średnia
    arytmetyczna notowań WIBOR 3M, wyliczona jak wyżej, ulega zmianie o więcej
    niż ustalony przez Zarząd PKO BP SA parametr zmienności, który w czasie
    trwania umowy może ulec zmianie. Wartość parametru zmienności nie może
    przekroczyć 0,2 punktu procentowego. Aktualna wartość parametru zmienności
    określona jest w Tabeli nr 3B (obecnie max czyli 0,2%)."
    Od 1 kwietnia 2003r. wysokość stawki referencyjnej WIBOR S-3M wynosi 6,22.

  • 15. Data: 2003-06-09 11:03:39
    Od: "Maurycy" <m...@w...pl>

> [...]
    3
    > kolejne miesiace (a nie co miesiac, co miesiac tylko dla nowego klienta na
    Nigdzie nie spotkalem sie z zapisem mowiacym o tym, ze przez 3 pierwsze
    miesiace oprocentowanie dla uruchomionego kredytu ulega zmianiane co
    miesiac.
    Mozna prosic o jakis namiar? Czy tez moze w niektorych oddzialach jest taki
    zapis w umowie? W mojej niestety nie ma :(

    Pozdrawiam,
    Maurycy

  • 16. Data: 2003-06-09 11:55:28
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Moze zle sie wyrazilem.
    Oczywiscie WIBOR jest ustalany do oferty co miesiac a nie raz na kwartal. i
    obowiazuje on przez pierwsze 3 miesiace. a pozniej zmiana co 3 miesiace.

  • 17. Data: 2003-06-09 15:04:58
    Od: "Maurycy" <m...@w...pl>

    > Moze zle sie wyrazilem.
    > Oczywiscie WIBOR jest ustalany do oferty co miesiac a nie raz na kwartal.
    > obowiazuje on przez pierwsze 3 miesiace. a pozniej zmiana co 3 miesiace.

    Z tym sie zgodze:)
    Juz myslalem, ze cos mi umknelo...

    Pozdrawiam,
    Maurycy

  • 18. Data: 2003-06-11 17:59:23
    Od: s...@p...onet.pl

    BANKI SPECJALISTYCZNE ZAJMUJA SIE GLOWNIE UDZIELANIEM KREDYTU PO WPISIE NA
    HIPOTEKE KLIENTA STAD TRWA TO O WIELE DLUZE NIZ W PRZYPADKU BANKOW TZW
    UNIWERSALNYCH CZYLI WYMIENIANYCH W RANKINGU NA CZOLOWYCH MIEJSCACH ...
    TAK NA MARGINESIE RANKING TEN JEST NIE TYLKO TENDENCYJNY LECZ I W DUZEJ MIERZE
    NIE ZGODNY Z PRAWDA, LECZ ZDANIE MOZNA WYROBIC SOBIE W TYM TEMACIE TYLKO
    INDYWIDUALNIE DOPASOWUJAC OFERTE DO WLASNYCH POTRZEB .... POZDRAWIAM - SETH

    P.S.
    GG 1754300 :-)

  • 19. Data: 2003-06-11 20:10:27
    Od: t...@p...onet.pl

    Dzisiaj (tj. 11.06) ten ZAFAŁSZOWANY ranking (w przynajmniej jednym głównym
    punkcie dotyczącym kosztów kredytu - patrzcie poprzednie posty) opublikowała
    Gazeta Wyborcza w dadatku DOM. Jak tak poważna gazeta może publikować takie
    bzdury!!!!!

    Pozdrowienia Tensor1