eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2005-11-26 20:00:22
    Temat: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Witam,

    Czy znając regulaminy jesteście w stanie podać mi które
    Banki/Instytucje wydają karty o następujących kryteriach:
    - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
    osobisty kontakt lub pisemnie;
    - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
    konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);

    Pozdrawiam,


    Tomasz


  • 2. Data: 2005-11-26 20:17:54
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;

    Chyba nigdzie nie wymagaja.

    - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
    osobisty kontakt lub pisemnie;

    Jak wyzej

    - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
    konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);

    W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.



  • 3. Data: 2005-11-26 20:52:31
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    >- zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    >
    > Chyba nigdzie nie wymagaja.
    >
    > - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
    > osobisty kontakt lub pisemnie;
    >
    > Jak wyzej
    >
    > - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
    > konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
    >
    > W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.


    To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię zakupy
    i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i mi w
    SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem Citi?

    Pzdr
    Darek



  • 4. Data: 2005-11-26 21:12:36
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2005-11-26 21:52- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Darek, gdy pisał(a):
    >> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    >>
    >> Chyba nigdzie nie wymagaja.
    >>
    >> - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
    >> osobisty kontakt lub pisemnie;
    >>
    >> Jak wyzej
    >>
    >> - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
    >> konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
    >>
    >> W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.
    >
    >
    > To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię zakupy
    > i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i mi w
    > SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem Citi?
    >
    > Pzdr
    > Darek
    >
    >

    Najpierw Ci warunkowo uznają, następnie sprawę weryfikują, składają
    doniesienie do prokuratury i idziesz siedzieć. Jasne?

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****
    **** ...Too lazy to work ****
    **** and too nervous to steal... ****


  • 5. Data: 2005-11-26 21:14:40
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię
    > zakupy i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i
    > mi w SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem
    > Citi?

    Nie jestem naganieczem, ale mam ich karte od kilku lat. W tym czasie robilem
    3 reklamacje. Za kazdym razem byly wstepnie uznane, po czym bank przesylal
    mi do wypelnienia formularz reklamacji pisemnej, ktora po przejsciu
    procedury visa byla ostatecznie uwzgledniana. Moje reklamacje dotyczyly
    faktycznych nieprawidlowosci, a nie prob wyludzenia. Podejrzewam ze w
    opisywanym przez ciebie przypadku ostateczna reklamacja bylaby odrzucona. A
    do citi mam swoje zastrzezenia, w szczegolnosci dotyczace kursow wymiany
    walut. Ale akurat w przypadku reklamacji transakcji karcianych nie moge im
    niczego zarzucic.



  • 6. Data: 2005-11-26 21:43:34
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię zakupy
    > i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i mi w
    > SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem Citi?

    No, chyba na naganiacza innego SZANUJĄCEGO banku nie wygląda?

    Na przykład jakiegoś na B.

    Tomek: kompletnie no offence w stosunku do Ciebie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2005-11-26 22:01:58
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Dzięki za listy!

    Według Waszych opinii mamy trzy przykłady:

    Tomek wrote:
    > - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    >
    > Chyba nigdzie nie wymagaja.
    CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
    >
    > - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
    > osobisty kontakt lub pisemnie;
    >
    > Jak wyzej
    CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
    >
    > - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
    > konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
    >
    > W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.
    CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).

    Czekam na dalsze zgłoszenia, też indywidualne na e-mail.

    Tomek


  • 8. Data: 2005-11-27 11:56:17
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2005 23:01:58 +0100, Tomasz <t...@p...fm> wklepał(-a):

    >Dzięki za listy!
    >
    >Według Waszych opinii mamy trzy przykłady:
    >
    >Tomek wrote:
    >> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    >>
    >> Chyba nigdzie nie wymagaja.
    >CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).

    Ale tylko w przypadku kradzieży karty, bo przecież nie będziesz zgłaszał na
    policji, że ci wpadła do kanału ściekowego? :)

    --
    Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
    FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/


  • 9. Data: 2005-11-27 15:53:29
    Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Sat, 26 Nov 2005 23:01:58 +0100, Tomasz <t...@p...fm> wklepał(-a):
    >
    >> Dzięki za listy!
    >>
    >> Według Waszych opinii mamy trzy przykłady:
    >>
    >> Tomek wrote:
    >>> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    >>>
    >>> Chyba nigdzie nie wymagaja.
    >> CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
    >
    > Ale tylko w przypadku kradzieży karty, bo przecież nie będziesz zgłaszał na
    > policji, że ci wpadła do kanału ściekowego? :)
    >

    Wczytując się w niektóre regulaminy ewidentnie mamy zapis, iż kradzież
    lub zaginięcie karty należy bezwzględnie zgłosić na policję.

