  • 1. Data: 2002-08-01 13:36:58
    Temat: Potwierdzenia w mBanku
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Tak jak chyba każdy, ucieszyłem się niesłychanie widząc możliwość drukowania
    potwierdzeń operacji ze strony WWW mBanku. Niestety moja radość nieco opadła
    po wykonaniu takiego wydruku: cała kartka formatu A4 na potwierdzenie każdej
    operacji!!! W dodatku, wydruk nie cały się zmieścił na kartce A4 i napis
    "mBank" został przycięty.
    Dla porównania: potwierdzenie z Telepekao 24 ma wymiary tylko 11 x 9 cm, a
    potwierdzenia drukowane przy pomocy programu MBANK.EXE były zbliżone w
    rozmiarze.
    Uważam, że format potwierdzenia powinien zostać zmniejszony tak, aby
    zajmował nie więcej niż połowę kartki A4. Należy zdawać sobie sprawę, że te
    pół strony więcej pomnożone przez ilość klientów mBanku daje olbrzymia ilość
    papieru, który najpierw należy zużyć (zadrukować), a następnie przechowywać!

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 2. Data: 2002-08-01 13:40:34
    Temat: Re: Potwierdzenia w mBanku
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Aug 01, 2002 at 03:36:58PM +0200, Krzysztof K. Maj wrote:

> [...]
    > operacji!!! W dodatku, wydruk nie cały się zmieścił na kartce A4 i napis

    Coz, tak to sobie wymyslili.

> [...]
    > papieru, który najpierw należy zużyć (zadrukować), a następnie przechowywać!

    A to nie jest tak ze drukuje kiedy potrzebujesz? Po co drukowac na
    zapas? Pytam sie powaznie.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-08-01 14:01:12
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    "Krzysztof K. Maj" wrote:

    > operacji!!! W dodatku, wydruk nie cały się zmieścił na kartce A4 i napis
    > "mBank" został przycięty.

    no to sie nie popisali tym nowym ficzerem, moze sprobuj przeskalowac
    do takich rozmiarow jak Ci pasuja

    > Należy zdawać sobie sprawę, że te
    > pół strony więcej pomnożone przez ilość klientów mBanku daje olbrzymia ilość
    > papieru, który najpierw należy zużyć (zadrukować), a następnie przechowywać!

    mnie wygodniej przechowuje sie pliki, poza tym myszy nie lubia plyt CD
    :)

    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!
    (zanim zrobi to Twoja konkurencja!)

  • 4. Data: 2002-08-01 16:47:30
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> wrote in message
> [...]
    ilość
    > papieru, który najpierw należy zużyć (zadrukować), a następnie

    Ale większość ludzi i tak ma drukarki A4 więc i tak wydrukują całą kartkę
    A4 - i gdzie tu będzie oszczędność? :-)))

    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-08-01 21:34:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 1 Aug 2002 18:47:30 +0200), "Krzysztof
    Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> był(a) napisał(a):

    >Ale większość ludzi i tak ma drukarki A4 więc i tak wydrukują całą kartkę
    >A4 - i gdzie tu będzie oszczędność? :-)))

    Jak drukujesz dwa potwierdzenia, możesz np. zapodać kartkę drugą
    stroną i przeciąć...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-08-01 21:56:23
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > A to nie jest tak ze drukuje kiedy potrzebujesz? Po co drukowac na
    > zapas? Pytam sie powaznie.

    Nie na zapas, ale uważam to za konieczne we wszystkich tych przypadkach, gdy
    urząd ma możliwość zażądać ode mnie okazania dowodu dokonania jakiejś wpłaty
    (a ma na to praktycznie prawie 6 lat). Dla własnego bezpieczeństwa
    przechowuję te dokumenty spięte wraz z dokumentami obciążeniowymi i
    niejednokrotnie już z nich musiałem korzystać. A jestem dziwnie jakoś
    przekonany, że gdybym tak nie robił, to po upływie 5 czy 6 lat miałbym
    poważny kłopot z udokumentowaniem tych wpłat.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 7. Data: 2002-08-01 21:59:02
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:aibon3$ja4$1@shilo.silesia.pik-net.pl...

