  • 1. Data: 2003-02-19 11:40:52
    Temat: Premia gwarancyjna - kilka pytan
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sledze tutaj od pewnego casu pojawiajace sie watki dotyczace premi
    gwarancyjnej przyslugujacej posiadaczom ksiazeczek mieszkaniowych. Sam
    jestem posiadaczem takowej zalozonej przez rodzicow w lutym 1985 - wiec
    troche pozno i wplaty byly dokonywane az do wrzesnia 1998. Jeszcze sie nie
    przymierzam do jej likwidacji ale interesuje mnie ile mozna z niej wycisnac
    premii. I mam problem - czytajac tutaj watki na ten temat nie rozjasnilo mi
    sie lecz wrecz przeciwnie - zaciemnilo. Dotarlem tez do podawanej tutaj
    strony:
    http://www.softax.pl/prywatne/marcink/mieszkanie/mie
    szkanie_premia_gwar , a
    nnawet sam probowalem sobie policzyc ta premie ale cos mi nie wychodzi. Mam
    wiec pytania, czy dobrze rozumuje:

    1. Premia gwaracyjna dotyczy tylko wplat do 24.10.1990r?
    2. Jezeli w danym roku (kwartale) wplaty nie wystarczyly na zakup minimum
    1m2 mieszkania to premia gwaracyjna nie przysluguje?
    3. Co sie dzieje z wplatami po 24.10.1990r - czy sa traktowane jako wplaty
    na zakup mieszkania czy na rachunek oszczednosciowy z ktorego tytulu zadna
    premia sie nie nalezy?

    Czytalem tez tutaj, ze ktos zrobil sobie krotki arkusik w Excelu do
    obliczania premi gwaracyjnej. Czy jest mozliwosc jego udostepnienia? Chetnie
    bym sprobowal na nim przeliczyc swoja ksiazeczke.

    Za ewentualne wyjasnienia bede wdzieczny.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-02-19 14:51:20
    Temat: Re: Premia gwarancyjna - kilka pytan
    Od: "bestuser" <b...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czytalem tez tutaj, ze ktos zrobil sobie krotki arkusik w Excelu do
    > obliczania premi gwaracyjnej. Czy jest mozliwosc jego udostepnienia? Chetnie
    > bym sprobowal na nim przeliczyc swoja ksiazeczke.

    a nie mozesz po prostu pojsc do pkobp i poprosic o wyliczenie premii
    gwarancyjnej?
    ---
    Pozdrawiam Witek

  • 3. Data: 2003-02-19 15:26:14
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bestuser" <b...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wiadomości
    Chetnie

    > a nie mozesz po prostu pojsc do pkobp i poprosic o wyliczenie premii

    i czekac 4-5tygodni? Pewnie jakas prowizje za czynnosc tez sobie policza.
    Nie chce teraz jej likwidowac - chce poprostu zaspokoic swoja ciekawosc i
    miec w przyszlosci mozliwosc spojrzenia na swoje mozliwosci mieszkaniowe
    takze z tej strony. W dodatku w godzinach otwarcia banku siedze w Gliwicach,
    a wystawca ksiazeczki jest bank w Bytomiu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-02-20 08:04:56
    Od: "bestuser" <b...@N...wp.pl>

    > i czekac 4-5tygodni? Pewnie jakas prowizje za czynnosc tez sobie policza.
    ja czekalem we Wroclawiu 3 tygodnie, prowizji za pierwszym razem nie policza

    > Nie chce teraz jej likwidowac - chce poprostu zaspokoic swoja ciekawosc i
    > miec w przyszlosci mozliwosc spojrzenia na swoje mozliwosci mieszkaniowe
    > takze z tej strony.
    tak samo jak ja

    >W dodatku w godzinach otwarcia banku siedze w Gliwicach,
    > a wystawca ksiazeczki jest bank w Bytomiu.
    a to prawie ze wszystkimi urzedami, bankami tak jest, niestety :(

  • 5. Data: 2003-02-20 12:40:26
    Od: "magnes" <a...@i...pl>

    > i czekac 4-5tygodni? Pewnie jakas prowizje za czynnosc tez sobie policza.

    Czeka sie rzeczywiscie kilka tygodni.
    Prowizja - 25 zl, jesli premia juz byla kiedys liczona, a bezplatnie, gdy
    oblicza sie premie pierwszy raz

> [...]
    > takze z tej strony. W dodatku w godzinach otwarcia banku siedze w
    Gliwicach,
    > a wystawca ksiazeczki jest bank w Bytomiu.

    Chyba nie musisz isc do banku w ktorym wystawiono ksiazeczke mieszkaniowa.
    Mozna to zrobic w innym oddziale PKO BP.