  • 1. Data: 2002-09-26 17:02:17
    Temat: Polecenie zaplaty w Lukas Banku
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam
    Czy Lukas Bank posiada usluge DirectDebit (polecenie zaplaty)?
    Dokladniej mam na mysli e-Konto.

    Z gory dziekuje,
    pozdrawiam
    --
    Kamil

  • 2. Data: 2002-09-26 17:33:59
    Temat: Re: Polecenie zaplaty w Lukas Banku
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Czy Lukas Bank posiada usluge DirectDebit (polecenie zaplaty)?
    > Dokladniej mam na mysli e-Konto.

    tak (darmowe)

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:

  • 3. Data: 2002-09-26 20:41:03
    Od: z...@p...onet.pl

    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > tak (darmowe)

    Tak, ale dla niektórych płatności (komórki).
    Dla TPSA się nie działa - brak umowy :((

  • 4. Data: 2002-09-26 20:48:50
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Tak, ale dla niektórych płatności (komórki).
    > Dla TPSA się nie działa - brak umowy :((

    Zaraz, mozesz przybliżyć, bo ja wlasnie planowałem założyć PZ do TPSA z
    Lukasa - jaką umowę masz na myśli? Przecież PZ nie wymaga specjalnych
    dwustronnych umów między np. TPSA a Lukasem, wystarczy, że TPSA oferuje to
    poprzez swój bank (w rejonie warszawskim i poznanskim), który, jak Lukas,
    przystąpił do porozumienia o PZ.

  • 5. Data: 2002-09-27 11:06:37
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > poprzez swój bank (w rejonie warszawskim i poznanskim), który, jak Lukas,

    Wysłaliśmy w dniu 21.czerwca 2002 zapytanie (w sprawie PZ)
    do 'm...@o...gliwice.tpsa.pl':
    ---------------
    "...Miałam zamiar upoważnić TPsa do obciążania mego konta w Lukas
    Banku opłatami za abonamenty i rozmowy tel. za
    pośrednictwem "Polecenia zapłaty" (PZ). W placówce banku
    wyjaśniono mi, że takie operacje byłyby możliwe gdyby TPsa miała
    możliwość przesyłania obciążeń elektronicznie, a nie w postaci
    faktur papierowych, jak to robi dotychczas. (Lukas Bank prowadzi
    usługę PZ w porozumieniu z innymi operatorami tel-kom.)

    Ponieważ trudno mi uwierzyć by taka możliwość operacji była poza
    zasięgiem technicznych możliwości TPsa, chciałabym upewnić się
    czy będę miała w najbliższym czasie możliwość korzystania z
    udogodnienia jakim jest PZ ? ..."
    ---------------
    Do tej pory odpowiedź nie nadeszła :(

    Z tego co piszesz można przypuszczać, że w różnych okręgach TPSA być może
    różnie te sprawy traktują - umowy TPSA-Lukas zawierane są 'lokalnie', a i formy
    faktury też są różne ?

    Gdzieś czytałem, że w mB ma być (w październiku (?)) oferowana usługa PZ, więc
    wstrzymałem się na razie z drążeniem sprawy w Lukasie. Zobaczymy jakie
    zaproponują warunki (wolałbym tą płatność założyć w eMaxie, skąd płacę
    dotychczas comiesięcznym zleceniem).

    Ciekawe jak ta spr. wygląda w Poznaniu ?

    Pzdr.,
    zd.

  • 6. Data: 2002-09-27 12:54:23
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ponieważ trudno mi uwierzyć by taka możliwość operacji była poza
    > zasięgiem technicznych możliwości TPsa
    rozumiem, że trzeba się podlizać czasem, żeby dostać odpowiedź, ale mimo
    wszystko ... LOL

    > czy będę miała w najbliższym czasie możliwość korzystania z
    > udogodnienia jakim jest PZ ? ..."
    > ---------------
    > Do tej pory odpowiedź nie nadeszła :(
    Udzielenie odpowiedzi leży poza zasięgiem ich możliwości też :)
    Ja Ci odpowiem. Na razie TPSA oficjalnie wspiera PZ w 2 rejonach:
    warszawskim i poznanskim. To oficjalnie, bo w praktyce wiadomo (z postów
    tutaj), że w poznanskim nie udalo im sie jeszcze wykonac ani jednego
    prawidlowego obciazenia. Ale ucza sie :)
    Jak juz zadziala, to nie powinno miec znaczenia, jaki jest bank klienta
    (Lukas/Inteligo/mBank/PKO ...), o ile tylko oferuje PZ.

  • 7. Data: 2002-09-27 14:38:31
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > tutaj), że w poznanskim nie udalo im sie jeszcze wykonac ani jednego
    > prawidlowego obciazenia. Ale ucza sie :)

    W poznanskiej TPSA PZ juz dziala od wrzesnia tzn. rachunek za sierpien :-)))

  • 8. Data: 2002-09-27 15:43:12
    Od: z...@p...onet.pl

    Użytkownik wrote:

    > rozumiem, że trzeba się podlizać czasem, żeby...

    To miała być, raczej, 'pozytywna prowokacja' :)

    >... Na razie TPSA oficjalnie wspiera PZ w 2 rejonach:
    > warszawskim i poznanskim...

    Aaaa..., to wyjaśnia konsternacje i konieczność telefonicznych
    konsultacji 'wyżej', gdy w BOK-TPSA i Lukasie zasięgałem informacji o PZ...

    > Jak juz zadziala, to nie powinno miec znaczenia, jaki jest bank klienta
    > (Lukas/Inteligo/mBank/PKO ...), o ile tylko oferuje PZ.

    Z małym "ale":
    * Aby realizować PZ na linii np. TPSA<>Lukas - wymagany jest 'interjfejs' w
    postaci odpowiedniego oprogramowania, by transakcja mogła obyć się praktycznie
    bez udziału człowieka.
    * Aby realizować PZ na linii np. TPSA<>PKO - wymagany jest 'interfejs'
    wyłącznie w postaci człowieka, który 'wklepuje' dane z bumażnej faktury do
    (uboższego) systemu faktur i przelewów (tak było do niedawna, nie wiem jak
    teraz).

    Tak więc: mimo, że TPSA upora się z uruchomieniem swego elektronicznego
    sposobu realizowania faktur, nadal będzie mieć
    znaczenie_jaki_jest_bank_klienta, tzn. czy bank ten, oferując PZ, ma
    odpowiedni 'interfejs' (casus: PKO).

  • 9. Data: 2002-09-27 15:55:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > sposobu realizowania faktur, nadal będzie mieć
    > znaczenie_jaki_jest_bank_klienta, tzn. czy bank ten, oferując PZ, ma

    glupoty opowiadasz - "elektroniczny sposob" z "ręcznym wklepywaniem"
    ;-))))))))
    kto ci tego naopowiadał ??
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-09-27 16:46:12
    Od: z...@p...onet.pl

    Użytkownik napisał:

    > glupoty opowiadasz - "elektroniczny sposob" z "ręcznym wklepywaniem"

    Kolego, a gdzie to tak napisałem? Racz uważniej jeszcze raz przeczytać :)
    Aaaa, chyba jesteś elektronikiem? Pojęcie: interfejs coś innego znaczy niż
    użyte tu: 'interfejs' w przenośnym znaczeniu (półcudzysłów).

    > kto ci tego naopowiadał ??

    Nikt mi TO nie naopowiadał - doświadczenie własne ;)