  • 1. Data: 2007-02-04 21:59:40
    Temat: Problem z ratami w LukasBank i MoneyBank
    Od: "dr_Ab Michal" <b...@a...pl>

    Witam,

    nosze sie z zamiarem kupna laptopa, jako ze do wymarzonego sprzetu brakuje
    mi ca. 3k zl postanowilem wziasc go na raty. Niestety ku memu zdziwieniu
    zaswiadczenie o zarobkach 2k netto z tytulu umowy o prace na czas
    nieokreslony nie wystarczylo do uzyskania rat zarowno w Lukas Banku jak i
    Money Bank. Umowe podpisana mam od 1 listopada 2006 roku i prawdopodobnie to
    zawazylo na odrzuceniu systemu ratalnego. Czy w takim razie macie jakis
    pomysl, gdzie nieduzym kosztem moglbym uzyskac brakujace pieniadze
    (pozyczka, moze kk), czy raczej nie ma zadnych perspektyw i musze uzbierac
    pelna kwote?

    Pozdrawiam,
    Michal Drab

  • 2. Data: 2007-02-05 06:31:20
    Temat: Re: Problem z ratami w LukasBank i MoneyBank
    Od: "Paweł" <p...@t...to>

    Tak samo miałem, pani nie potrafiła mi wytłumaczyć
    dlaczego... , notebook miał być na raty w całości, kosztował
    2 moje pensje, nie jestem w BIKu , ani nie miałem
    problemu ze spłacaniem kredytu

  • 3. Data: 2007-02-05 07:06:11
    Od: "Marcin heh" <a...@N...gazeta.pl>

    dr_Ab Michal <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > pomysl, gdzie nieduzym kosztem moglbym uzyskac brakujace pieniadze
    > (pozyczka, moze kk), czy raczej nie ma zadnych perspektyw i musze uzbierac

    Bo to są banki dla emeytów i rencistów.

    Mój przykład :

    Poszedłem kiedys do Saturna bo były promocje telewizorów. Na pierwszej
    stronie gazetki był super TV LCD za 1899zł. Chciałem go nabyc ale gdy
    dotarłem do sklepu już ich nie było :(

    Sklep otwieali o 9 a ja byłem przed 11. Chyba mieli tylko kilka sztuk :((

    Ale pospracerowłem pomiedzy alejkami i spodobał mi sie inny, w sumie nie
    chciałem go kupic, ale cena była równiez atrakcyjna. Zapytałem pana z
    obsługi w sprawie rat a pan mi wydrukował zamowienie i wskazał droge do
    Lukasa. Kobiecie w Lukasie dałem wyciąg z konta z rentą, legitymacje emeryta-
    rencisty i zaświedczenie o zarobkach. Pani nawet nie chiała tego
    zaswiadczenia tylko zrobiła raty na rente. Nawet w ich system nie wpisała ze
    pracuje. Niecałe 5 min. i telewizor był już mój.

    A w Twoim przypadku proponuje KK z Citiego BZWBK lub Polbanku, możesz sobie
    bez problemu rozłożyć zakup na raty, lub wziąc w jakim banku kredyt
    gotówkowy - mniej się opłaca.

  • 4. Data: 2007-02-05 07:28:02
    Od: Grzesio <a...@d...com>

    dr_Ab Michal napisał(a):
> [...]
    > czas nieokreslony nie wystarczylo do uzyskania rat zarowno w Lukas Banku
    > jak i Money Bank. Umowe podpisana mam od 1 listopada 2006 roku i

    a mowili cos ? Wydaje mi sie, ze chodzilo im o przepracowane
    miesiace (6 - umowa o prace, 12 - umowy cywilne). Takze za 3 mies.
    juz nie powinni odrzucic wniosku...

    --
    Grzesiek

  • 5. Data: 2007-02-05 08:26:12
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Czy w takim
> [...]
    > brakujace pieniadze (pozyczka, moze kk), czy raczej nie ma zadnych
    > perspektyw i musze uzbierac pelna kwote?

    wez kk Money.pl lub Allekarte w BZWBK z limitem jaki potrzebujesz, przez
    pierwsze 3 m-ce nie zaplacisz odsetek od kredytu, w tym czasie jego
    czesc splacisz (5% to minimalna kwota splaty zadluzenia w miesiacu), a
    jezeli nie dasz rady splacic reszty to poprosisz o kredyt RATIO -
    rozloza Ci reszte na raty, oprocentowanie ok. 17% nie jest niskie, ale
    nie masz juz zadnych dodatkowych kosztow...

    jezeli w sklepie, w ktorym chcesz kupic tego kompa nie mozna zaplacic
    karta to kase z rachunku karty mozesz przelac na dowolne konto (koszt 3zl)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2007-02-05 08:48:39
    Od: "dr_Ab Michal" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Grzesio" <a...@d...com> napisał w wiadomości

    Witam,

    > a mowili cos ? Wydaje mi sie, ze chodzilo im o przepracowane miesiace (6 -
    > umowa o prace, 12 - umowy cywilne). Takze za 3 mies. juz nie powinni
    > odrzucic wniosku...

