    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prawo w Polsce -- kolejny odcinek
    Date: Thu, 26 Feb 2015 17:04:28 +0100

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >Polityka prorodzinna potrzebuje pieniędzy podatników.
    >Aby te pieniądze skutecznie ściągać, potrzebni są mocni
    >komornicy, zabierający czasami razem z dobytkiem (dłużników
    >lub niekoniecznie dłużników) nienarodzone dzieci. (przykład
    >tutaj, na grupach, opisany)

    Ale komornik, nie mylic z poborca skarbowym, realizuje zlecenia
    prywatne/firmowe.
    No i coz to za polityka prorodzinna, zabrac babci na ktora wnuczek
    kupil telewizor, czy wyeksmitowac rodzine z domu, a dac bankowi :-)

    Prorodzinnie to tylko alimenty sie sciaga (spora ilosc wierzytelnosc w
    naszym kraju).

    >Chyba masz świadomość tego, że komornik nie może zajmować
    >dowolnie dużo? Jeśli komuś zalegasz 1kpln razem z wszelkimi
    >innymi składnikami (odsetkami, kosztami sądowymi, egzekucji
    >itd.) czy komornik może zabrać Ci z konta 100kpln?
    >Nie pytam o to, czy może w takiej sytuacji zająć całe konto bankowe,
    >na którym kiedyś było 100kpln, a obecnie (w chwili zajmowania) jest
    >1kpln.

    Ale o ile wiem, to dziala inaczej.
    Komornik wysyla do bankow, w ktorych delikwent ma konta, pisma z
    wezwaniem do ujawnienia majatku dluznika i zablokowanie ich, banki
    odpowiadaja, a potem komornik sobie losuje.
    Moze zabrac 1000zl z jednego, po 500 zl dwoch itp. Ma zostawic kwote
    wolna od zajecia.
    Nie musi sie patrzec, ze zrywa np terminowa lokate a zostawia
    nieoprocentowane srodki.

    No gdzies tam w natloku spraw moze mu sie zdarzyc, ze zabierze ze
    wszystkich kont po 1000 ... ale mu nie wolno.

    Ktos tu podsylal jeszcze ciekawostke - konto zablokowane, ale karta
    kredytowa splaca sie normalnie.
    Wiec komornik moze calej kwoty nie uzyskac :-)

    >Nie pytam też o zajęcie komputera niegdyś kosztującego 100kpln,
    >a dziś będącego bezwartościowym przeżytkiem...

    No wlasnie, z komputerem nieco inna sprawa.
    Komornik wiedziony doswiadczeniem moze zabrac trzy samochody warte po
    ok 10 tys, bo wie, ze jak on je sprzeda, to po 500 zl :-)
    I to mi sie wydaje uzasadnione :-)

    Ciekaw jestem co w przypadku jak juz pierwszy samochod na licytacji
    osiagnie cene zaspokajajaca dlug ... jak znam zycie to jak sprzeda
    wszystkie po 1200, to co najwyzej odda te pozostale 1600, minus koszta
    egzekucji oczywiscie, i nikt nie bedzie widzial w tym nic zlego :-)

    >Podobnie (do w. wspomnianego ograniczenia) komornik nie może
    >zabrać zbyt wiele z tego (renty, emerytury, wynagrodzenia) co
    >wpływa na konto dłużnika a co jest konieczne do życia doczesnego.

    Tzn znow - ma zostawic co miesiac stosowna kwote.
    U jednych wiec nie moze zabrac wiele, a u innych moze calkiem sporo.

    To juz zreszta nie tyle on zabiera, co ZUS czy pracodawca - czesc
    naleznosci wyplaca pracownikowi, czesc przelewa do ZUS, az do
    otrzymania pisma odwolujacego zajecie.

    J.