  • 11. Data: 2005-11-27 14:31:20
    Temat: Re: Przelew z Inteligo do BPH - jak długo
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    miszka_ napisał(a):

    > Bank nadawca określa czasowe warunki wysłania operacji. Jeśli zmieściłeś się
    > w interwale czasowym przed ostatnią piątkową sesją to zlecenie wyszło. Jeśli
    > wyszło to bank odbierający otrzymał je wieczorkiem i możesz zobaczyć
    > pieniądze w poniedziałek.

    Nie. Jeśli mamy taką sytuację to zlecenie wyszło z banku nadawcy, a bank
    odbiorca _nie_ zdążył go odebrać z KIRu. Przelew leży przez weekend
    własnie tam.

    > Jeśli nie zmieściłeś się to pieniądze zapewne z
    > rachunku "zeszły" a wyjdą w świat w poniedziałek.

    Nie. W Inteligo jeśli się ktoś nie zmieści w sesji wychodzącej to
    pieniądze nie są ściągane z rachunku.

    > Dla moich rachunków muszę operację zlecać z pięciogodzinnym wyprzedzeniem.
    > Robię to więc dnia poprzedniego z datą następnego (wtym uwzględniam
    > przypadki piątek-poniedziałek). Na drugiej stronie pieniądze widzę około
    > 13-stej.

    Naprawdę znajomość sesji Eliksiru znacznie tu pomaga. Jak się w to
    zagłębić to nie trzeba się wcale opierać na domysłach. Pamiętaj też, że
    wszystko zależy też od banku - różne godziny sesji.

    > Zdarzało się, że bank odbiorca robił księgowanie dwa dni później.

    A nie był to przypadkiem bank, którego nazwa zaczyna się na BZ, a kończy
    na WBK?

    Pozdrawiam!

  • 12. Data: 2005-11-27 14:34:13
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Na stronach Inteligo masz napisane do której godziny można zlecać przelew, aby
    > załapał się na III sesję Eliksiru. AFAIR w Inteligo przelew zlecony o 13:50
    > powinien jeszcze tego samego dnia wyjść z banku, więc i w piątek powinien być
    > odebrany przez BPH.

    13:50 + 2h (tyle przelew musi przeleżeć w KIRze) daje 15:50. Ostatnia
    przychodząca do BPH jest bodajże o 16:15, więc istotnie powinno się udać.

    Pozdrawiam!

  • 13. Data: 2005-11-27 15:32:30
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > 13:50 + 2h (tyle przelew musi przeleżeć w KIRze) daje 15:50. Ostatnia
    > przychodząca do BPH jest bodajże o 16:15, więc istotnie powinno się udać.
    >
    > Pozdrawiam!

    Trzecia sesja w BPH jest księgowana na r-ch klientów koło 8-8.30 następnego
    dnia roboczego.

    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/rozliczeni
    a/przelewy

    pozd
    Adam

  • 14. Data: 2005-11-27 15:42:16
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Adam S. napisał(a):

    > Trzecia sesja w BPH jest księgowana na r-ch klientów koło 8-8.30 następnego
    > dnia roboczego.
    >
    > http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/rozliczeni
    a/przelewy

    Istotnie. Ale druga z tego co tam piszą jest pomiędzy 15.45 a 16.15.
    Czyli może się przelew nie złapac już.

    Pozdrawiam!

  • 15. Data: 2005-11-27 15:54:49
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 27 Nov 2005 15:34:13 +0100, w <4389c3b4$1@news.vogel.pl>, Łukasz Cielecki
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > 13:50 + 2h (tyle przelew musi przeleżeć w KIRze) daje 15:50.

    Jakaś nowatorska teoria :)

  • 16. Data: 2005-11-27 16:09:47
    Od: "miszka_" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Łukasz Cielecki" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Jeśli mamy taką sytuację to zlecenie wyszło z banku nadawcy, a bank
    > odbiorca _nie_ zdążył go odebrać z KIRu. Przelew leży przez weekend
    > własnie tam.