    Niestety w obu przypadkach dowiedzialem sie, ze banki nie udzielaja
    informacji na temat powodu odrzucenia rat. Zeby bylo ciekawiej to mam od
    kilku lat konto w Lukasie i gdy Pan w sklepie sie o tym dowiedzial to
    zapewnil mnie ze _na pewno_ nie bedzie problemow z ratami. Po czym sie
    zdziwil nie mniej niz ja :)

    Jesli sa faktycznie takie wiedelki czasowe jak podales to szkoda, ze nie
    informuja o tym na wniosku, na ktorym jedyna wskazowka to taka, aby
    pracownik mial przepracowane min. 3 miesiace i nie byl na umowie probnej czy
    tez wypowiedzeniu.

    Pozdrawiam,
    Michal Drab

  • 7. Data: 2007-02-05 16:17:20
    Od: "Paweł" <p...@t...to>

    Ja miałem przepracowane 10 lat i od 3 lat umowa
    na stałe

  • 8. Data: 2007-02-05 16:49:07
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > pomysl, gdzie nieduzym kosztem moglbym uzyskac brakujace pieniadze
    > (pozyczka, moze kk), czy raczej nie ma zadnych perspektyw i musze uzbierac

    Idź do BPH - aktualnie przy kredycie ze spłatą do 12 miesięcy (jak dłużej to
    już droooożej) oprocentowanie wynosi 8,7%. Prowizja 5%.

    Darek

  • 9. Data: 2007-02-05 20:05:37
    Od: "dr_Ab Michal" <b...@a...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    Witam,

> [...]
    > nie dasz rady splacic reszty to poprosisz o kredyt RATIO - rozloza Ci
    > reszte na raty, oprocentowanie ok. 17% nie jest niskie, ale nie masz juz

    czyli zakładajac ze dostaje limit 5k zl na kk, ide z nia do sklepu, place za
    sprzet. Po czym mam trzy miesiące (jak minie promocja to 2 miesiace) aby
    przelac wszystko na rachunek karty ? I kolejna sprawa, nie widzialem w
    ofercie BZWBK kredytowej Allekarty, wiec chyba zostaje tylko ta z Money.pl.

    Dziękuje za pomoc, jest to bardzo pomocna wskazówka, zwłaszcza, że juz
    wcześniej miałem się decydować na konto w BZWBK ale nie brałem wtedy pod
    uwage kk.

    Pozdrawiam,
    dr_Ab Michał

  • 10. Data: 2007-02-05 20:35:47
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > czyli zakładajac ze dostaje limit 5k zl na kk, ide z nia do sklepu,
    > place za sprzet. Po czym mam trzy miesiące (jak minie promocja to 2
    > miesiace) aby przelac wszystko na rachunek karty ?
    w kazdym miesiacu musisz splacic kwote minimalna = 5% zadluzenia, w
    pierwszych 3 miesiacach nie zaplacisz odsetek od reszty, a w kolejnych,
    jezeli nie splacisz kredytu w calosci to nadal mozesz splacac po 5%,
    jednak pozostala kwota jest oprocentowana na poziomie 22% (BZ WBK),
    zamiast tego lepiej splacic calosc np. z kredytu w koncie lub poprosic o
    rozlozenie zadluzenia na raty (kredyt RATIO), oprocentowanie jest nizsze
    = ok. 16-17%

    I kolejna sprawa, nie
    > widzialem w ofercie BZWBK kredytowej Allekarty, wiec chyba zostaje tylko
    > ta z Money.pl.
    wejdz na allegro.pl - tylko przez ten portal mozna ja zamowic, karta ta
    jest wydawana przez bz wbk

    > Dziękuje za pomoc, jest to bardzo pomocna wskazówka, zwłaszcza, że juz
    > wcześniej miałem się decydować na konto w BZWBK ale nie brałem wtedy pod
    > uwage kk.
    jedno z drugim nie ma nic wspolnego, mozesz miec konto bez karty lub
    karte kredytowa bez konta (osobistego)

    pozdr.
    RobertS