    Czasem jest inaczej ot na przykład ostatnio sympatyczna osoba w BZWBK
    tłumaczyła mi, iż nie muszę tego faktu zgłaszać na policję (obu przypadków).
    Jednak na moje pytanie co jeśli ktoś kartą się posłuży?
    Padła prosta odpowiedź - w przypadku skorzystania z oferty
    ubezpieczeniowej, tj. brak straty w przypadku transakcji przed
    zgłoszeniem jednym z wymaganych dokumentów (aby reklamacja była uznana)
    musi być raport policji z dnia zgłoszenia zastrzeżenia...
    Można więc i tak. ;-)

    Pozdrawiam,

    Tomek

    PS. Przy okazji nasza polska policja nie widzi potrzeby przyjmowania
    zgłoszenia o zaginięciu kart kredytowych, gdyż nie jest to czyn karalny.


  • 10. Data: 2005-11-27 16:44:33
    Temat: zgłaszanie na policję - wybiórczy przegląd (nie mam czasu...)
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    ----------------------------------------------------
    ----------------
    BZWBK:
    Tylko w celu uznania reklamacji (dotyczy dodatkowego ubezpieczenia a nie
    Ustawowej ochrony)

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/regulamin_kart.
    pdf

    § 6, pkt 20:
    "W przypadku reklamacji transakcji dokonanych Kartą zastrzeżoną,
    wskazane jest złożenie doniesienia o popełnieniu przestępstwa na policję
    oraz załączenie do reklamacji oświadczenia o okolicznościach kradzieży
    Karty i dokumentu z policji."
    ----------------------------------------------------
    ----------------


    ----------------------------------------------------
    ----------------
    BPH:
    Zawsze w przypadku kradzieży karty.

    http://www.kartykredytowe.pl/files/dokumenty/regulam
    in_kart_4.pdf

    § 6, pkt 1 [klient zobowiązany jest do]:
    c) dokonania zgłoszenia faktu kradzieży karty policji kraju, na obszarze
    którego miało miejsce zdarzenie;
    d) przedłożenia Bankowi potwierdzenia dokonania zgłoszenia kradzieży
    karty, wydanego przez policję;
    ----------------------------------------------------
    ----------------


    ----------------------------------------------------
    ----------------
    PEKAO S.A.
    Nie znalazłem na stronie regulaminu... Znalazłem sam wniosek...
    ----------------------------------------------------
    ----------------


    ----------------------------------------------------
    ----------------
    PKO BP
    Nie trzeba zgłaszać!

    http://www.pkobp.pl/index.php/id=plik/katalog=produc
    ts%24000000000000041%24/plik=regulamin_231104.pdf/zo
    ne=-1/section=indy

    § 39, pkt 1-4.
    ----------------------------------------------------
    ----------------


    ----------------------------------------------------
    ----------------
    mBANK
    Brak dla samej procedury zgłoszenia czy reklamacji.
    Dotyczy tylko dodatkowego (bezpłatnego) ubezpieczenia (bezpieczna visa)
    aby było skuteczne.

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html
    brak

    http://www.mbank.com.pl/download/pdf_compensa/OWU_co
    mpensa.pdf
    § 4. OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
    2. COMPENSA nie ponosi odpowiedzialności w przypadku:
    c) w wyniku jej kradzieży lub rabunku, jeżeli fakt jej utraty nie został
    zgłoszony policji w ciągu 48 godzin od chwili ujawnienia zdarzenia;
    ----------------------------------------------------
    ----------------


    ----------------------------------------------------
    ----------------
    GetInBank:
    Nie jest wymagane zgłaszanie tego faktu na policję!

    http://www.getinbank.pl/download/regulamin.pdf

    § 9 [ZASTRZEŻENIE KARTY]
    ----------------------------------------------------
    ----------------


    Tomasz wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy znając regulaminy jesteście w stanie podać mi które
    > Banki/Instytucje wydają karty o następujących kryteriach:
    > - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
    > - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
    > osobisty kontakt lub pisemnie;
    > - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
    > konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    >
    > Tomasz

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1