  • 1. Data: 2007-02-04 17:40:19
    Temat: Dla kogo oszczednosci po smierci?
    Od: "crc_error" <s...@p...neostrada.pl>

    Witam,

    jest taka sytuacja, posiadam konto w multibanku, na ktorym to mala czesc
    pieniedzy jest na RORze, a wieksza w roznego rodzaju funduszach. Teraz w
    przypadku mojej (odpukac) smierci, kto staje sie wlascicielem tych
    pieniedzy, zarowno z funduszy jak i RORa? Czy przejda one na moich rodzicow
    (jako, ze zony oraz dzieci brak), czy moze zagarnie je bank?

    Z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam!
    crc

  • 2. Data: 2007-02-04 18:49:33
    Temat: Re: Dla kogo oszczednosci po smierci?
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2007-02-04 18:40, kiedy crc_error
    zdecydował(a) się stwierdzić,że:
> [...]
    > (jako, ze zony oraz dzieci brak), czy moze zagarnie je bank?
    >
    > Z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam!

    Dla spadkobierców. Rodzice to spadkobiercy ustawowi, wiec nie musisz
    pisać testamentu. Tyle tylko, że trzeba przeprowadzić postępowanie
    sądowe w kwestii stwierdzenia nabycia spadku.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 3. Data: 2007-02-04 19:35:57
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > czy moze zagarnie je bank?

    Skarb państwa ;-)

    /*-+

  • 4. Data: 2007-02-04 20:04:18
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2007-02-04 20:35, *piotr'ek* wrote:

    > Skarb państwa ;-)

    Wypluj to, bo przeczyta to jakaś Kalata i jeszcze będzie chciała
    wprowadzić w życie.

    Pozdr.
    piwar.

  • 5. Data: 2007-02-04 21:07:48
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 4 Feb 2007 18:40:19 +0100, crc_error napisał(a):

> [...]
    > pieniedzy, zarowno z funduszy jak i RORa? Czy przejda one na moich rodzicow
    > (jako, ze zony oraz dzieci brak), czy moze zagarnie je bank?

    Złóż dyspozycję na wypadek śmierci - wtedy kwota rzędu ~65tys zł jest
    "wypłacana" bez oczekiwania do zakończenia postępowania spadkowego. Kwota
    ta to jest 25 x średnia krajowa. Osoba uposażona może pobrać te środki z
    rachunku po Twojej śmierci.

  • 6. Data: 2007-02-04 21:10:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    piwar napisał(a):
    > Wypluj to, bo przeczyta to jakaś Kalata i jeszcze będzie chciała
    > wprowadzić w życie.

    Ale w skrajnym przypadku takie cos jest mozliwe ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2007-02-04 21:36:00
    Od: "Axim" <v...@b...gazeta.pl>

    Zrob wspolwlasnosc albo pelnomocnoctwo na rodzicow. Aczkolwiek to jest
    niezgodne z prawem ale w razie smierci pelnomocnik moze isc i wyczyscic
    konto zanim jeszcze ostygniesz (odpukac)....Moze tez zamknac
    konto....Problem jest tylko jesli sa klutnie w rodzinie i inni
    spadkobiercy...Z braku takowych jesli nikt nie wystapi do sadu bank nawet
    nie musi wiedziec o smierci wlasciciela....

  • 8. Data: 2007-02-04 23:35:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Axim" <v...@b...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > spadkobiercy...Z braku takowych jesli nikt nie wystapi do sadu bank nawet
    > nie musi wiedziec o smierci wlasciciela....

    Nie podpowiadaj rozwiązań najgłupszych z możliwych.

  • 9. Data: 2007-02-05 10:26:16
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    On 4 Lut, 18:40, "crc_error" <s...@p...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > (jako, ze zony oraz dzieci brak), czy moze zagarnie je bank?
    >
    > Z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam!

    Dyspozycja na wypadek smierci ulatwi procedury w przypadku ROR-u.
    Jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych sie dziedziczy,
    wiec w Twoim przypadku odziedzicza to rodzice.
    Mimo wszystko trzeba zlozyc w sadzie wniosek o stwierdzenie nabycia
    spadku ( ja w Krakowie taką procedure przeprowadzilem w 3 m-ce-był
    testament i zero kłótni rodzinnych) :). No i oczywizda rodzice musza
    pamietac o zlozeniu zeznania podatkowego, co prawda teraz beda
    zwolnieni, ale formalnosci musi stac sie zadosc.

  • 10. Data: 2007-02-05 10:28:45
    Od: "pieknylolo83" <p...@t...pl>

    On 5 Lut, 00:35, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > "Axim" <v...@b...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie podpowiadaj rozwiązań najgłupszych z możliwych.

    Pewnie ze glupie do tego i na takich cwaniaczków jest bat. Mozna sobie
    narobic duuuzo problemów. po co sciagac na siebie kolopoty skoro mozna
    zalatwic sprawe calkowicie legalnie, wystarczy odbrobina checi i
    jakies 2 godziny wolnego czasu a moze nawet mniej.