  • 1. Data: 2012-01-30 01:35:39
    Temat: Przemyślenia....
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ...powstałe w wyniku robienia zakupów w Białymstoku...

    Ćwierć wieku temu Polakom brakowało niemal wszystkiego, :) bo w Polsce
    niewiele produkowano a kurs złotówki był niekorzystny dla importerów.

    () Po jakimś czasie kurs złotówki zmienia się tak, ze import w Polsce
    opłaca się. Polacy kupują w Niemczech europejskie towary, dzięki
    czemu Polacy mają to, co im potrzebne do życia, czyli jest
    lepiej -- jest poprawa. :)

    () Niemcy kupują w Chinach chińskie towary, które są tańsze niż podobne
    towary europejskie. Polacy kupują w Niemczech te chińskie towary,
    zamiast towarów europejskich, dzięki czemu Polacy mają taniej to,
    co im potrzebne do życia. Tak więc w Polsce żyje się taniej, czyli
    lepiej -- jest poprawa. :)

    () Polacy bezpośrednio w Chinach kupują chińskie towary, dzięki czemu
    Polacy mają taniej to, co im potrzebne do życia, gdyż nie płaca
    pośrednikom niemieckim. Tak więc w Polsce żyje się taniej, czyli
    lepiej -- jest poprawa. :)

    () Chińczycy sprzedają w Polsce swoje towary, dzięki czemu Polacy
    mają taniej to, co im potrzebne do życia, gdyż nie płaca polskim
    pośrednikom. Tak więc w Polsce żyje się taniej, czyli lepiej -- jest
    poprawa. :) Niestety powiększa się bezrobocie, gdyż dotychczasowi
    pośrednicy polscy nie mają co robić.

    () Chińczycy zatrudniają w Polsce (za mniejsze pieniądze niż Chińczyków
    w Chinach) bezrobotnych Polaków i sprzedają w Polsce chińskie towary
    produkowane w Polsce przez Polaków, dzięki czemu Polacy mają taniej
    to, co im potrzebne do życia. Tak więc w Polsce żyje się taniej, czyli
    lepiej -- jest poprawa. :) Co więcej -- zmniejsza się bezrobocie. ;)

    Po prostu cudownie!!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-01-30 06:52:39
    Temat: Re: Przemyślenia....
    Od: maruda <m...@n...com>

> [...]

    > to, co im potrzebne do życia. Tak więc w Polsce żyje się taniej, czyli
    > lepiej -- jest poprawa. :) Co więcej -- zmniejsza się bezrobocie. ;)

    Poniekąd masz rację. Jednak w ramach powyższego akapitu, czy jego małej
    modyfikacji należałoby przypomnieć, że polscy robotnicy produkowali w
    niemieckich fabrykach w Polsce niemieckie samochody, które sprzedawane
    były w Polsce drożej, niż w Niemczech. (Z resztą - to trwa nadal)

    > Po prostu cudownie!!!!

    Prawda... ?

    Najpierw dymali nas Żydzi, potem Ruscy, potem Niemcy, potem Chińczycy...
    My po prostu lubimy dawać d. Bezinteresownie. Coś jak żona alkoholika.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-01-30 08:02:58
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Najpierw dymali nas Żydzi, potem Ruscy, potem Niemcy, potem Chińczycy...

    A teraz to juz dymaja nas... NASI :]

    Pozdro

  • 4. Data: 2012-01-30 11:13:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "maruda" jg5enm$2q4$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > produkowali w niemieckich fabrykach w Polsce niemieckie samochody, które
    sprzedawane były w Polsce drożej, niż w Niemczech. (Z

    Taką mamy tradycję. Produkowane w Polsce Polonezy sprzedawano w Polsce
    za dolary w PEW PeWeXach :) drożej niż poza Polską. :) Ponoć nic w tym
    dziwnego -- mamy przecież Zieloną Wyspę nie od dzisiaj... ;)

    Tłumaczono to tym, że export wewnętrzny ;) może doprowadzić do wyssania
    z Polski deficytowej waluty, źródło której bije przecież daleko stąd,
    podczas gdy export zewnętrzny (ktoś tu ma dosyć mego pisania o środkach
    i zewnętrzach?) nie może doprowadzić do braku waluty. Jak się okazało po
    latach -- nawet producent dolara amerykańskiego zanotował brak tego dobra. :)
    Czyli jednak coś w tym jest. ;)

    -=-

    IMO produkty produkowane ;) przez Polaków pracujących w Polsce u Chińczyka
    będą sprzedawane w Polsce drożej niż będą sprzedawane w Chinach podobne
    (adekwatne) produkty produkowane przez Chińczyków u Chińczyka w Chinach. :)

    O ile Chińczycy w ogóle będę pracowali jako robotnicy, bo być może będą
    jedynie biznesmenami, bankierami itp... ;)

    > Prawda... ?

