  • 1. Data: 2002-09-26 16:25:10
    Temat: ZUS mbank
    Od: "Marcin Grenda" <g...@h...pl>

    Trzy miesiące kuszony darmowymi przelewami do ZUSu założył mBiznes konto.
    Nie dawno otrzymałem wezwanie do ZUSu z powodu napłynięcia do nich
    niezidentyfikowanych wpłat. Postanowiłem że się wybiorę z potwierdzeniami
    drukowanymi ze strony mbanku, załączyłem dodatkowo treść ustawy o prawie
    bankowym którego treść dowodzi że potwierdzenie takie spełnia wymagania
    formy pisemnej.
    Niestety inspektor w zusie nie chciał ode mnie przyjąć tego rodzaju
    potwierdzenia i domagał się potwierdzenia z pieczątką banku a takie coś
    wiadomo że się nie opłaci bo kosztuje 15 zł/miesiąc.
    Powiedzcie jaki jest sens darmowych przelewów do ZUS skoro ten popaprany
    zakład wymaga tradycyjnych przelewów?
    Czy ktoś z Was miał podobny problem i czy jest na to jakieś obejście?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-09-26 16:28:22
    Temat: Re: ZUS mbank
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Marcin Grenda wrote:

    > Niestety inspektor w zusie nie chciał ode mnie przyjąć tego rodzaju
    > potwierdzenia i domagał się potwierdzenia z pieczątką banku a takie coś

    Dał Ci to na piśmie? Chyba byłeś mało asertywny.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2002-09-26 17:34:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > formy pisemnej.
    > Niestety inspektor w zusie nie chciał ode mnie przyjąć tego rodzaju

    ...i miał niestety rację, gdyż prawo bankowe nic nie mówi o papierowych
    wydrukach robionych domowym sposobem.
    AFAIR mowa jest tam wyłącznie o "należycie zabezpieczonej postaci
    elektronicznej", a za taką trudno jednak uznać kawałek papieru
    niewiadomego (jak by nie patrzeć) pochodzenia.
    Załączając ustawę tylko mu o tym przypomniałes.

    Pix

  • 4. Data: 2002-09-26 21:17:52
    Od: "krab" <k...@h...pl___>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewiadomego (jak by nie patrzeć) pochodzenia.
    > Załączając ustawę tylko mu o tym przypomniałes.

    a potrafisz do spolki z tym faciem z zusu - podac przepis ktory wymaga
    pieczatki ?

  • 5. Data: 2002-09-26 21:43:13
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Marcin Grenda" <g...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Niestety inspektor w zusie nie chciał ode mnie przyjąć tego rodzaju
    > potwierdzenia i domagał się potwierdzenia z pieczątką banku

    Złóż te wszystkie papiery (wraz z odpowiednim pismem przewodnim) na dziennik
    podawczy i jeśli bedą mieli do nich jakieś zastrzeżenia, to niech je wyrażą
    na piśmie ;)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 6. Data: 2002-09-26 22:19:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "krab" <k...@h...pl___> napisał w wiadomości news:amvt
    op$f3v$...@n...tpi.pl...

    > a potrafisz do spolki z tym faciem z zusu - podac przepis ktory wymaga
    > pieczatki ?

    Nie pisałem o pieczątce, a tylko o prawie bankowym, na które powoływał się
    autor wątku. Mogę więc polecić analizę art.7.2 ustawy:

    "Art. 7. 2 Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być
    sporządzane na elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te
    będą w sposób należyty utworzone, utrwalone, przechowywane i zabezpieczone"

    Nie bardzo rozumiem w jaki sposób wydruk _papierowy_ może być nośnikiem
    _elektronicznym_. Papier to papier i kropka.

    Poza tym pisałem juz kiedyś, że wydruk sporządzony przez samego
    zainteresowanego u niego w domu nie ma żadnej wartości dowodowej, gdyż
    może go sobie stosunkowo łatwo sporządzić każdy kto chce i z jakimi tylko
    chce cyferkami.
    Ewentualnie, być może, mógłby być traktowany jako równoważnik oświadczenia
    gdyby został przez oświadczeniodawcę (w tym przyp.autora wątku) podpisany.

    Z tej niewiedzy niestety starają się korzystać banki wprowadzając ludzi
    w błąd, jak np.ING, który na swoich wyciągach pisze mniej więcej tak:
    "wydruk z dokumentu elektronicznego - nie wymaga stempla i podpisu".
    IMHO znacznie lepiej by było gdyby banki zamiast robić klientom wodę z mózgu
    popracowały nieco nad wdrożeniem podpisu elektronicznego - taki np. wyciąg
    przesyłany mailem przez Inteligo, gdyby został przez bank elektronicznie
    podpisany mógłby zgodnie z prawem słuzyć jako pełnoprawny dowód.
    Podobnie - np. każde potwierdzenie przelewu.
    A obecnie jest tak, że w razie czego klient zostaje po prostu z niczym.

    Pix

  • 7. Data: 2002-09-27 07:10:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:amvv0f$l64$1@news.tpi.pl...
> [...]
    dziennik
    > podawczy i jeśli bedą mieli do nich jakieś zastrzeżenia, to niech je

    Popieram ten pomysl.
    Tylko najpierw wypelnij (jesli jeszcze tego nie zrobiles) odpowiedni druczek
    ZUSu z powiadomieniem go, z jakiego konta bedziesz placil (ehmm juz placisz)
    skladki.
    Ja potwierdzenie przelewu z ePKO BP skierowalem po prostu na faks (tj. nawet
    sobie nie drukowalem papierka tylko tylko jako drukarke wybralem faks, ktory
    mam w komputerze) i wyslalem do ZUSu.
    Nastepnego dnia pani potwierdzila telefonicznie, ze otrzymala i wszytko OK.
    Badz twardy!
    ;-)
    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2002-09-28 20:40:13
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:an018o$2o3$1@news2.tpi.pl

> [...]
    > ludzi w błąd, jak np.ING, który na swoich wyciągach pisze mniej
    > więcej tak: "wydruk z dokumentu elektronicznego - nie wymaga stempla

    Większość banków teraz tak robi. Ostatnio nawet Telepekao24 przestał
    stemplować potwierdzenia operacji.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 9. Data: 2002-09-29 20:46:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Większość banków teraz tak robi. Ostatnio nawet Telepekao24 przestał
    > stemplować potwierdzenia operacji.

    Ano to niestety prawda.
    Niektóre mają ponoć jeszcze tyle tupetu aby się przy tym powoływać
    na art.7 :-(

    Ale była już tutaj mowa o Lukasie, który postępuje dokładnie odwrotnie
    i jeśli komuś zależy to jednak jakieś wyjście ma. Szkoda tylko, że na razie
    nie otwierają kont firmowych.

    Pix