  • 1. Data: 2015-02-07 10:26:31
    Temat: Przelew do Rosji
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Jak się robi przelew do Rosji? Jeden koleś stamtąd załatwia mi wizę i
    wypdało by pokryć mu koszty. Pytam go o numer konta a on mi podaje numer
    karty bankomatowej :) I nie umie znaleźć numeru skojarzonego z nią
    konta. A może takiego nie ma a karty bankomatowe funkcjonują u nich
    jakoś inaczej?
    Jak go naciskałem to przysłał skan jakichś dziwnych numerów:
    http://voila.pl/index.php?f=1810431
    Jak się tym posłużyć albo ogólnie, jak przelać kasę do Rosji?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2015-02-07 13:19:15
    Temat: Re: Przelew do Rosji
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > http://voila.pl/index.php?f=1810431
    > Jak się tym posłużyć albo ogólnie, jak przelać kasę do Rosji?

    Przecież na skanie masz jasno napisane:
    - kod swift
    - numer rachunku klienta (zaczyna się od 40)
    - jakiś numer BIK banku (zaczyna się na 04)
    - nazwisko odbiorcy
    - nazwę banku (to jest trochę dziwne bo bank się nazywa DOP.OFIS
    - adres banku

    To zdaje się że na takie dane można wysłać normalnie przelew zagraniczny.

    --
    Wysłane z pola.

  • 3. Data: 2015-02-07 13:33:04
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    janek z pola wrote:

> [...]
    > - adres banku
    >
    > To zdaje się że na takie dane można wysłać normalnie przelew zagraniczny.

    To jeszcze tylko dodam, że pod tym SWIFTem kryje się oddział Sberbank
    (Sbierbank) - ciekawe, że nie ma tego podanego w nazwie banku na tym skanie
    - z Irkucka. Tyle, że na skanie są podane namiary na jakiś konkretny oddział
    ("adres banku" i "nazwa banku").

    Może ktoś nam wytłumaczy jak taki przelew ma potem trafić prawidłowo?
    Ogólnie ten SWIFT SABRRU66 wskazuje na oddział regionalny banku w Irkucku, a
    dane adresowe są podane na jakiś inny oddział. Zauważyłem, że część
    oddziałów tego banku ma swoje kody SWIFT w formacie SABRRU66xxx gdzie xxx to
    jakiś dodatkowy ciąg który sobie wybiera bank.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2015-02-07 16:38:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2015 13:19:15 +0100, janek z pola napisał(a):

> [...]
    > - adres banku
    >
    > To zdaje się że na takie dane można wysłać normalnie przelew zagraniczny.

    Niby jasne ale jak popatrzeć bliżej to zaczynają się schody. Co prawda
    nie próbowałem jeszcze przelewu ale formularz (netowy) nie ma rubryk na
    jakieś numery BIK, nazwę banku czy kod SWIFT a rubryka "numer konta"
    przewiduje że ma być 28 cyfr.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2015-02-07 19:05:40
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Górna ramka jest dla przelwow w rublach. Dolna ramka dla przelewow
    walutowych.

    Przelew swift moze drogo cie kosztowac, w zaleznosci ile bedzie bankow
    posrednikow pomiedzy bankiem nadajacym przelew i odbieracjacym.

    Proponowalbym skorzystac z przelewu western union, trzeba by sie tylko
    zorientowac czy nie jest zablokowany w zwiazku z sankcjami nalozonymi na
    Rosje.

  • 6. Data: 2015-02-07 23:24:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2015 19:05:40 +0100, tom napisał(a):
    > Przelew swift moze drogo cie kosztowac, w zaleznosci ile bedzie bankow
    > posrednikow pomiedzy bankiem nadajacym przelew i odbieracjacym.

    No i jakies dziwne procedury.

    > Proponowalbym skorzystac z przelewu western union, trzeba by sie tylko
    > zorientowac czy nie jest zablokowany w zwiazku z sankcjami nalozonymi na
    > Rosje.

    A moze wyslac karte przedplacona w kopercie, jak dotrze, to doladowac
    konto, i sobie wybierze ruble w bankomacie.

    J.

  • 7. Data: 2015-02-08 00:09:26
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Z tym SWIFTem to lepiej się pospiesz:

    http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136156,1736259
    2,Tego_uderzenia_Putin_boi_sie_najbardziej___To_moze
    .html

  • 8. Data: 2015-02-08 09:51:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2015 19:05:40 +0100, tom napisał(a):

    > Przelew swift moze drogo cie kosztowac, w zaleznosci ile bedzie bankow
    > posrednikow pomiedzy bankiem nadajacym przelew i odbieracjacym.

    IMO tego nie da rady zrobić logując się do internetowo obsługiwanego
    konta (mam konto DBnet), prawda? Trzeba iść do oddziału banku?
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2015-02-08 11:59:12
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > IMO tego nie da rady zrobić logując się do internetowo obsługiwanego
    > konta (mam konto DBnet), prawda? Trzeba iść do oddziału banku?

    Przykładowo w ING na formularzu przelewu walutowego zagranicznego dane
    podobne do tego co masz na skanie dają się wprowadzić. Jedynie adres i nazwa
    banku wypełnia się sama po wprowadzeniu kodu SWIFT (no i wypełnia się takimi
    danymi jak są skojarzone ze SWIFT a nie tym co tam na skanie jest).

    Dodatkowo formularz sygnalizuje że numer rachunku nie jest w formacie IBAN.
    Zdaje się, że część banków ma wyższy koszt przelewu jeżeli numer rachunku
    nie jest w tym formacie.

    Czy ktoś wykonujący przelewy SWIFT może się wypowiedzieć czy to jest typowe,
    że bank wraz z kodem SWIFT podaje swoje dane adresowe i swoją nazwę, która
    jest inna od tego co widnieje w bazie kodów SWIFT? W tym przypadku bank
    podał jako nazwę coś co wygląda na kod oddziału a jako adres prawdopodobnie
    podał adres tego oddziału.

    --
    Wysłane z pola.

  • 10. Data: 2015-02-08 20:38:00
    Od: kern <k...@w...pl>

    > IMO tego nie da rady zrobić logując się do internetowo obsługiwanego
    > konta (mam konto DBnet), prawda? Trzeba iść do oddziału banku?

    Może rzeczywiście lepiej przejść się do oddziału i dopytać.
    Rosja to jednak specyficzny kraj.