  • 1. Data: 2005-11-27 12:36:29
    Temat: Re: Przelew z Inteligo do BPH - jak długo
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Karol Lipnicki <a...@t...pl> wrote:
    > W piątek 25.11.2005 zrobiłem przelew z konta w Inteligo na rachunek w
    > Banku BPH. Przelew zrealizowałem o godz. 13:50. Moje pytanie jest
    > następujące: czy jest szansa żeby te pieniądze pojawiły się na moim
    > rachunku jeszcze dzisiaj ?
    > Jeśli nie - to za co płacę tak spore opłaty za rachunek ??

    Za rachunek. Przelewy miedzybankowe w dni wolne od pracy nie "chodza".
    Poszukaj w archiuwm pod haslem KIR - bo temat powraca co jakis czas.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 2. Data: 2005-11-27 12:46:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:dmc9ae$2nl$1@news.onet.pl...

    > Za rachunek. Przelewy miedzybankowe w dni wolne od pracy nie
    "chodza".
    > Poszukaj w archiuwm pod haslem KIR - bo temat powraca co jakis czas.

    Tyle, ze podejrzewam, że przelew przeszedł już w piątek, tylko
    pytający go nie "widzi". Zobaczy z data piątkową w poniedziałek lub
    najdalej wtorek.

  • 3. Data: 2005-11-27 12:55:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Karol Lipnicki wrote:

    > A jutro mogę się spodziewać tego przelewu - czy dopiero we wtorek ??
    > Takie coś jest możliwe tylko w polsce....

    Przelew będziesz miał jutro. A to, że coś takiego jest możliwe tylko w
    *Polsce* to masz rację. Gdzie indziej przelewy chodzą dłużej :-D

    przyszłość/ Woody Allen

  • 4. Data: 2005-11-27 12:57:01
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Karol Lipnicki" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W piątek 25.11.2005 zrobiłem przelew z konta w Inteligo na rachunek w
    Banku
    > BPH. Przelew zrealizowałem o godz. 13:50. Moje pytanie jest następujące:

    Ani przelewu nie "zrobiles" ani nie "zrealizowales".
    Ty go ZLECILES, a zrealizuje bank w terminie wynikajacym z regulaminu.
    Mozesz sobie przeczytac na stronie Inteligo kiedy to zadziala.
    ZTCW powinno wyjsc trzecia sesja Elixiru w tym samym dniu ALE NIE MUSI.

    > czy jest szansa żeby te pieniądze pojawiły się na moim rachunku jeszcze
    > dzisiaj ?

    Na ktorym "twoim"? W BPH?
    A poczytaj sobie w BPH kiedy oni ksieguja i kiedy udostepniaja srodki...
    Jesli sie nie pojawily do dzis to sie pewnie pojawia w najblizszy dzien
    roboczy.

    > Jeśli nie - to za co płacę tak spore opłaty za rachunek ??

    O czym ty mowisz?
    W Inteligo prowadzenie rachunku jest bezplatne.

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2005-11-27 13:45:41
    Od: Karol Lipnicki <a...@t...pl>

  • 7. Data: 2005-11-27 14:14:45
    Od: "miszka_" <p...@n...pl>

    Wymiana międzybankowa realizowana jest za pośrednictwem KIR'u pracującego w
    dni robocze od poniedziałku do piątku.
    Bank nadawca określa czasowe warunki wysłania operacji. Jeśli zmieściłeś się
    w interwale czasowym przed ostatnią piątkową sesją to zlecenie wyszło. Jeśli
    wyszło to bank odbierający otrzymał je wieczorkiem i możesz zobaczyć
    pieniądze w poniedziałek. Jeśli nie zmieściłeś się to pieniądze zapewne z
    rachunku "zeszły" a wyjdą w świat w poniedziałek.

    Dla moich rachunków muszę operację zlecać z pięciogodzinnym wyprzedzeniem.
    Robię to więc dnia poprzedniego z datą następnego (wtym uwzględniam
    przypadki piątek-poniedziałek). Na drugiej stronie pieniądze widzę około
    13-stej. Zdarzało się, że bank odbiorca robił księgowanie dwa dni później.
    Wystarczyła krótka pisemna informacja opisująca stosowane narzędzia i
    możliwości monitorowania i wróciło do spodziewanej normy.
    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 8. Data: 2005-11-27 14:15:49
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Karol Lipnicki napisał(a):

    > A jutro mogę się spodziewać tego przelewu - czy dopiero we wtorek ??

    Możesz.

    > Takie coś jest możliwe tylko w polsce....

    Właśnie dałeś klasyczny popis narzekania na nasz kraj (którego nazwę
    piszę się nota bene z wielkiej litery) nie mając żadnego porównania.
    Otóz wyobraź sobie, że polskie przelewy miedzybankowe idą naprawdę
    szybko w porównaniu z innymi krajami (polski Eliksir: min. 2 h, maks. 1
    dzien roboczy - pod warunkiem że bank tego z własnej wredoty nie
    przytrzyma).

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2005-11-27 14:27:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "miszka_" <p...@n...pl> writes:

    > pieniądze w poniedziałek. Jeśli nie zmieściłeś się to pieniądze zapewne z
    > rachunku "zeszły" a wyjdą w świat w poniedziałek.

    Akurat w Inteligo jeśli jest już po terminie, w którym zdąża się na
    ostatnią sesję, to pieniędze nie "schodzą z rachunku" do poniedziałku.

    MJ

  • 10. Data: 2005-11-27 14:30:44
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 27 Nov 2005 14:22:08 +0100, w <dmc8ds$ap4$1@atlantis.news.tpi.pl>, Karol
    Lipnicki <a...@t...pl> napisał(-a):

> [...]
    > BPH. Przelew zrealizowałem o godz. 13:50. Moje pytanie jest następujące:
    > czy jest szansa żeby te pieniądze pojawiły się na moim rachunku jeszcze

    Na stronach Inteligo masz napisane do której godziny można zlecać przelew, aby
    załapał się na III sesję Eliksiru. AFAIR w Inteligo przelew zlecony o 13:50
    powinien jeszcze tego samego dnia wyjść z banku, więc i w piątek powinien być
    odebrany przez BPH.