  • 1. Data: 2012-09-27 13:36:14
    Temat: Pytanie o fora
    Od: Marek <a...@a...pl>

    Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w dużej
    mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych, dlatego myślę, że
    będzie konieczność zaglądania również na fora finansowe. Czy możecie
    polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach
    itp itd.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-09-27 13:42:33
    Temat: Re: Pytanie o fora
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > będzie konieczność zaglądania również na fora finansowe. Czy możecie
    > polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach

    Nie możemy.

    I naprawdę nie sądzimy aby była konieczność zaglądania na jakieś fora. Choć
    naturalnie jeżeli ktoś taką konieczność odczuje to ją zapewne zrealizuje.
    Nie zmienia to jednak faktu, że przejęcie roli p.b.b. przez jakiekolwiek
    forum, nie wydaje się być możliwym.

  • 3. Data: 2012-09-27 14:08:12
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:36:14 +0200, Marek napisał(a):

    > Od pewnego czasu grupa "przymiera" pewnie jest to spowodowane w dużej
    > mierze wyłączeniami serwerów grup dyskusyjnych

    To jest krecia robota firmy Google, która dąży do likwidacji usenetu.
    Jaki ma w tym interes? Tego nie wiem, ale takie są fakty.
    Można tylko przypuszczać, że protokół http umożliwia skuteczniejsze
    śledzenie autorów wiadomości, niż protokół nntp.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2012-09-27 14:28:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Chris94" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message
    > To jest krecia robota firmy Google, która dąży do likwidacji usenetu.
    > Jaki ma w tym interes?

    widzisz tu gdzies reklamy?

  • 5. Data: 2012-09-27 14:29:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Wrz, 14:09, Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]
    > Można tylko przypuszczać, że protokół http umożliwia skuteczniejsze
    > śledzenie autorów wiadomości, niż protokół nntp.

    W wielu firmach pracownicy nie maja uprawnien do konfigurowania
    skrzynek i podpinania news - pozostaje pisanie z poziomu www.

  • 6. Data: 2012-09-27 14:39:50
    Od: Marek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-09-27 13:42, MarekZ pisze:
> [...]
    > zrealizuje. Nie zmienia to jednak faktu, że przejęcie roli p.b.b. przez
    > jakiekolwiek forum, nie wydaje się być możliwym.

    Najpierw "wazelinka" - dobrze, że dalej jesteś na grupie, ale musisz
    przyznać, że kiedyś można było się w tym miejscu dowiedzieć o nowych
    produktach w chwilę po ich wprowadzeniu. Często posty zawierały rzetelne
    oceny nowych produktów, podpowiadały co można uzyskać dodatkowo
    podejmując "działania" nie normowane w umowach czy regulaminach. Wiem,
    były głosy aby wszystkiego nie pisać bo bankowcy też tutaj są obecni :).
    Przyznam, że trochę mi tego brakuje, stąd zamiar poszerzenia "kanału
    informacyjnego" o fora. Niestety ale popularność różnych for
    dyskusyjnych rośnie i za kilka lat usnet zniknie podobnie jak kiedyś
    usługa archie (istnieje jeszcze w szczątkowej formie). Usnet to same
    zalety, ale jak to wytłumaczyć tym dla których internet to tylko
    protokół http.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2012-09-27 15:06:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > (istnieje jeszcze w szczątkowej formie). Usnet to same zalety, ale jak to
    > wytłumaczyć tym dla których internet to tylko protokół http.

    Ja uważam, że usenet jednak nie zniknie, no ale zobaczymy jak się to
    potoczy.

    Naturalnie pozostaje mi się zgodzić z tym, że negatywne zmiany na grupie
    mają miejsce i że wynikają one z braku dopływu dostatecznej ilości nowych
    userów. Ja już niestety zdecydowanie przeszedłem na stronę userów raczej
    czerpiących informacje z grupy, a nie ich dostarczających. Ale to dlatego,
    że akurat te obszary bankowości, w których ja się poruszam (głównie karty
    kredytowe i linie kredytowe) nie przeżywają obecnie rozkwitu, co nie znaczy,
    że się to za pewien czas ponownie nie zmieni.

    Fora możemy traktować jako ewentualne źródło informacji, natomiast
    rozdrabnianie się na dyskutowanie na jakichś peryferyjnych forach nie ma
    specjalnie sensu, bo takie rozdrobnienie to raczej krok w złym kierunku.
    Usenet to także pewna forma lekkiej wstępnej selekcji intelektualnej,
    niektórzy tu nie dotrą, bo nie wiedzą po co, jak się wpisze kilka
    wykrzykników to one nie tańczą i nie błyskają, nie można nabić sobie postami
    super "rangi" itp.

  • 8. Data: 2012-09-27 15:42:12
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marek wrote in <news:k41e0d$qf9$1@mx1.internetia.pl>
    > Czy możecie polecić jakieś dobre i aktywne fora traktujące o finansach, bankach

    http://www.astrofizyka.info/informatyka/usenetkonf/f
    ora_vs_grupy_dyskusyjne.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 9. Data: 2012-09-27 15:52:42
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 13:28:38 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > widzisz tu gdzies reklamy?

    Chyba faktycznie trafiłeś w sedno!

  • 10. Data: 2012-09-27 15:57:46
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-27 14:08, Chris94 pisze:

> [...]
    > Można tylko przypuszczać, że protokół http umożliwia skuteczniejsze
    > śledzenie autorów wiadomości, niż protokół nntp.

    Gówno-tam.
    W usenecie nie da się zamieszczać bannerów reklamowych i nie ma jak i
    kogo kasować za klikanie w reklamy.
    To nie gugle jest winne, tylko te rozmaite gazety i onety, a raczej ich
    żydowskie podejście: jeśli nie da się na czymś zarobić, to tego nie
    robimy, choćby to nic nie kosztowało. No a prąd do serwerów przecież
    kosztuje.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.