  • Data: 2010-07-08 07:20:41
    Temat: Re: Pomoznie przy wynajeciu samochodu
    Od: Michal <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.07.2010 01:02, pmlb pisze:

    > Milo mi, ale jedna sprawa, skad wzieles przelew trawajacy 2 tygodnie?
    > Mozesz wyjasnic skad te rewelacje?

    > pahjaca szukaj w domu, jak ci sie nie widzi moje pisanie to nie zmuszam
    > do czytania a tym bvradfziej do odpowiedzi - teraz widzisz jakim pajacem
    > jestes?

    Powyżej kolejne pojęcie, już bardziej ogólne niż językowe- ironia. Do
    nauki :)

    > I co z tegto? nie zrozumiales co znaczy: nie prawda?

    Znaczy, że skoro takie są zasady języka którego próbujesz używać, warto
    się do nich dostosować, żeby nie wychodzić na gbura lub ignoranta.
    Tyle, że taka dyskusja nie ma sensu za bardzo. Widać, że dys-*** nie
    jesteś a mimo to upierasz się przy swojej, nieortograficznej, pisowni.
    Nie mogę Ci w takim razie pomóc.

    > Pomyliles pajacu grupy.. ta dotyczy bankopwosci a nie moralizatorstw i
    > jezyka.
    > Portrafisz to odroznic i zrozumiec na czym ta roznica polega -= pajacu?

    Tyle, że słówko "potocznie" było dość istotne do zrozumienia mojej
    wypowiedzi, a to z Twojej strony niestety nie nastąpiło. Jak się już
    dowiesz, co to znaczy, to dowiesz się również, że ja wcale nie uważam,
    że kredytowa = wypukła a debetowa = płaska.

    > Nie na zarty.

    A tutaj kolejny ironiczny zabieg z mojej strony, który należałoby
    zrozumieć- piszesz oczywistości. Przypominam to, o czym pisaleś wyżej-
    jesteśmy na grupie bankowej.

    > No jasne, moze w Polsce gdzie karta kredytyowa rozni sie od debetowej
    > wypukloscia:)

    Wyjaśnione wyżej.

    > Poczytaj czym jest kredyt, a potem pogadamy, jak ci brakuje podstawowej
    > wiedzy to nie dojdziemy do wspolnego mianownika.

    Co ma kredyt do "linii gwarancyjnej na karcie kredytowej"? I czym to się
    różni od linii gwarancyjnej na karcie debetowej

    > Pokaz wiec debetowke ktora nie jest powiazana z kontem i jego saldem - he?

    Jakie to ma znaczenie? Wiesz jak działają płatności kartą? Wiesz czym
    się różni autoryzacja od obciążenia? Wiesz, że obciążenie bez
    autoryzacji można wysłać na dowolną kwotę na dowolną kartę? I sprzedawcy
    wtedy nie interesuje, czy kwota znajduje się na rachunku.

    > Moze w Polsce mowiac "katra debetowa" macie cos innego na mysli i
    > mieszacie nazewnictwo?

    Może nie. Transakcja w typowym POSie przebiega prosto: autoryzacja(a
    zatem blokada) na daną kwotę + najczęściej za kilka dni rozliczenie.
    Dla sklepu nie ma ŻADNEJ różnicy czy karta jest debetowa czy kredytowa
    tak długo, jak bank daje autoryzację (czyli stwierdza, że rachunek karty
    posiada środki i pozwala je zablokować na poczet rozliczenia).

    W tym modelu nie da się autoryzować zarówno debetówki bez środków na
    koncie jak i kredytówki bez dostępnego wystarczającego limitu!

    A drugi model polega na wysyłaniu samych obciążeń, bez zapytań. I wtedy
    obciążenie również jest skuteczne (bo musi być, zgodnie z regułami Visa,
    MC, itd !), w przypadku kredytówki jak i debetówki. I nie są istotne
    żadne "gwarancje"- po prostu od rachunku karty odejmowana jest kwota
    obciążenia. Tak samo można obciążyć kredytówkę z "wyjedzonym" limitem,
    powodując zadłużenie ponad limit, jak i debetówkę, powodując
    niedozwolone saldo debetowe na rahcunku.

    Jasne? Naprawdę nie masz racji w tym wątku- gadamy o konkretach a nie o
    polityce.

    > Nie prawda!
    > Zalezy od rodzaju konta. Jesli bedzie to konto z karta debetowa rodzaju
    > electron - to faktycznie, zostanie najpierw sprawdzone saldo a potem
    > jesli bedzie pokrycie dokonana transakcja, jesli bedzie to karta typu
    > delta, visa debit to nie koniecznie i w wiekszosci przypadkow dojdzie do
    > transakcji a potem do blokady.

    Chyba żartujesz. Patrz wyżej. Gdzie w typowych miejscach masz najpierw
    transakcje potem blokadę (jakkolwiek miałoby się to odbyć)? Może być
    albo autoryzacja + rozliczenie albo samo rozliczenie. Kropka.
    Ewentualnie jeszcze pre autoryzacja (ale to też przed rozliczeniem). I
    znowu wszystkie karty tak samo na te dyspozycje reagują.

    > Nie wiem jak jest w Turcji, ale mozliwe, ze w przypadku braku srodkow na
    > koncie debetowym, srodki nie zostana przelane na konto wypozyczali,
    > wowczas wypozyczalnia bedzie scigac sama klienta.

    Zostaną przelane zawsze, jeśli przychodzi obciążenie karty. Potem to
    klient ma problem z NSD.

    > W UK, jest gwarancja dla sprzedawcy nawet jak poslugujesz sie karta
    > debetowa typu delata, czy visa do jakies tam sumy (mozna sprawdzic) a
    > bank dalej sciga juz klienta.

    Zawsze bank ściga klienta a obciążenie na zwykłą płaską VE można
    przysłać do dowolnej sumy.

    > Kredytowa daje gwarancje z zalozenia, instytucja finansowa (nie tylko
    > bank wydaje karty kredytowe) wystawiajaca karte kredytowa gwarantuje
    > wyplate wypozyczalni. Nawet jak klient jest "pod kreska".

    Dokładnie to samo jest z kartą debetową.

    > Bzdety opowiadasz. Moze w Polsce tak jest. Jak wyzej ci napisalem sa
    > rozne karty debetowe i jedna kredytowa.

    W każdym kraju tak jest, jeśli mowa o kartach dwóch największych
    organizacji- autoryzacja a potem rozliczenie albo samo rozliczenie,
    tyle, że w dzisiejszych czasach raczej nie zdarza się już sklep, który
    nie autoryzuje. Ma autoryzację = dostanie kasę i jest to gwarantowane
    umowami i regulaminami, zarówno sprzedawcy jak i cardholdera.

    > To zycze powodzenia. Potem biora sie takie glosy, ze debetowka rozni sie
    > tym od kredytowki, ze jest wypukla...

    Ale co ma piernik do wiatraka? Tak to po prostu działa- przeciągam
    jakąkolwiek kartę ze znaczkiem VISA lub MC , jak jest autoryzacja to
    znaczy że sklep dostanie kasę. Proste i logiczne.

    Musisz naprawdę nieciekawie wyglądać albo mieć badziewie w portfelu, że
    ktoś w obcym kraju odmawia Ci płatności kartami ;))) (Taki mały żarcik,
    wybacz :) ). Ja z Visą i MasterCardem nigdy nie miałem żadnych problemów
    (a płaciłem już w róóżnych miejscach na różnych kontyntentach).

    Michał