    Co to znaczy bank odbiorca nie zdążył odebrać?
    Zamknął budę na patyk o 16.30? Wyniki III sesji są dostępne o 17.00. Każdy
    solidny zdąży to na rachunku klienta zaksięgować w tym samym dniu. Większość
    woli mieć na własnym rachunku osad i na czas nocy a jeszcze lepiej weekendu
    "zagrać" nim. Zazwyczaj już o 14.00 pieniądze te zostały sprzedane.

    KIR jest tylko "przekaźnikiem". Pieniądze zawsze leżą w jednym z banków.

    > Naprawdę znajomość sesji Eliksiru znacznie tu pomaga. Jak się w to
    > zagłębić to nie trzeba się wcale opierać na domysłach.

    Z czego wnioskujesz, że się domyślam? Myślałem, że opowiadając stwierdzam.

    Właśnie o tej pamięci napisałem.:-)

    > A nie był to przypadkiem bank, którego nazwa zaczyna się na BZ, a kończy
    > na WBK?

    Nie.

    Pozdrawiam.
    miszka_

  • 17. Data: 2005-11-27 16:14:29
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Jakaś nowatorska teoria :)

    Ale prawdziwa.

    W specyfikacji systemu Eliksir (którą posiadam - choć przyznam szczerze
    trochę juz jest podstarzała - w sensie: być może uległa zmianie) te dwie
    godziny to czas jaki KIR rezerwuje sobie na zestawienie zobowiązań i
    należności poszczególnych banków (tzw. kompensata zleceń) i wyliczenie
    sald netto uczestników sesji. Jest oczywiste, że musi to zając trochę
    czasu. Byc może Kir zszedł obecnie z tych dwóch godzin do jakiegoś
    krótszego czasu, ale na pewno nie do zera.

    Pozdrawiam!

  • 18. Data: 2005-11-27 16:17:58
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    miszka_ wrote:

> [...]
    > "zagrać" nim. Zazwyczaj już o 14.00 pieniądze te zostały sprzedane.
    >
    > KIR jest tylko "przekaźnikiem". Pieniądze zawsze leżą w jednym z banków.

    poprawcie mnie jesli sie myle, ale z tego co pamietam to banki nie maja
    obowiazku uczestniczenia we wszystkich sesjach elixiru, wiec co sie
    dzieje kiedy zlecenie zostaje zlozone na trzecia sesje w banku nadawcy
    a bank odbiorcy w niej nie uczestniczy ? czy wtedy przelew w ogole
    trafia na te sesje ?

  • 19. Data: 2005-11-27 16:24:56
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    miszka_ napisał(a):

    > Co to znaczy bank odbiorca nie zdążył odebrać?
    > Zamknął budę na patyk o 16.30? Wyniki III sesji są dostępne o 17.00. Każdy
    > solidny zdąży to na rachunku klienta zaksięgować w tym samym dniu.

    Oczywiście - chcieć to móc. Ale nie każdy ma ochotę księgować na koncie.
    Parę postów obok jest przykład BPH, który księguje dopiero następnego
    dnia rano.

> [...]
    > "zagrać" nim. Zazwyczaj już o 14.00 pieniądze te zostały sprzedane.
    >
    > KIR jest tylko "przekaźnikiem". Pieniądze zawsze leżą w jednym z banków.

    Nie, bo czas działania tego przekaźnika nie jest równy zero. Dlatego
    zlecenie jak najbardziej może "już nie byc u nadawcy, a jeszcze nie
    dotrzeć do odbiorcy".

  • 20. Data: 2005-11-27 16:29:36
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 27 Nov 2005 16:32:30 +0100, "Adam S." <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Trzecia sesja w BPH jest księgowana na r-ch klientów koło 8-8.30 następnego
    >dnia roboczego.

    Ot, i mamy winnego. Mbank i Inteligo przyzwyczaiły nas, że księgują 3
    sesję tego samego dnia. Tymczasem sporo banków marmurkowych księguje
    ją następnego roboczego dnia rano. Taką mają ofertę, a jak komuś to
    nie odpowiada, należy zmienić bank :)

    PG