  • 1. Data: 2003-12-15 19:51:17
    Temat: Powstrzymac polecenie zaplaty
    Od: "sinc@interia" <s...@i...nie.net>

    Witam
    Wie ktos moze jak wyglada procedura powstrzymania
    wykonania przez bank polecenia zapłaty na rzecz TPSA
    bo pajace z komunikacji wystawili mi fakture
    zawyzona o ponad 300 zł a nie chce ich sponsorowac na święta
    TPSA zareguje na reklamacje za 2 tygodnie a do tego czasu
    kasa juz zejdzie i nie zwrócą jej raczej więc pewnie bede odliczał przez
    2 michy :((
    Pozostaje wiec nie dać skurczybykom tylko jak to zgłosic w banku?

    Pozdr
    SinC

  • 2. Data: 2003-12-15 19:59:29
    Temat: Re: Powstrzymac polecenie zaplaty
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "sinc@interia"
    > Wie ktos moze jak wyglada procedura powstrzymania
    > wykonania przez bank polecenia zapłaty na rzecz TPSA
    > Pozostaje wiec nie dać skurczybykom tylko jak to zgłosic w banku?

    Ale to zależy właśnie od banku. Tam musisz się tego dowiedzieć, nie ma
    uniwersalnej metody.

  • 3. Data: 2003-12-15 20:01:40
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 15 Dec 2003 20:51:17 +0100, "sinc@interia"
    <s...@i...nie.net> wrote:

> [...]
    >2 michy :((
    >Pozostaje wiec nie dać skurczybykom tylko jak to zgłosic w banku?

    Jesli to faktycznie polecenie zaplaty, a nie jakies dziwadlo typu
    zlecenie stale ze zmienna kwota, to sa dwa wyjscia:

    - przed data platnosci: idziesz do banku i mowisz: dzien dobry,
    odwoluje zgode na obciazanie rachunku dla kontrahenta pajace z
    komunikacji. prosze podpisac, dziekuje. TPSA probuje wykonac PZ a bank
    odpowiada a kuku - nie ma zgody.
    skutek - dzialanie stale. aby znow zaczelo funkcjonowac musisz
    ponownie udzielic zgody w przyszlosci
    - po dacie platnosci - w ciagu 30 dni idziesz do banku i mowisz -
    dzien dobry, prosze o odwolanie polecenia zaplaty dokonanego przez
    pajacow z telekomunikacji. normalny bank zwraca ci kase na rachunek od
    razu, nienormalny po kilku dniach. oba nie zadaja zadnych pytan (a
    przynajmniej nie powinny) i odbieraja sobie kase z konta pajacow z
    telekomunikacji
    skutek - dzialanie jednorazowe. pajace z komunikacji ponownie moga
    obciazac twoj rachunek (a ty ponownie odwolywac).

    PG

  • 4. Data: 2003-12-15 20:04:27
    Od: "MarekZ" <m...@m...org.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Dobrym pytaniem jest: a co zrobic w przypadku zlecenia obciazania karty
    kredytowej ? Marne szanse, prawda ?

    maekz

  • 5. Data: 2003-12-15 20:07:46
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 15 Dec 2003 21:04:27 +0100, "MarekZ" <m...@m...org.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Dobrym pytaniem jest: a co zrobic w przypadku zlecenia obciazania karty
    >kredytowej ? Marne szanse, prawda ?

    coz, zalezy od banku. takie trasakcje, zgodnie z regulami sztuki,
    powinny byc na ryzyko sprzedawcy. wiec zgloszenie reklamacji do banku
    powinno skutkowac anulowaniem transakcji. ale w naszej rzeczywistosci
    wcale bym sie nie zdziwil, gdyby bank reklamacje rozpatrywal 6
    miesiecy powolujac sie na "regulacje Visy" :)

    PG

  • 6. Data: 2003-12-15 20:12:30
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik "sinc@interia" <s...@i...nie.net> napisał w wiadomości

    > Pozostaje wiec nie dać skurczybykom tylko jak to zgłosic w banku?

    Wysłać _teraz_ reklamację do TP. Napisać wyraźnie, że zobowiązujesz się
    zapłacić jedynie kwotę rachunku minus kwota sporna - zgodnie z regulaminem
    TP.
    Przelewasz w terminie płatności w/w kwotę.
    Po obciążeniu w drodze PZ - odwołujesz bez problemów i tłumaczeń konkretną
    płatność w swoim banku.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 7. Data: 2003-12-15 20:50:08
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    > Witam

    Witam ;)

    > Wie ktos moze jak wyglada procedura powstrzymania
    > wykonania przez bank polecenia zapłaty na rzecz TPSA

    Na Boga !!!
    Nie powstrzymuj ich ... ! ! !
    Błagam ... oni mają moc !

    A tak na marginesie ... kolega chwalił się, że miał właśnie płacone
    rachuneczki poleceniem zapłaty wobec tepsy i kiedyś parenaście groszy za
    mało sami ściągnęli , mimo tego, że kasa była na koncie ;)
    Ponoć najzabawniej wyglądała rozmowa windykacyjna ;) Najpierw ostrzał ze
    strony windykatora tepsy argumentami ... a potem odpowiedź, że to nie on
    zapłacił, a TPsa za mało ściągnęła ;)
    Wyobrażacie sobie konsternację ? ;>

    Pozdrawiam
    SP

  • 8. Data: 2003-12-15 22:22:45
    Od: "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@m...org.pl> napisał w wiadomości
    > Dobrym pytaniem jest: a co zrobic w przypadku zlecenia obciazania karty
    > kredytowej ? Marne szanse, prawda ?

    to jest glowny argument na to aby nie uzywac uslug na obciazanie zarowno
    konta jak i KK
    niby wygodne to, ale i tak wszyscy caly czas kontroluja platnosci..

    o wiele prostsze jest osobiste definiowanie przelewow..
    a platnosci robia sie wtedy kiedy trzeba i w takiej kwocie w jakies sie chce

    pozdro
    SirmarK

  • 9. Data: 2003-12-16 09:47:32
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:

    > coz, zalezy od banku. takie trasakcje, zgodnie z regulami sztuki,
    > powinny byc na ryzyko sprzedawcy. wiec zgloszenie reklamacji do banku
    > powinno skutkowac anulowaniem transakcji.

    Obawiam się że mógłby być problem; przecież takie obciążanie nie jest
    fraudem, odbywa się na podstawie zgody (zapewne pisemnej) posiadacza karty.
    Bank mógłby powiedzieć: transakcja legalna, kartę obciążono na podstawie
    zgody i za twoją wiedzą, jak nie zgadza się wysokość rachunku to dogaduj się
    z kontrahentem. I co wtedy?

    > ale w naszej rzeczywistosci
    > wcale bym sie nie zdziwil, gdyby bank reklamacje rozpatrywal 6
    > miesiecy powolujac sie na "regulacje Visy" :)

    To insza inszość ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-12-20 16:31:12
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2003 23:22:45 +0100,
    osoba podpisana: Marcin Kozlowski <z...@U...pl>
    napisała:
> [...]
    >
    > o wiele prostsze jest osobiste definiowanie przelewow..
    > a platnosci robia sie wtedy kiedy trzeba i w takiej kwocie w jakies sie chce

    Nie do końca. Zwróć uwagę, ze jeśli z jakichś względów pieniądze nie
    trafią na r-k wierzyciela o czasie to ci naliczą odsetki/karę. W
    przypadku PZ jak będzie jakaś awaria kiru/banku/whatever to Ciebie to
    nic nie obchodzi.

    KJ

    --
    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman