    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew transgraniczny
    Date: Sat, 11 Feb 2017 09:37:47 +0100

    W dniu 2017-02-10 o 23:05, Waldek pisze:
    > Powitać
    >
    > Przyszło mi wykonać przelew do chorwackiego banku
    > w ramach rezerwacji pobytu.
    > Oczywiście ichniejsze biuro życzy sobie lać z opcją OUR
    > - czyli pełny koszty pokrywa zleceniodawca.
    > W mBąku za zlecenie SWIFT z opcją OUR zażądali 6,99 ojro,
    > no ale ponieważ Croatia w Unii - wypuściłem SEPA za 1,2 ojro
    >
    > Mineły 2 dni i laska przysyła mi na maila potwierdzenie
    > otrzymanego przelewu z naliczeniem 7 EUR prowizji ichniejszego banku.
    >
    > Wyszło na to, że jestem 1,2 euro w plecy :)

    Nie mam dużego doświadczenia (jeden przelew i dawno), ale bym nie
    wykluczał, że tak jak zrobiłeś to jesteś do przodu. Zależy, czy te 6,99
    to ryczałt czy tylko koszt mBanku. Kwota wydaje mi się za mała jak na
    ryczałt, ale może teraz jest taniej.

    W 2008 (jeszcze nie było SEPA) przelewałem (rezerwacja pobytu) 200 Euro
    z mBanku do Włoch z opcją OUR. Koszt przelewu był 25PLN + (z góry nie
    określone) późniejsze obciążenie kosztami banków pośredniczących.
    Tydzień po przelewie obciążyli mnie jeszcze kwotą na pewno powyżej 60PLN
    (chyba 68, ale głowy nie dam).

    Przypuszczam, że gdybym wtedy wysłał z kosztami dzielonymi na nadawcę i
    odbiorcę to odbiorca zostałby obciążony niższą kwotą niż te 60PLN, ale
    oczywiście pewności nie mogę mieć.
    P.G.