  • Data: 2023-01-25 10:36:37
    Temat: Re: Przelew krajowy czy zagraniczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jan 2023 22:10:37 +0100, Kazik Kaz wrote:
    > Dzień dobry,
    > Czy różni się przelew w USD krajowy od zagranicznego?
    >
    > Mam konto w Millennium i chciałbym przelać kilka USD na konto w
    > CitiBanku (Handlowy).
    >
    > W Millennium mam do wyboru walutowy przelew krajowy lub zagraniczny.
    >
    > W opisach przelewów walutowych są informacje, że przelew w walucie innej
    > niż Euro do gdzieś tam błąka się po bankach zagranicznych i z tego
    > wynikają jakieś (zazwyczaj) wyższe prowizje. Trafiają się też po drodze
    > jeszcze jakieś przewalutowania...

    Jesli chodzi o euro, to Unia wymogla na bankach unijnych dokonywanie
    przelewow za niewielką opłatą.

    To sie niestety nie tyczy $ i innych walut, tu nie ma powszechnego
    mechanizmu przelewu, wiec moze sie okazac, ze miedzy dwoma krajowymi
    bankami przechodzi przez zagranicę.

    A jak przelac troche $ miedzy polskimi bankami, to sam jestem ciekaw.
    Wyplacic w jednym, wplacic do drugiego? Mogą byc prowizje, ale
    umiarkowane.

    Skorzystac z jakiegos "kantoru walutowego" w roli posrednika?

    J.