  • 1. Data: 2003-02-19 12:05:47
    Temat: Jeszcze o ubezpieczeniu kart kredytowych.
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Jeszcze o ubezpieczeniu kart kredytowych:

    Wiadomo, że jednym z zagrożeń kart wypukłych jest możliość realizacji
    transakcji bez autoryzacji. Ostatnio jako przewagę kart Multi nad
    Raiffeisena podawano, że ubezpieczenie tych pierwszych jest lepsze,
    ponieważ jest do kwoty limitu kredytowego, zas w RB do określonej kwoty
    (4k lub 8k).

    Powstaje jednak pytanie: czy w przypadku, gdy stopień wykorzystania
    kredytu jest wysoki ( a przy kartach z długim GP nie jest to rzadkością)
    ubezpieczenie do limitu karty nie jest mniej korzystne? W skrajnym
    przypadku (limit prawie w pełni wykorzystany) ubezpieczenie Mulit jest
    bezwartościowe... Pamiętajmy, że chodzi o transakcje przez zastrzeżeniem
    więc CA nie wygeneruje polecenia zatrzymania karty lecz odmowę
    autoryzacji...

    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-19 15:58:22
    Temat: Re: Jeszcze o ubezpieczeniu kart kredytowych.
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Kulka" <r...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > ubezpieczenie do limitu karty nie jest mniej korzystne? W skrajnym
    > przypadku (limit prawie w pełni wykorzystany) ubezpieczenie Mulit jest

    Nie rozumiesz ;) Limit odpowiedzialnosci ubezpieczeniowej = limit _przyznany_
    karty. Tzn. im wiekszy masz limit karty, tym wieksza jest kwota ubezpieczenia.
    Np. limit karty 10kzl wtedy ubezpieczenie = 10kzl itd. Wykorzystanie limit karty
    (zadluzenie) w danym miesiacu nie ma znaczenia !

    BTW w multi masz jeszcze mozliwosc konfigurowania limitow kwotowych dziennych,
    miesiecznych. Tak samo ilosci transakcji _autoryzowanych_ dziennie i
    miesiecznie. Do tego mozna tez ustawic limity wg. rodzaju transakcji (wg.
    powyzszego wzoru) np. osobne dla IO, osobne dla MO/TO i jeszcze inne np. dla
    gotowkowych i bezgotowkowych. To tez zwieksza bezpieczenstwo karty.

    > Pamiętajmy, że chodzi o transakcje przez zastrzeżeniem
    > więc CA nie wygeneruje polecenia zatrzymania karty lecz odmowę
    > autoryzacji...

    Pod warunkiem ze bedzie autoryzacja, jesli nie, to przejdzie.
    Sa tez karty np. citi gdzie bank autoryzuje nawet jak brakuje limitu ;-//

  • 3. Data: 2003-02-19 19:32:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > Pod warunkiem ze bedzie autoryzacja, jesli nie, to przejdzie.
    > Sa tez karty np. citi gdzie bank autoryzuje nawet jak brakuje limitu ;-//

    Dobry przyklad, bo Citi nie ogranicza ubezpieczenia ani ani do wysokosci
    limitu, ani innej kwoty ;p.
    Tylko przy kartach elektronicznych przekroczenie limitu = odmowa
    autoryzacji. Przy kredytowych wiekszosc bankow pozwala na przekroczenie
    limitu.

    Maciej

  • 4. Data: 2003-02-19 20:05:26
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał

    > Dobry przyklad, bo Citi nie ogranicza ubezpieczenia ani ani do wysokosci
    > limitu, ani innej kwoty ;p.

    To prawda citi ma dobre ubezpieczenie. Ale co to ma wspolnego z autoryzowaniem
    przy braku srodkow ??

    > Tylko przy kartach elektronicznych przekroczenie limitu = odmowa
    > autoryzacji.

    A czymze innego jest wiekszosci POSow VC czy MC jak nie elektronem ? :D

    > Przy kredytowych wiekszosc bankow pozwala na przekroczenie
    > limitu.

    Jaka wiekszosc ? Ktore ?

  • 5. Data: 2003-02-20 13:44:52
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Dnia 02/19/2003 08:05 PM, Użytkownik Witek napisał:
    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał

    > To prawda citi ma dobre ubezpieczenie. Ale co to ma wspolnego z autoryzowaniem
    > przy braku srodkow ??

    Tyle co możliwość przejechania jeszcze np. 60 km przy wskazaniu zera na
    wskazniku poziomu benzyny - bywa użyteczne a w przypadku CITI nie naraża
    klienta na większe straty finansowe.

    Tomek

  • 6. Data: 2003-02-20 14:20:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > Tyle co możliwość przejechania jeszcze np. 60 km przy wskazaniu zera na
    > wskazniku poziomu benzyny - bywa użyteczne a w przypadku CITI nie naraża

    Tia, szczegolnie, ze kara za niedozwolony debet/przekroczenie limitu w
    citi-maestro wynosi 25zl, a KK citi 49zl ;P
    Widac co do tej "uzytecznosci" citi mam inne zdanie ;-))

  • 7. Data: 2003-02-20 21:12:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Tia, szczegolnie, ze kara za niedozwolony debet/przekroczenie limitu w
    > citi-maestro wynosi 25zl, a KK citi 49zl ;P
    > Widac co do tej "uzytecznosci" citi mam inne zdanie ;-))

    A jestes pewien, ze zostaniesz obciazony kara jesli limit przekroczy
    zlodziej? ;)

    Maciej

  • 9. Data: 2003-02-20 21:27:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał

    > A jestes pewien, ze zostaniesz obciazony kara jesli limit przekroczy
    > zlodziej? ;)

    ;-))))

  • 8. Data: 2003-02-20 21:27:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał

    > A jestes pewien, ze zostaniesz obciazony kara jesli limit przekroczy
    > zlodziej? ;)

    ;-))))

  • 10. Data: 2003-02-21 12:18:16
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Dnia 02/20/2003 02:20 PM, Użytkownik Witek napisał:
    > Użytkownik "Kulka" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Tia, szczegolnie, ze kara za niedozwolony debet/przekroczenie limitu w
    > citi-maestro wynosi 25zl, a KK citi 49zl ;P
    > Widac co do tej "uzytecznosci" citi mam inne zdanie ;-))

    No cóż, jest to MOŻLIWOŚĆ. Jeśli ktoś robi zakupy "za ile sie da" to
    Multi jest dla niego :-) Niemniej czasami warto zapłacić 50zł kary za
    możliwość np. zapłacenia za hotel. Zasada taka jak w karcie CITI wymaga
    wprawdzie rozsądniejszego użytkownika jednak moim zdaniem jest znacznie
    lepsza - transakcjami bez autoryzacji limit w Multi przekroczysz, ale
    "legalnie" tych kilkudziesięciu złotych "extra" nie dostaniesz :P

    Tomek