    From: "" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Promocja mbanku - kredyty mieszkaniowe już od 7,50%
    Date: 25 Aug 2003 17:28:27 +0200

    > Ja tez twierdze, ze te kredyty to porazka porownujac je do innych produktow,
    > ale...
    > no wlasnie - warto byloby jednak oceniac ten produkt na tle innych bankow.
    > Jak sie okaze nie wypada to az tk bardzo zle, jak to przedstawiasz.

    Jednak wypada. Przynajmniej jeżeli chodzi o PKOBP, KB i jeszcze kilka z
    pierwszej dziesiątki.

    > Przydaloby sie jakies szersze opracowanie na ten temat - ale zobacz- chociaz
    > obiektywnie stwierdzilismy, ze kredyt w KB jest bardzo dobry - jakos nigdzie
    > nie czytalem, ze KB przewodzi w udzielaniu kredytow, natomiast cos podobnego
    > czytalem o MultiBanku i ich planach finansowych.
    > Czyli - dupna wiedza klientow.

    Dokładnie tak, Banki a w szczególności mbank wychodząc z taką ofertą żeruje na
    niewiedzy klientów. Szkoda tylko, że informacja o takich 'promocjach' nie jest
    opisywana w prasie. Jakoś nie ma chętnych. Za to reklama mbanku jest bardzo
    widoczna.

    > Banki pozwalaja sobie na tyle na ile pozwala
    > im rynek. mBank nie mialby szans z platnymi kontami itp., itd - ale z
    > kredytami mieszkaniowymi - jakos mu idzie (lub nie skoro obniza
    > orpocentowanie :))
    > Reasumujac - ja tam caly czas zmieniam punkt widzenia - i uwazam, ze liczy
    > sie efekt - a co za tym idzie wyniki finansowe. Widac tez np po Pekao SA ze
    > ten bank przesadzil. KB niby ma dobra oferte, a znowu leci na stratach. ING
    > jakies marne zyski w wysokosci 6 mln zlotych wypracowuje (a ich kredyty
    > mieszkaniowe tez nie sa zbyt dobre...).

    Zyski tak ale nie mozna oszukiwać klientów, że oprocentowanie w wysokości 7,50%
    jest atrakcyjne. Tylko o to mi chodzi. Zauważ, że klient który odkryje prawdę
    całkowicie się zrazi do tego banku a dokładniej do innych produktów, które
    obiektywnie rzecz biorąć są naprawdę atrakcyjne. Oczywiście jest to proces
    długofalowy. Tak więc reasumując twierdzę jeszcze raz, że mbank prowadząc taką
    reklamę liczy na aktualną niewiedzę klientów. Oby się nie przeliczył, czego mu
    nie życzę. Pozdrowienia Tensor1