    > Ale większość ludzi i tak ma drukarki A4 więc i tak wydrukują całą kartkę
    > A4 - i gdzie tu będzie oszczędność? :-)))

    Ale do takiej drukarki można włożyć połówkę kartki A4 i na niej zrobić
    wydruk (przynajmniej ja tak często robię).

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 8. Data: 2002-08-01 23:18:56
    Od: " Sark" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Krzysztof K. Maj <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał(a):

> [...]
    > po wykonaniu takiego wydruku: cała kartka formatu A4 na potwierdzenie każdej

    No niestety zgadza się, trochę zaszaleli z formatem chociaz podobnie jest w
    BZWBK. Rozumiem chęć kompozycyjnego uatrakcyjnienia wydruku poprzez dodanie
    fragmentu powiększonego logo mbanku jednakże tworzy to złe wrażenie i troche
    uniewiarygania wydruk w oczach rugiego odbiorcy właśnie poprzez tworzenie
    wrażenia jakoby nie wszystko sie zmieściło (takie było i moje wrażenie gdy
    wykonałem pierwszy wydruk "cholera, co jest, takie to duże a jeszcze nie
    wszystko wydrukowało" no a co powiedziec o kliencie któremu chce sie to
    pokazać ?)

    Zawiódł mnie także tytuł wydruku " Potwierdzenie złożenia dyspozycji przelewu-
    duplikat" rozumiem że tak może byc do czasu kiedy dyspozycja nie zostanie
    przez bank zrealizowana (no bo cwany klient może ją wycofać) ale jezeli już
    poszła to dlaczego nie mogę mieć wydruku z tytułem " Potwierdzenie wykonania
    przelewu" i to nawet z tym słowem duplikat ? Przyznam że tego ograniczenia
    nie rozumiem no bo niepotrzebnie zmniejsza "siłę" wydruku.

    ? W dodatku, wydruk nie cały się zmieścił na kartce A4 i napis
    > "mBank" został przycięty.

    To akurat sobie źle zinterpretowałeś, ten przycięty fragment napisu "mBank"
    to świadomy zabieg graficzny niejako tło dla małego logo z nazwą i
    kwiatkiem. Jednakże zgadzam się że pomyusł jest chybiony i nie powinien byc
    stosowany na wydrukach w ktorych nie powinno byc elementow budzących brak
    zaufania.

    Nie wiem jak jest u was u mnie żąda jeszcze drugiej kartki aby wydrukować
    mały przypisek na końcu z danymi adresowymi mbanku i to pmimo że mam margines
    ustawiony na kartce na 3 mm.

    > Uważam, że format potwierdzenia powinien zostać zmniejszony tak, aby
    > zajmował nie więcej niż połowę kartki A4.

    Tak, powinna być taka możliwość

    > Należy zdawać sobie sprawę, że te
    > pół strony więcej pomnożone przez ilość klientów mBanku daje olbrzymia ilość
    > papieru, który najpierw należy zużyć (zadrukować), a następnie przechowywać!

    niby można wydrukowc do pliku i tak przechować ale wymaga to dodatkowego opisu

    Sark

  • 9. Data: 2002-08-01 23:24:15
    Od: " Sark" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 10. Data: 2002-08-02 06:50:56
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:aibdfi$8j$1@news.tpi.pl...
    [...]
    > Uważam, że format potwierdzenia powinien zostać zmniejszony tak, aby
    > zajmował nie więcej niż połowę kartki A4.

    Jest jeszcze mozliwosc wybrania w sterownikach drukarki (przynajmniej tak
    jest u mnie), aby drukowala np. 2 strony na 1 kartce i wtedy automatycznie
    zmniejszy Ci wydruk do polowy formatu A4.
    Inaczej mowiac na 1 kartce mozesz zmiescic 2 potwierdzenia, potem je wyciac
    i masz maly format :-)