  • 1. Data: 2006-05-29 18:08:13
    Temat: Polisa na życie, a zabezpieczenie kredytu - Porada...
    Od: studentos <s...@T...pl>

    Witam

    Chciałby poradzić się szanownych grupowiczów co do pewnej decyzji.
    Rozumiem, że nie bierzecie za nią żadnej odpowiedzialności i nie będę
    później płakał :) ale proszę o radę:

    Mam "rocznicę" III filar w Commercial Union. Mogę dokonać zmian w jego
    charakterze raz na rok i teraz właśnie jest taki moment. Do tej pory
    decydowałem się na słabe oszczędzanie na korzyść większej sumy
    ubezpieczenia na życie. Jednym z takich powodów była bliska perspektywa
    kredytu na mieszkanie. Liczyłem na to, że polisa może być jego
    zabezpieczeniem. Decyzje były trochę nie trafne, bo trzeba się zdecydować,
    albo oszczędzam na emeryturę, albo mam wysokie ubezpieczenie na życie...
    Teraz perspektywa kredytu na mieszkanie zbliża się coraz bardziej. Teraz
    się więc zastanawiam, czy wybrać b.duża sumę ubezpieczenia na życie, czy
    zarzucić pomysł polisy jako zabezpieczenia i zdecydować się na
    oszczędnościowy charakter III Filaru. I tutaj moje pytanie:

    Czy wysoka polisa na życie faktycznie może być sensownym zabezpieczeniem
    kredytu ? Czy może tylko jakimś dodatkowym, poprawiającym mój wizerunek w
    oczach Banku, argumentem i wobec tego nie opłaca mi się utrzymywać drogiej
    polisy na wysoką kwotę...
    --
    Kłaniam się zobowiązany za pomoc
    studentos

  • 2. Data: 2006-05-29 21:13:54
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    studentos wrote on 2006-05-29 20:08:
> [...]
    > oczach Banku, argumentem i wobec tego nie opłaca mi się utrzymywać drogiej
    Z reguły banki wymagają polisy na życie jako zabezpieczenia tylko wtedy
    gdy jest jeden kredytobiorca lub w przypadku małżeństwa (lub czegoś
    podobnego) jeden z kredytobiorców zarabia.

    Zabezpieczeniem kredytu hipotecznego i tak docelowo jest hipoteka. Więc
    jak nie łapiesz się na sytuację opisaną wyżej przeze mnie i masz
    zdolność kredytową - to raczej polisa nie będzie miała znaczenia.

    Czasami, w trudniejszych przypadkach - może być dodatkowym zabezpieczeniem.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 3. Data: 2006-05-29 21:26:23
    Od: studentos <s...@T...pl>

    29-05-2006, na pl.biznes.banki, MrMrooz napisał(a):

    > w trudniejszych przypadkach

    Z wcześniejszego fragmentu wnioskuję, że w mojej sytuacji nie będzie warto
    trzymać te polisy. Ale znaczy "w trudniejszych przypadkach", jeśli byłbyś
    uprzejmy przybliżyć jakimś przykładem...
    studentos

  • 4. Data: 2006-05-29 21:38:45
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    studentos wrote on 2006-05-29 23:26:

    > Z wcześniejszego fragmentu wnioskuję, że w mojej sytuacji nie będzie warto
    > trzymać te polisy. Ale znaczy "w trudniejszych przypadkach", jeśli byłbyś
    > uprzejmy przybliżyć jakimś przykładem...
    Głównie chodzi o nietypowe sytuacje. Typowa dla banku to wtedy gdy oboje
    kredytobiorcy łącząc swoje dochody wykazują odpowiednią zdolność kredytową.

    Czyli - np. jedna osoba ma dochody z umów o dzieło, jakąś umowę na czas
    określony, bardzo niskie dochody.

    Brałem dwa razy kredyt (wspólnie z mażłonką) - raz miałem umowę na czas
    określony + umowy zlecenie, a żona umowę na czas nieokreślony - ale jej
    dochody wyrabiały zdolność kredytową - polisa nie była potrzebna.

    Drugim razem - oboje mieliśmy prace etatowe i zdolność - też bez się
    obeszło.

    Michał M

  • 5. Data: 2006-05-30 10:16:54
    Od: "GREGMAR" <g r z e g o r z [at] q u e s t . p l>

> [...]
    > oczach Banku, argumentem i wobec tego nie opłaca mi się utrzymywać drogiej

    Wszystko zalezy od tego jaki bank wybierzesz, czy tylko Ty jestes pracujacym
    na rodzine i wielkosc kredytu/wkladu wlasnego.

    Np BPH i Millenium wymagaja polisy na zycie do wysokosci kredytu,
    no chyba ze masz duzy wklad wlasny.

    Bylem w podobnej sytuacji w BPH. Mimo ze jest hipoteka to i tak wymagaja
    odemnie polisy bo:
    - tylko ja wykazuje dochody (nie ważne że moga być duze)
    - duzy kredyd a praktycznie zerowy wklad wlasny

    Mialem III filar standardowy i na szczescie pod kredyt zalozyłem oddzielną
    polisę
    tylko na zycie z malą dopłatą miesięczną jako inwestycja.
    Za polise place 150 zł ale nie jest to studnia bez dna, za jakis czas
    wyciagne troche grosza
    z inwestycji przy jej likwidacji.

    Niedawno mialem rocznice swojej standardowej polisy i stwierdzilem ze nie na
    sensu
    miec 2 ubezpieczen na zycie bo w tym momencie malo sie odklada na
    emeryturke.
    Zlikwidowalem wiec polise w III filarze, wycofalem prawie 8000 i zalozylem
    polise tylko i wylacznie na emeryture (bez zadnego ub. na zycie bo i tak mam
    oddzielnie)
    Wydaje mi sie ze to jest dobre rozwiazanie.

    Ja pomyslal bym jeszcze nad zmiana CU.

  • 6. Data: 2006-05-30 10:57:54
    Temat: Re: Polisa na
    Od: Janek Pradera <s...@g...pl>

    GREGMAR napisał(a):
> [...]
    > na rodzine i wielkosc kredytu/wkladu wlasnego.
    >
    > Np BPH i Millenium wymagaja polisy na zycie do wysokosci kredytu,

    Mi w PEKAO wystarczyła polisa w wysokości 1/4 wartości kredytu.
    Też 0 wkładu własnego i też jestem jedynym pracującym.

    -Janek-

  • 7. Data: 2006-05-30 11:02:29
    Od: "GREGMAR" <g r z e g o r z [at] q u e s t . p l>

    > Mi w PEKAO wystarczyła polisa w wysokości 1/4 wartości kredytu.
    > Też 0 wkładu własnego i też jestem jedynym pracującym.

    He, widac co Bank to obyczaj. :)