  • 1. Data: 2002-09-26 17:01:25
    Temat: pożyczyc znajomemu i co dalej?
    Od: "yeene" <y...@p...onet.pl>

    Zamierzam pożyczyć znajomemu pewną sumę pieniędzy na wyjście z kłopotów
    finansowych. W jaki sposób mogę sie zabezpieczyć? Czy spisać umowę pożyczki
    u notariusza?. Jak taka umowa wyglada? Żądać zastawu? W jakiej formie?
    Prosze o pomoc. Gdzie mogę o tym poczytać , bo w gąszczu linków gubię wątek.
    Dzięki za sugestie.

    --
    @@@@@@@@@
    @@ YEENE @@

  • 2. Data: 2002-09-26 20:25:00
    Temat: Re: pożyczyc znajomemu i co dalej?
    Od: oVo <o...@n...poczta.onet.pl>

    On Thu, 26 Sep 2002 19:01:25 +0200, "yeene" <y...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Prosze o pomoc. Gdzie mogę o tym poczytać , bo w gąszczu linków gubię wątek.

    Weksel na określoną kwotę plus umowa do niego. Wzory są do znalezienia
    w Internecie. W razie nie oddania kasy takie coś teoretycznie idzie w
    sądzie szybką ścieżką, jak jest w praktyce nie wiem.

    Pozdrawiam

    oVo

  • 3. Data: 2002-09-26 21:08:30
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

> [...]
    > u notariusza?. Jak taka umowa wyglada? Żądać zastawu? W jakiej formie?
    > Prosze o pomoc. Gdzie mogę o tym poczytać , bo w gąszczu linków gubię

    mim zdaniem tylko zastaw, ruchomosc, nieruchomosc (notariusz)
    przynajmniej przez czas pozyczki bedziesz spal spokojnie

  • 4. Data: 2002-09-30 16:09:38
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > przynajmniej przez czas pozyczki bedziesz spal spokojnie
    >
    > Jak pożyczasz znajomemu to bądź człowiekiem, a nie zastawy, weksle, etc.
    Takei rzeczy to Twój znajomy ma w banku i u pośrednika kredytowego. Fajans z
    Ciebie nie przyjaciel, skoro zakładasz, że będą kłopoty. Ja bym od Ciebie nie
    porzyczył...

    Hunter

  • 5. Data: 2002-09-30 17:15:59
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Takei rzeczy to Twój znajomy ma w banku i u pośrednika kredytowego. Fajans z
    > Ciebie nie przyjaciel, skoro zakładasz, że będą kłopoty. Ja bym od Ciebie nie
    > porzyczył...

    a czy gdybys mial np. rownowartosc swoich rocznych dochodow wyciulana
    przez 10 lat z celem: godziwa emerytura kiedystam, to tak chetnie bys porzyczyl
    znajomemu w tarapatach finansowych?

    wbrew pozorom nawet przy braku czyjejkolwiek zlej woli latwo stracic
    w takim wypadku. np. nieszczesliwy wypadek (nie musi byc smiertelny),
    np. przeorientowanie Twojego zycia (wyjazd gdziestam) - w koncu to sie
    zdarza, zycie zadko uklada sie tak, jak czlowiek planuje...
    i w koncu sam mozesz popasc w tarapaty i - ostatecznie - Twoje pieniadze
    pomoglyby Ci z nich wyjsc... a tu znajomy twierdzi, ze odda, jak bedzie
    mial a nie ma :-) i nie ma umowy ktora by ustalala jakies terminy...

    dlatego imho nawet ukladajac sie z przyjaciolmi, nalezy ukladac sie
    precyzyjnie - kiedy, kto co i na jakich warunkach. a zwlaszcza co jesli
    nie... ostatecznie droga porozumienia stron mozna zmienic kazda umowe,
    i nikt nie kaze Ci licytowac przyjaciela za to, ze sie spozni 3 dni...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 6. Data: 2002-09-30 17:59:05
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie... ostatecznie droga porozumienia stron mozna zmienic kazda umowe,
    > i nikt nie kaze Ci licytowac przyjaciela za to, ze sie spozni 3 dni...

    pieniadze roznia ludzi - chcesz stracic przyjaciela to popros go o pozyczke
    :-))) albo mu ją daj bez poręczenia :-)
    jesli jest pelnia zaufania - jak napisal przedmowca - to nie widze przeszkod
    by spisac stosowna umowe i w pelni sie z niej wywiazac
    nawet wewnatrz super zgranej rodziny - tworza sie nici nieporozumien -
    ktorych zrodlem jest forsa, poznalem to na wlasnej skorze ;-)) i teraz nawet
    od matki nie biore forsy - jesli nie okresle dokladnie warunkow zwrotu !
    Popieram wypowiedz Romka - tylko bardzo precyzyjne warunki zwrotu daja
    szanse na to, ze przyjazn nie skonczy sie wraz z momentem pozyczki
    ps
    Są też rożne pojęcia przyjażni - ale to już chyba nie ta grupa :-)

  • 7. Data: 2002-10-01 15:31:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    d...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > Ciebie nie przyjaciel, skoro zakładasz, że będą kłopoty. Ja bym od Ciebie

    Widzisz, jak jeszcze pare lat pozyjesz na tym swiecie, to zmienisz zdanie.
    BTW: znajomy nie ma tego samego w banku i u posrednika. Tamte firmy
    zyja z udzielania pozyczek.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2002-10-17 13:02:39
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "yeene" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > u notariusza?. Jak taka umowa wyglada? Żądać zastawu? W jakiej formie?
    > Prosze o pomoc. Gdzie mogę o tym poczytać , bo w gąszczu linków gubię

    Sorki za opoznienie, ale dopiero teraz mam czas, zeby poczytac grupe
    (wlasnie Panowie wymieniaja rury, wiec i tak za zadna konsktruktywna prace
    sie nie wezme :-)
    Jezeli chodzi o zabezpieczenie prawne, to chyba najlepsze bedzie
    oswiadczenie dluznika o poddaniu sie egzekucji na podstawie art. 777 par. 1
    (tylko teraz nie wiem czy chodzi o punkt 4, czy tez raczej o punkt 5 tego
    paragrafu). Konieczna forma aktu notarialnego, jak pojdziesz do notariusza i
    dokladnie powiesz mu jak ma wygladac ta pozyczka, to powinien sporzadzic to
    tak, zeby bylo dobrze.

    wada - taksa notarialna,
    zaleta - szybsze uzyskanie tytulu wykonawczego niz w przypadku weksla
    [natychmiastowa wykonlanosc nakazu zaplaty wydanego na podstawie weksla nie
    jest tu przewaga (lepiej miec w garsci tytul wykonawczy, niz nakaz
    natychmiast wykonalny)].

    No to molim Was kruha, Grzegorz

  • 9. Data: 2002-10-18 13:53:31
    Od: <c...@p...onet.pl>

    zabezpieczenie świetnie zgadzam sie z przedmówcą lecz ... najpierw ustalamy
    majątek dłużnika !!
    jak sie okaże że najlepszy znajomy ma wszystko na żone a ta na ojca to co
    wtedy najlepsze oświadczenie nie pomoże
    Marcin

  • 10. Data: 2002-10-26 21:59:00
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > majątek dłużnika !!
    > jak sie okaże że najlepszy znajomy ma wszystko na żone a ta na ojca to co

    Jak powiedzial Prezydent Tysiaclecia "prawo to raz, a skutecznosc to dwa".
    Pewnosc daje wlasciwie tylko hipoteka, ale przy pozyczkach dla znajomych to
    rodzaj armaty na wrobla.

    Molim Was kruha, Grzegorz