    > Najpierw dymali nas Żydzi, potem Ruscy, potem Niemcy, potem Chińczycy...
    > My po prostu lubimy dawać d. Bezinteresownie. Coś jak żona alkoholika.

    Tej metafory nie pojmuję. :) Znam dwóch alkoholików -- jeden to były
    wysoki urzędnik urzędu miasta Białegostoku, drugi to wiecznie pijany
    mąż pewnej krawcowej. Pierwszego żona opuściła, drugiego żona uznała
    za krzyż pański -- i karmiła, czy raczej poiła. ;) Ten pierwszy (było
    mu na nazwisko bodajże Jerzy Misztal) nie sprostał ;) wymogom pracy
    urzędniczej (zindoktrynowanej przez biskupów rzymskokatolickich) więc
    przechrzcił się na prawosławie, :) aby mieć tak zwany święty spokój.
    Zmarł -- nie wiem, dlaczego, ale raczej nie z nadmiaru zdrowia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-01-30 11:15:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jg5irm$hmo$...@n...news.atman.pl

    > A teraz to juz dymaja nas... NASI :]

    Zawsze Polaków dymano za zgodą polskich przywódców tychże dymanych Polaków. :)
    Tyle tylko, że kiedyś przywódców narzucali zaborcy, później -- przyjaciele ze
    wschodu, a teraz mamy wolność. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-01-30 11:45:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-30 12:15, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]
    > Polaków. :)
    > Tyle tylko, że kiedyś przywódców narzucali zaborcy, później --

    Jaka wolność tacy przywódcy.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-01-30 13:09:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" jg5vtf$vdj$...@n...news.atman.pl

    > Jaka wolność tacy przywódcy.

    Kto zabrania Polakom wybierania ludzi spoza ,,świętego przymierza''? :)
    Macie naprawdę wielu przyzwoitych ludzi -- nie musicie wybierać za każdym
    razem tych, których wybieranie nakazuje Wam Kościół. :)

    Ja jestem dowodem wolności słowa w Polsce. :)
    Może to mało, ale zawsze coś. :)

    [chyba to głupi przykład -- w kontekście ACTA....
    skąd miałem wiedzieć, że biskupi dodźgają mnie w tak perfidny sposób?...
    no nic... jakoś to będzie... może wejdą tu Chińczycy i zgaszą ACTA ;)]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-01-30 21:30:17
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    napisał w wiadomości news:jg64qv$a6i$1@inews.gazeta.pl...

    > .... może wejdą tu Chińczycy i zgaszą ACTA ;)]

    Jak na razie to Paliglup zamierza wejsc
    ups ... znaczy uprawiac wspinaczke w Swiebodzinie
    Ja mu tam zle nie zycze, (jak i nikomu innemu)
    bo jak sie jakis blazen vel. "zawor bezpieczenstwa" sam nie trafi
    to go powolaja z urzedu ;)

  • 9. Data: 2012-01-31 19:21:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 30 Jan 2012 02:35:39 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >() Chińczycy sprzedają w Polsce swoje towary, /.../ więc w Polsce żyje się taniej,
    czyli lepiej -- jest
    > poprawa. :) Niestety powiększa się bezrobocie,
    >
    >() Chińczycy zatrudniają w Polsce /.../ bezrobotnych Polaków /.../, dzięki czemu
    Polacy mają taniej
    > to, co im potrzebne do życia. /.../ Co więcej -- zmniejsza się bezrobocie. ;)

    Ja tu dostrzegam pewną sprzeczność.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2012-01-31 19:29:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-01-31_20:21

    > On Mon, 30 Jan 2012 02:35:39 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    Polacy mają taniej

    > Ja tu dostrzegam pewną sprzeczność.

    Może "dostrzegasz inaczej" ;-)

    witrak()