    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Date: Thu, 8 Jul 2010 08:48:56 +0100

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:d030db4c-7891-419b-a001-2c604482a111@d16g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > Przejdzie. Wbrew opini wielu nie chodzi o kwestie obciazenia. Zarowno
    > przy karcie kredytowej jak i debetowej mozliwe jest zrobienie
    > "nieautoryzowanego" zadluzenia - w przypadku KK ponad posiadany limit
    > zadluzenia, w przypadku "debetowki" ponad stan posiadanych na rachunku
    > srodkow. Faktycznie przy KK jest to latwiejsze, ale i debetowka to
    > umozliwia.

    Opisalem to poprzednio, jednak to szerszy temat i wymaga de facto odzielnego
    watku.
    W przypdaku autora, jesli w Turcji wypozyczalnia od niego chce KK to raczej
    na 99% nie przyjmie innej.
    To, ze z debetowka mozna zejsc ponizej stanu na koncie pisalem, ale musi to
    byc odpowiednia karta, bo nie kazda debetowa na to pozwala.

> [...]
    > numeracja) - ale tego nikt nie robi na potrzeby sprzedawcy,
    > przynajmniej w Polsce.
    >
    > Wszelkie zastrzezenia typu: akceptujemy tylko karty kredytowe w Polsce
    > sa bez wsparcia systemowego od dostarczycieli systemow do platnosci/
    > terminali. Z powodzeniem w kazdym takim punkcie mozna zaplacic
    > debetowka i kredytowka. Jesli robimy to osobiscie wystarczy, ze
    > debetowka bedzie wypukla i kazdy sprzedawca ja lyka jako kredytowke
    > (terminale w Polsce nie maja jakis systemowych blokad na debetowki).
    > Przy platnosci "internetowej" to juz wcale nie ma zadnego problemu :)

    Tu znow poruszyles znacznie szerszy problem. Bo wiekszosc kart debetowych
    czy kredytowych wydanych w Polsce byla i nadal jest wylacznie lokalna.
    Chodzi o to, ze akceptowana wylacznie w Polsce.
    Niektore karty maily wylacznie zezwolenie na dzialnie w bankomacie za
    granica ale juz w sklepach nie czy nie dawaly mozliwosci transakcji w
    internecie bez specialnych kart w Polsce ekstra platnych.
    Dzis z tego co widze to sie zmienia i coraz wiecej bankow daje juz debetowke
    ktora jest akceptowana za granica (ale nadal kosztuja) tak jak KK.
    Dlatego ostatnio pisalem, ze wiekszosc ludzi nie odroznia "plastiku" od
    "plastiku".
    Na zakonczenie, jesli chodzi o temat wniosku - na 99% autor nic nie zrobi
    poslugujac sie w tej wypozyczalni debetowka z Polski.