  • Data: 2017-02-13 22:55:35
    Temat: Re: Przelew transgraniczny
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-12 o 22:09, b...@g...com pisze:

    > Przelałem 100 EUR. Na potwierdzeniu przelewu mam 100 EUR. Kobieta, do której
    wysłałem to potwierdzenie, potwierdziła mi, że kasę dostała.
    > Być może finalnie dostała mniej niż 100 EUR, bo jej bank pobrał jakąś tam prowizję.
    Nie twierdzę, że tak nie jest, ale nic takiego mi nie pisała.
    > Zresztą w tamtym roku zrobiłem dokładnie tak samo. Też wykonałem przelew z TMUB 100
    EUR i nic nie musiałem dopłacać. Domniema więc, że odbiorca dostał 100 EUR, ale tylko
    domniemam.

    Jak ktoś ma rachunek w jakimś złodziejskim banku, to będzie miał z
    przelewu 100EUR (SEPA) zaksiegowane 100 euro, bo kwoty przelewu przy
    sepa nie
    można pomniejszyć, ale można walnąć prowizję - normalnie wg taryfikatora
    za przyjęcie przelewu. Na rachunkach typu ror - nie powiązanych
    działalnością,
    to najczęsciej nie ma opłat, ale nie przypominam sobie, zeby na jakimkolwiek
    firmowym nie naliczyli mi czegoś standardowo za przyjęcie sepa (prowizja
    za polecenie wypłaty czy jakoś tak). Kwoty bywają różne - w Pekao to
    brali w jakiejś starej taryfie 30zł za każdy wpływający przelew
    walutowy, w większości innych banków było to 5zł.

    I teraz jak kobieta dostała kasę rzędu 100EUR
    i akceptuje swoje koszty np rzędu 1-1,2 EUR, to nie zgłasza uwag, ale
    jak by miała przy sepa np prowizji 10 Eur, to naopisze w regulaminie,
    że trzeba lać OUR,
    Jak by Ci przelewali małe kwoty rzędu 1-5-10 euro, to 1,15-1,16 euro
    jest sporym
    procentem kwoty przelewu, to pewnie wtedy też byś coś kombinował, żeby
    się pozbyć tego wydatku :-)