  • 11. Data: 2007-03-28 20:31:04
    Temat: Re: Prowizja za płatność kartą VISA zagranicą
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.03.2007 Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    napisał/a:

    > Blokada nie przechodzi przez dwa przeliczenia => nie musi mieć NIC
    > wspólnego z faktyczną kwotą zaksięgowania, nie wprowadzaj gościa w błąd...

    Czekaj, to jak jest robiona blokada i skąd te różnice? I czy będą one
    wynosiły więcej niż 2-3%?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 12. Data: 2007-03-28 20:59:56
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Samotnik napisał(a):

    > Czekaj, to jak jest robiona blokada i skąd te różnice?

    Blokadę AFAIR wylicza sobie sam bank z oryginalnej kwoty transakcji -
    nie ma dwóch przeliczeń. Ale głowy nie dam.

    > I czy będą one
    > wynosiły więcej niż 2-3%?

    A to już się trza udać do wróżki...

  • 13. Data: 2007-03-28 21:19:04
    Od: tomeq <t...@n...pl>

    Witam, dołączę do wątku swoje doświadczenia. Kartą Visa Inteligo płacę
    przeważnie 2 razy w tygodniu, czyli 2 * zakup każdy za 15 EURO. W dniu
    zakupu, Inteligo blokuje mi na ten zakup kasę według przeliczonego EURO
    na USD i USD na złotówki z 1% dla Inteligo. Dokładny kurs z
    uwzględnionym 1% znajdziesz tu:

    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_results.jsp?from=PLN&to=EUR&rate=0.01

    następnie w dniu obciążenia konta kwota 15 EURO przeliczana jest jeszcze
    raz przez bank po kursie PKO (szczegółów nie znam) i taką kwotą konto
    jest obciązone. Przeważnie jest to o parędziesiąt groszy większa kwota
    niż blokada środków

    Pozdrawiam
    P.S. Chodzi o zakupy w Niemczech

  • 14. Data: 2007-03-28 21:36:03
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Blokadę AFAIR wylicza sobie sam bank z oryginalnej kwoty transakcji -
    > nie ma dwóch przeliczeń. Ale głowy nie dam.

    No i chyba dobrze, że nie dałem tej głowy. Zweryfikowałem w inteligo i
    nie potwierdzono tej informacji - ergo - blokada także przechodzi przez
    te same przewalutowania - z waluty na USD (kurs VISA) i z USD na PLN
    (kurs banku).

    Odszczekuję. :-)

  • 15. Data: 2007-03-28 21:40:39
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    tomeq napisał(a):

> [...]
    > uwzględnionym 1% znajdziesz tu:
    >
    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_results.jsp?from=PLN&to=EUR&rate=0.01

    Moment, bo czegoś nie rozumiem. To nie VISA przelicza na PLN, ani w
    przypadku zakładania blokady, ani w przypadku rozliczenia. VISA
    przelicza tylko na USD i te USD wysyła do Inteligo, które to bank
    "kupuje" już po swoim kursie.

> [...]
    > raz przez bank po kursie PKO (szczegółów nie znam) i taką kwotą konto
    > jest obciązone. Przeważnie jest to o parędziesiąt groszy większa kwota

    Przy zaksięgowaniu wykonywane są dokładnie te same dwa przeliczenia,
    przy czym wg aktualnych kursów - z dnia zaksięgowania.

  • 16. Data: 2007-03-29 17:32:11
    Od: "Zenon Hofman" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > 1. Przeliczasz kwotę z EUR na USD wg kursów VISA:
    > http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp

    > 2. Przeliczasz USD na PLN wg kursów banku:
    > http://www.pkobp.pl/index.php/id=waluty/zone=-1/sect
    ion=ogol

    > Opłat nie doliczasz. UWAGA - kursy będą obowiązywać z dnia zaksięgowania
    > transakcji.
    >
    > Za punkt 2 jestem pewien, za 1 prawie pewien - nie wiem, czy VISA ma jedną
    > jedyną tabelę kursów, wg których dokonuje przeliczeń, bo niebardzo się nią
    > chwali... W każdym razie na pewno kurs z operacji nr 1 ustala VISA. Czy to
    > akurat ten - mam nadzieję.

    Pkt.2. Czy kurs sprzedazy waluty w PKO BP to w tym przypadku przeliczeń kurs
    dewiz czy pieniędzy?

  • 17. Data: 2007-03-29 18:47:45
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    > Przy zaksięgowaniu wykonywane są dokładnie te same dwa przeliczenia, przy
    > czym wg aktualnych kursów - z dnia zaksięgowania.

    przy autoryzacji do załozenia blokady PKO BP wylicza sobie sam kwotę, kurs
    VISA jest używany tylko przy obciążeniu

  • 18. Data: 2007-03-29 20:46:55
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Pen napisał(a):

    > przy autoryzacji do załozenia blokady PKO BP wylicza sobie sam kwotę, kurs
    > VISA jest używany tylko przy obciążeniu

    No więc też mi się tak zawsze wydawało, ale zweryfikowałem w Inteligo i
    podobno tak nie jest - i blokada i obciążenie ma przechodzić przez oba
    przewalutowania...
    Sam już nie wiem co mam myśleć. :-) Postaram się zweryfikować.

    W każdym razie tym bardziej VISA nie przelicza na PLN, co sugerował
    przedmówca. :-)

  • 19. Data: 2007-03-30 17:35:42
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

> [...]
    > przewalutowania...
    > Sam już nie wiem co mam myśleć. :-) Postaram się zweryfikować.

    Zweryfikowałem ja, jednak się myliłem: pierwsze przewalutowania przy
    autoryzacji (xx -> USD -> PLN) wykonuje sama VISA, dopiero przy obciążeniu
    jest najpierw przez VISA potem przez PKO BP.

  • 20. Data: 2007-04-03 07:32:51
    Od: k...@p...onet.pl

    > Pkt.2. Czy kurs sprzedazy waluty w PKO BP to w tym przypadku przeliczeń kurs
    > dewiz czy pieniędzy?
    > http://www.pkobp.pl/index.php/id=waluty/zone=-1/sect
    ion=ogol
    dewizy.