  • 1. Data: 2006-05-29 15:56:59
    Temat: Prośba o sprostowanie [mBank]
    Od: Zdunia <e...@i...pl>

    Z tego co wiem to oprocentowanie na koncie eMax plus wynosi 3,60% w
    skali roku. A na koncie mLokata 3,60% w zależności na ile miesięcy sobie
    wezmę. Załóżmy że mam taką sytuację:

    Jest sobie 10 000 zł (skąd je wziąść hehe). Gdy dam to na lokatę eMax
    plus to w ciągu roku zwiększy mnie się o te 3,60%. Gdy taką samą kwotę
    dam na mLokatę 2-miesięczną to otrzymam taką samą kwotę po 2-óch
    miesiącach jak w przypadku eMax plus? Dobrze ja rozumję?

    Ps.: Piszę ten temat dlatego, ponieważ mam zamiar co dopiero założyć
    sobie konto w mBanku. Jednakże przy rejestacji mam pole wyboru różnych
    rachunków. eKonto to podstawa. Dlatego nie wiem czy dobrać sobie jeszcze
    eMax plus, czy może później założyć sobie mLokatę. Co radzicie. Może
    jakieś własne sugestie, spostrzeżenia. Będę wdzięczna. Jeśli jakieś
    głupoty popisałam to przepraszam, ale to moje pierwsze spotkanie z
    bankiem. Od rana wertuję regulaminy, porównuję konta i sama już nie wiem :-]

  • 2. Data: 2006-05-29 16:08:39
    Temat: Re: Prośba o sprostowanie [mBank]
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e5f5o9$jbl$1@nemesis.news.tpi.pl, *Zdunia* wrote:
> [...]
    > dam na mLokatę 2-miesięczną to otrzymam taką samą kwotę po 2-óch
    > miesiącach jak w przypadku eMax plus? Dobrze ja rozumję?

    Jesli kapitalizacj na lokacie jest miesieczna to otrzymasz takie same
    pieniadze jak po 2 miesiacach na eMax plus (bo na eMax Plus jest
    kapitalizacja miesieczna).
    eMax plus nic nie kosztuje wiec warto zalozyc - mozna zalozyc az 4 taki
    rachunki.

    Oczywiscie pamietaj ze w przypadku wszystkich lokat/rachunkow lokacyjnych
    zabieraja jeszcze 19% belkowego od zyskow.

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-05-29 16:09:53
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

> [...]
    > mLokatę 2-miesięczną to otrzymam taką samą kwotę po 2-óch miesiącach jak w

    Źle. Oprocentowanie jest podawane w stosunku rocznym

    Darek

  • 4. Data: 2006-05-29 16:12:09
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e5f6e7$l10$1@nemesis.news.tpi.pl, *darnok* wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiscie pamietaj ze w przypadku wszystkich lokat/rachunkow
    > lokacyjnych zabieraja jeszcze 19% belkowego od zyskow.

    Tego juz nie dodawlem bo to oczywiste, ale oprocentowanie w obu przypadkach
    jest w skali rocznej, czyli miesiecznie dostajesz (3,6/12)%

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-05-29 16:14:19
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

> [...]
    > mLokatę 2-miesięczną to otrzymam taką samą kwotę po 2-óch miesiącach jak w

    3,60% to oprocentowanie w skali roku zatem po 2 miesiacach otrzymasz

    (10 000 x 60 x 3,60)/365 = 59,18 zł brutto czyli 47,93 zł netto

    w ww. otrzymasz zatem tyle samo, z tym ze z eMax plus mozesz w kazdej chwili
    wyplacic kase lub doplacic kolejna kwote
    natomiast w przypadku lokaty doplaty lub czesciowe wyplaty nie sa mozliwe,
    jak zerwiesz umowe to tracisz odsetki

    eMax plus na pewno jest oprocentowany wedlug zmiennej stopy procentowej
    czyli kazda zmiana (+ lub -) ma wplyw na naliczane odsetki, jezeli lokata ma
    stale
    oprocentowanie to bez wzgledu na zmiany na rynku - otrzymasz odsetki w
    kwocie
    okreslonej przy zakladaniu lokaty

    pozdr.
    R.

  • 6. Data: 2006-05-29 16:15:27
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    "Zdunia" <e...@i...pl> wrote in message
    > Z tego co wiem to oprocentowanie na koncie eMax plus wynosi 3,60% w
    > skali roku. A na koncie mLokata 3,60% w zależności na ile miesięcy sobie
    > wezmę.

    w emax+ zysk dodany po miesiącu, procentuje w następnych :-)
    mało bo mało ale zawsze

    Mirek
    http://kredytbankowy.com
    http://banki.kredytbankowy.com

  • 7. Data: 2006-05-29 16:21:31
    Od: Zdunia <e...@i...pl>

    > w emax+ zysk dodany po miesiącu, procentuje w następnych :-)
    > mało bo mało ale zawsze

    Czyli bez zastanowienia wybieram eMax plus. Tym bardziej że oprócz tego
    zysku z poprzedniego miesiąca będzie jeszcze wpłacana inna kwota na te
    konto, tak więc zysk się zwiększa. Dzięki za pomoc!

    Pozdrawiam i całuję Zdunia :-]

  • 8. Data: 2006-05-29 16:36:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl> wrote in message

    > w emax+ zysk dodany po miesiącu, procentuje w następnych :-)
    > mało bo mało ale zawsze

    To nie zawsze oznacz, ze jest korzystniejsze... Np.

    Rachunek biezacy - oprocentowanie 3,6%; kapitalizacja miesieczna; dla 1 000
    PLN

    I m-c 1000 + 3 (odsetki) - 1 (podatek) = 1002
    II m-c 1002 + 3,01 (odsetki) - 1 (podatek) = 1 004,01

    Lokata - - oprocentowanie 3,6%; kapitalizacja co 2 m-ce; dla 1 000 PLN

    1000 + 6 (odsetki po 2 m-cach) - 1 (podatek po kapitalizacji) = 1 005,00

    MK

  • 9. Data: 2006-05-29 16:44:31
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Lokata - - oprocentowanie 3,6%; kapitalizacja co 2 m-ce; dla 1 000 PLN
    >
    > 1000 + 6 (odsetki po 2 m-cach) - 1 (podatek po kapitalizacji) = 1 005,00

    tak ale patrząc z mego punktu widzenia w emax+ wsadzam 10000 bez obaw, bo
    nawet jak się coś wydarzy (odpukać :-))
    to wypłacę natychmiast nie tracąc odsetek, nawet jeśli by leżały tylko jeden
    dzień
    dodatkowo mogę dopłacać kiedy chcę i ile chce nawet i po 2 PLN dziennie

  • 10. Data: 2006-05-29 18:35:24
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    Robert napisał(a):

    > natomiast w przypadku lokaty doplaty lub czesciowe wyplaty nie sa mozliwe,
    > jak zerwiesz umowe to tracisz odsetki

    A nieprawda. Odsetek nie tracisz, ulegają one tylko zmniejszeniu o
    połowę w stosunku do odsetek należnych.