    From: "GREGMAR" <g r z e g o r z [at] q u e s t . p l>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polisa na życie, a zabezpieczenie kredytu - Porada...
    Date: Tue, 30 May 2006 12:16:54 +0200

    > Czy wysoka polisa na życie faktycznie może być sensownym zabezpieczeniem
    > kredytu ? Czy może tylko jakimś dodatkowym, poprawiającym mój wizerunek w
    > oczach Banku, argumentem i wobec tego nie opłaca mi się utrzymywać drogiej
    > polisy na wysoką kwotę...

    Wszystko zalezy od tego jaki bank wybierzesz, czy tylko Ty jestes pracujacym
    na rodzine i wielkosc kredytu/wkladu wlasnego.

    Np BPH i Millenium wymagaja polisy na zycie do wysokosci kredytu,
    no chyba ze masz duzy wklad wlasny.

    Bylem w podobnej sytuacji w BPH. Mimo ze jest hipoteka to i tak wymagaja
    odemnie polisy bo:
    - tylko ja wykazuje dochody (nie ważne że moga być duze)
    - duzy kredyd a praktycznie zerowy wklad wlasny

    Mialem III filar standardowy i na szczescie pod kredyt zalozyłem oddzielną
    polisę
    tylko na zycie z malą dopłatą miesięczną jako inwestycja.
    Za polise place 150 zł ale nie jest to studnia bez dna, za jakis czas
    wyciagne troche grosza
    z inwestycji przy jej likwidacji.

    Niedawno mialem rocznice swojej standardowej polisy i stwierdzilem ze nie na
    sensu
    miec 2 ubezpieczen na zycie bo w tym momencie malo sie odklada na
    emeryturke.
    Zlikwidowalem wiec polise w III filarze, wycofalem prawie 8000 i zalozylem
    polise tylko i wylacznie na emeryture (bez zadnego ub. na zycie bo i tak mam
    oddzielnie)
    Wydaje mi sie ze to jest dobre rozwiazanie.

    Ja pomyslal bym jeszcze nad zmiana CU.