  • 11. Data: 2003-01-21 08:15:53
    Temat: Re: TFI - bezpieczenstwo depozytow?
    Od: "RS" <s...@p...onet.pl>

    > Niestety te sprawozdania sa malo przydatne czasami, bo nie wiadomo, z jaka
    > rentownoscia sa na przyklad obligacje w portfelu. Co z tego ze ma
    ulokowane
    > w dziesieciolatkach gdy kupil je z rentownoscia 3 procent :-/

    w pełni się z Tobą zgadzam, a na marginesie tego zwyczajnie nikt nie czyta.
    Sposób raportowania powinien być zmieniony.

    ..:: RS ::.. www.obligacje.terramail.pl
    -------------------

  • 12. Data: 2003-01-21 16:38:36
    Od: z...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2003-01-21 16:42:33
    Temat: Re: Poprawka, sorry :(
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]

    > art. 51 ust. 1 pkt 1, nie wchodza do masy upadlosci depozytariusza lub
    > tych podmiotow i nie moga byc objete postepowaniem ukladowym.

    Dziękuję za cytaty ustawy (aczkolwiek znam ją) :)
    Na zapisy tej ustawy powołują się TFI w rozdziałach o bezpieczeństwie lokat, w
    swych regulaminach.
    Mi natomiast brakuje informacji (powtarzam): *co z kasą w razie upadku banku?*

    Ustawa mówi ogólnikowo:
    "aktywa... nie mogą być przedmiotem egzekucji",
    "nie wchodzą do masy upadłości depozytariusza..."

    Biorąc za dobrą monetę takie sformułowania, możnaby się spodziewać różnych
    wariantów poupadkowych:
    * Wypłata depozytu klientowi w całości - tu pytania: według jakiego notowania
    liczone udziały; po jakim czasie od ogłoszenia upadłości wyłata znalazłaby się
    na rku właściciela; czy właściciel będzie pytany o zgodę na takie załatwienie
    sprawy ?
    * Przeniesienie jedn.u. do innego TFI (zakładam przypadek firmowanego TFI
    przez bany bank i upadek obu razem) - tu pytania: kto i wg. jakiego kryterium
    wybiera 'nowy' TFI; co z bieżącą wyceną j.u.; czy właściciel ma możliwość
    wyboru nowego miejsca lokacji ?

    Rozumię, że ustawy nie precyzują szczegółów - że są potrzebne przepisy
    wykonawcze. Takich na razie nie znalazłem..., a może są, a ja źle szukałem ?
    Inna rzecz, że szukałem przede wszystkim w opisach ofert (regulaminach) TFI, bo
    tam IMO powinno się znaleźć krótkie info o losach powierzonego majątku, w
    przypadkach krachu.

    Przeciętny in-spe-klient interesuje się, w pierwszej kolejności, spodziewanymi
    zyskami i bezpieczeństwem swego szmalu. Zwłaszcza klient, który na swej skórze
    doświadczył skutki plajty banku. Do takich klientów ja się zaliczam
    (B.Staropolski). :(

    > Pozdrawiam, Grzegorz

    Odwzajemniam :)
    zd.

  • 14. Data: 2003-01-21 19:21:36
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    zd9 napisal:
    > [...]
    > Mi natomiast brakuje informacji (powtarzam): *co z kasą w razie upadku banku?*
    > [...]

    Art. 57.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 15. Data: 2003-01-22 21:09:24
    Od: z...@p...onet.pl

    > Art. 57.

    Art. 57. W przypadku otwarcia likwidacji lub ogłoszenia upadłości
    depozytariusza, fundusz inwestycyjny niezwłocznie dokonuje zmiany
    depozytariusza. Przepisu art. 55 zdanie pierwsze nie stosuje się.

    Treść tego art. nie odnosi się, niestety, do przypadku jaki wcześniej
    wyliczyłem: