  • 11. Data: 2004-09-23 08:32:34
    Temat: Re: [RP] Prawo cywilne Dalszy ciąg głośnej sprawy dotyczącej kosztów operacji bankowych
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2004 07:00:21 +0200, Kali-NKA naskrobał(a):

> [...]
    > wypłat z bankomatu. W wypadku BPH jest to 3 tys. zł, a w Kredyt Banku - 2
    > tys. zł. Dodatkowo banki nie pobierają opłaty, gdy bankomat znajdujący się w
    > oddziale lub jego okolicach jest popsuty i wypłata jest niemożliwa.
    > Najczęściej banki za darmo umożliwiają wypłatę pieniędzy z bankomatów, które
    > należą do ich własnej sieci. W Millennium np. w urządzeniach znajdujących
    > się w oddziałach za wypłatę się nie płaci, w bankomatach Euronetu - 1 zł, a
    > w pozostałych - 5 zł. Wypłata w kasie oddziału Millennium kosztuje 3 zł.

    IMO wprowadzanie opłat za wypłate gotówki jest przesadą - to tak jakby
    wypłata z kasie jakiejś firmy miała być obłożona prowizją. Z drugiej strony
    nigdy w swoim życiu nie potrzebowałem wypłacic gotówki z banku z 'okienka'.
    Po pierwsze jest to bardzo niewygodne bo trzeba często stać w kolejkach, po
    drugie dosyć niebezpieczne. Nawet gdy trzeba zapłacic większą kwotę którą
    nie można podjąc z bankomatu zawsze płace przelewem ponieważ w razie jakiś
    sporów bankowy dowód wpłaty jest dokumentem urzędowym w przeciwieństwie do
    np. ręcznego pokwitowania i nie będę musiał udowadniać że nie jest
    sfałszowany.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-09-23 09:04:42
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <citum6$23j$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Karta juz da

    A karta jest za darmo?

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 13. Data: 2004-09-23 09:06:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:
    > A karta jest za darmo?

    yyyy - chyba 20 zl rocznie. (nie pamietam dokladnie)
    Zawsze mozesz zmienic bank jak ci to az tak przeszkadza ;)
    Aha - jak zalozysz sama lokate to chyba mozesz za darmo ja wyplacic.
    Dla malkontentow powinni robic darmowe godziny wyplkat ;) Rano - jak malo
    klientow jest.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 14. Data: 2004-09-23 10:54:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncl54da.7j9.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > A karta jest za darmo?

    Funkcja wyplaty karta z bankomatu Mille jest darmo.
    Pozostale funkcje sa za 15zl/rok
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2004-09-23 11:11:16
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Zeus" <z...@f...de> wrote in message
    > Ludzie, w jakim kraju my żyjemy ? Zastanówcie sie, kiedy stara babcia,
    ktora
    > nie zapamietuje PINu, a karta do bankomatu jest dla niej jakims nigdy nie
    > zrozumiałym plastikiem pojdzie do banku po rente etc., a ten ograbia ja z
    > wlasnych pieniedzy (mysle, ze sama by tak to nazwała)..

    Zdanie kluczowe: 'Jednak by ocenić, czy wprowadzenie takiej opłaty można
    uznać za niedozwolone, trzeba ustalić najpierw, czy jest ona świadczeniem
    głównym.' Poniewaz z bankomatu jest za darmo, to skarga zostanie rozpatrzona
    pozytywnie dla banku.

  • 16. Data: 2004-09-23 11:12:08
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Kamil Jońca" <k...@g...pl> wrote in message

    > Te którym bank podniósłby opłaty za prowadzenie konta też by pochwaliły ?
    > Watpię.
    > Choć akurat millenium jest o tyle paskudnym przypadkiem, ze tam chyba
    > nie da wyjąć sie pieniędzy bezprowizyjnie (czy to przelewem czy kartą
    > czy w oddziale)

    Karta za darmo sie da w bankomatach wlasnych. dla niektorych typow rahcunkow
    takze z euronetu.

  • 17. Data: 2004-09-23 11:13:44
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    > Odszczekuję. Faktycznie ściągnąłem cennik i tam w bankomatach millennium
    > jest 0 PLN (byłem przekonany, ze po 1PLN Millennium i euronety)

    To stare dzieje. Dla kont Premium Euronety tez sa za darmo. W ogole to moze
    szalone, ale nie uzywam mbanku odkad mam rachunek premium u tych
    portugalczykow. bankomaty euronet i mille za darmo, przelewy przez millenet
    za darmo, itp.

  • 18. Data: 2004-09-23 13:07:18
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ciu9tt$383$1@inews.gazeta.pl>, Slawek Kos wrote:

    > Funkcja wyplaty karta z bankomatu Mille jest darmo.
    > Pozostale funkcje sa za 15zl/rok

    Można zrezygnować z możliwości korzystania z tych "pozostałych
    funkcji za 15zl" nie rezygnując jednocześnie z "funkcji wypłaty kartą
    z bankomatu Mille"?

  • 19. Data: 2004-09-23 13:37:04
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncl5ik6.98a.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Można zrezygnować z możliwości korzystania z tych "pozostałych
    > funkcji za 15zl" nie rezygnując jednocześnie z "funkcji wypłaty kartą
    > z bankomatu Mille"?

    A czy zakladajac konto z darmowa funkcjonalnoscia wyplat w kasie i
    "pozostalymi uslugami za 10zl/mc" mozesz zrezygnowac z pozostalych funkcji i
    nic nie placic za prowadzenie konta?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2004-09-23 14:03:22
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu słów brak na taki debilizm ..i potem ludzie sie dziwią,
    > że aby zrozumieć ustawę to prawnika trzeba - kto to wymyśla
    > takie potworki ?

    Wiesz, jakby ci tu wyjaśnić, a nie obrazić... Słowo to należy do
    terminologii prawniczej, która, podobnie jak medyczna czy teologiczna,
    wywodzi się z łaciny i szczyci długą tradycją - w każdym razie dłuższą niż
    polszczyzna. Oto kawałek hasła z Webstera:
    "Main Entry: 1abuse
    Pronunciation: &-'byüs
    Function: noun
    Etymology: Middle English, from Middle French abus, from Latin abusus, from
    abuti to consume, from ab- + uti to use
    1 : a corrupt practice or custom"

    Tak już jest, że w terminologii naukowej znajdzie się wiele słów potocznie
    niezrozumiałych. Oczywiście, większość z nich da się wyjaśnić przy użyciu
    "podstawowego zasobu 800 słów używanych na codzień", ale chyba nie zawsze o
    to chodzi?
    I nie miałbym za złe dziennikarzowi użycie tego terminu, bo Rzepa to nie
    ekspresiak i skierowana jest głównie do ludzi w miarę chociaż
    wykształconych - zwłaszcza że "żółte strony" traktują o prawie, sądach,
    naukach prawnych etc.
    Tak więc byłbym ostrożny z ferowaniem wyroków typu "debilny", choć też
    jestem cięty na dziennikarzy i ich styl pracy.

    > _ZADEN_ słownik mi tego nie znalazł

    Bo pewnie nie sprawdzałeś w słowniku terminów prawniczych.

    BTW, w terminologii informatycznej także funkcjonuje "abuse", chyba nie
    muszę wyjaśniać w jakim znaczeniu - źródłosłów jest ten sam. Nie zdziwiłbym
    się, gdyby okazało się, że podobnym terminem, choć w różnym znaczeniu,
    posługują się jeszcze np. inżynierowie, teolodzy czy psycholodzy, acz nie
    wiem, czy tak właśnie jest.

    T.