    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 6 Jun 2020 02:03:48 -0700 (PDT)
    <5ed78edf$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed78fe9$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed79642$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed79b40$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5ed7ab05$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5ed7cad5$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5ed8041e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5ed9ed1d$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 08:58:38 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Dlatego pisałem właśnie o tym, że dyskutowanie o statystyce przez osoby
    > bez intuicji matematycznej jest trochę bez sensu.

    Jeśli statystyka to dla Ciebie to samo co rachunek prawdopodobieństwa, to
    rzeczywiście dyskusja jest bez sensu.

    > Bez intuicji matematycznej, nie mylić z tak zwaną zwykłą intuicją
    > typowej osoby, która się nie zna, choćby takiej jak ty, oczekującej
    > dowodu na niezależność kilku rzutów kostką, albo dziwiącą się, że dwa
    > zakłady jednego dnia to to samo, co jeden zakład przez dwa dni.

    Bo to nie to samo. Wychodziło bardzo podobnie, ale w końcu te krzywe się rozjeżdżają,
    co pokazuje przypadek ekstremalny - obstawienie wszystkich kombinacji w jednym
    losowaniu daje pewność wygranej, a równy podział tej liczby zakładów na 5000 losowań
    daje tylko 63% szans.

    > Niby można bawić się w dyskusję na poziomie przedszkola, ale po co :)

    Rozwiązując zadania w taki sposób miałbyś jak ta zapłakana studenka po oblanym
    egzaminie: "panie profesorze, ja naprawdę nie zasługuję na pałę" "to prawda, ale to
    najniższy stopień, jaki przewiduje regulamin.

    Niezależność musisz mieć podaną w założeniach zadania albo udowodnić ją. Jak sam
    założysz - to możesz też założyć, że odpowiedź to 42.