  • 1. Data: 2005-11-27 02:05:54
    Temat: Zamkniecie rachunku a dane osobowe
    Od: "Adrian" <a...@o...pl>

    Witam

    Po tragicznej obsludze w jednym banku zamierzam zaknac rachunek na dobre. Mam w
    zwiazku z tym 2 pytania:

    1. Jak w/g grupowicz najlepiej to zrobic ? Pismo polecone z zadaniem ?

    2. Czy bank ma obowiazek wraz z zamknieciem konta usunac wszystkie dane osobowe?

  • 2. Data: 2005-11-27 05:44:36
    Temat: Re: Zamkniecie rachunku a dane osobowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adrian wrote:
> [...]
    > zwiazku z tym 2 pytania:
    >
    > 1. Jak w/g grupowicz najlepiej to zrobic ? Pismo polecone z zadaniem ?

    Wszystko jedno.
    Najlepiej metoda przyjętą w banku za standardową. Zależy do banku.

    > 2. Czy bank ma obowiazek wraz z zamknieciem konta usunac wszystkie dane osobowe?

    Nie.

  • 3. Data: 2005-11-27 07:53:34
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    > Nie.

    malo tego - nie moze usunac takiej dokumentacji swojej dzialalnosci, wiec i
    rowniez danych wlasciciela konta, gdyz jest zobowiazany do trzymania
    dokumentacji przez min 5 lat, w praktyce elektronicznej oznacza to, ze
    danych takich nie kasuje sie nigdy,
    jak pojdziesz tam za 10 lat, to prawdopodobnie zweryfikuja jedynie ich
    poprawnosc i calkiem prawdopodobne, ze uaktywnia ten sam nr konta.
    od banku mozesz zadac jedynie zaprzestania przetwarzania danych osobowych w
    celach marketingowych (chyba tak sie to nazywa), czyli, ze np nie moga
    sprzedac :-) twoich danych, ani przysyłać Ci reklamówek itp; tylko, ze jak
    dotad nie ma praktyki skutecznego! karania za takie wykroczenie

  • 4. Data: 2005-11-27 11:36:44
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Jak w/g grupowicz najlepiej to zrobic ? Pismo polecone z zadaniem ?
    >
    > 2. Czy bank ma obowiazek wraz z zamknieciem konta usunac wszystkie

    IMO najlepiej pisemnie. Zastanawiasz się, z jakich produktów
    (związanych z rachunkiem) korzystasz (np. limit kredytowy, karta
    debetowa), czytasz regulaminy tych produktów, żeby dowiedzieć się, jak
    wygląda procedura ich zamykania (np. umowa o limit kredytowy zwykle
    wygasa automatycznie z wypowiedzeniem lub zamknięciem rachunku, do
    któego jest przypisana), liczysz, ile środków potrzeba na rozliczenie
    posostałych operacji, prowizji (do końca okresu wypowiedzenia) i
    pozostawiasz na rachunku środki wystarczające na ich pokrycie, z
    malutkimm naddatkiem, a następnie komponujesz sobie pismo, w którym:
    - wypowiadasz umowę prowadzenia rachunku
    - informujesz, że nie zlecałeś operacji, które rozliczone po złożeniu
    wypowiedzenia mogłyby spowodować saldo debetowe na rachunku (dotyczy
    również płatności kartą debetową)
    - wypowiadasz inne umowy produktów związanych
    - prosisz o zastrzeżenie kart wydanych do rachunku. Jeśli są to karty
    wyłącznie identyfikacyjne, to i tak pewnie trzeba będzie je zwrócić
    - prosisz o przelanie środków pozostałych na rachunku po jego
    rozliczeniu na inny rachunek (odajesz jego numer), lub o wcześniejsze
    poinformowanie cię, że trakie saldo powstało, abyś mógł je w odpowiednim
    terminie wyrównać
    - prosisz o półroczną historię rachunku z opinią (zawsze wtedy, gdy nie
    pociągnie za sobą zbyt wygórowanych opłat, a zwłaszcza jeśli ci to
    potrzebne do uzyskania profitów w innym banku)
    - prosisz o bezzwłoczną aktualizację danych w BIK po zamknięcu rachunku,
    jeśli jakieś dane zostały tam przekazane
    - wycofujesz zgodę na dalsze przetwarzanie Twoich danych w celach
    marketingowych (szczegółową formułkę znajdziesz tuż nad swoim podpisem
    na umowach)

    Proste, a bardziej uniwersalnie chyba już się nie da. Jak nie zechcą
    przyjąć w banku - wysyłasz poleconym. Problem może być wtedy, gdy należy
    się rozliczyć z tokena czy kart identyfikacyjnych. Ja zaryzykowałem
    kiedyś ich wysyłkę poleconym wraz z wypowiedzeniem umowy. Zadziałało bez
    problemów.

    Przykład poniżej.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

    Z dniem (...) r. wypowiadam umowę o prowadzenie Eurokonta WWW w Centrum
    Bankowości Elektronicznej Banku Pekao S.A., zawartą w dniu (...) r. pod
    numerem (...) .

    Środki pozostałe na rachunku po całkowitym rozliczeniu transakcji
    dokonanych kartami płatniczymi oraz po rozliczeniu wszelkich odsetek i
    prowizji proszę przekazać na rachunek:

    (...)

    (...)

    Proszę o zastrzeżenie (stosownie do § 26 ust. 2 Regulaminu Eurokonta z
    dnia 12-10-2003 r.) wydanych do rachunku:

    a.. karty płatniczej Maestro o numerze (...) ,

    b.. karty identyfikacyjnej IKM VIP o numerze (...) .

    W załączeniu oddaję wydane do rachunku:

    a.. kartę identyfikacyjną IKM pełnomocnika, o numerze (...) ,

    b.. token o numerze (...) (obecny PIN: (...) ).

    Proszę o sporządzenie i wysłanie na adres do korespondencji
    potwierdzonej imiennie przez upoważnionego pracownika Banku historii
    rachunku za okres od (...) r. do jego zamknięcia, zawierającej
    informację o jego zamknięciu, sposobie prowadzenia, szczegółowy wykaz
    transakcji.

    Jeśli dane dotyczące zamykanego rachunku (w tym zaciągniętej pożyczki w
    Eurokoncie WWW) zostały wcześniej przekazane przez Bank do Biura
    Informacji Kredytowej, proszę o bezzwłoczne przekazanie do BIK
    informacji o zamknięciu rachunku.

    Wraz z zamknięciem rachunku wycofuję zgodę na dalsze przetwarzanie moich
    danych osobowych do celów reklamy i marketingu produktów Banku, do
    prowadzenia działalności marketingowej na rzecz spółek zależnych od
    Banku i innych podmiotów oraz zgodę na udostępnianie moich danych
    osobowych spółkom zależnym Banku i innym podmiotom.