  • 1. Data: 2002-10-31 15:06:05
    Temat: Polecenie zapłaty a NRB
    Od: m...@o...pl

    Załóżmy, że upoważniłem mój bank do obciążania mojego konta przez firmę X w
    ramach polecenia zapłaty. Co będzie, jeżeli numer rachunku firmy X zmieni się
    na zasadzie dodania liczby kontrolnej? Czy będzie to traktowane przez mój bank
    jako numer rachunku niezgodny z upoważnieniem?
    Sytuacja wygląda niegroźnie z pkt. widzenia pojedynczego klienta, ale np. co ma
    zrobić duża instytuacja rozliczająca się ze swoimi klientami za pośrednictwem
    polecenia zapłaty i której to zmieniono numer rachunku na zgodny z NRB???
    Jestem ciekaw czy ktoś spotkał się już z tym problemem?

  • 2. Data: 2002-10-31 17:10:34
    Temat: Re: Polecenie zapłaty a NRB
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > ..... Co będzie, jeżeli numer rachunku firmy X zmieni się
    > na zasadzie dodania liczby kontrolnej? Czy będzie to traktowane przez mój
    bank
    > jako numer rachunku niezgodny z upoważnieniem?

    A czy w upoważnieniu jest numer rachunku wierzyciela ?

  • 3. Data: 2002-11-04 08:58:52
    Od: m...@o...pl

    > bank
    >

    > A czy w upoważnieniu jest numer rachunku wierzyciela ?

    Dzięki za wyprostownie mnie. Zakręciłem się - na upoważnieniu nie ma numeru
    rachunku wierzyciela.

  • 4. Data: 2002-11-04 09:02:49
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:1793.00000dad.3dc636c9@newsgate.onet.pl, m...@o...pl wrote:
    > Dzięki za wyprostownie mnie. Zakręciłem się - na upoważnieniu nie ma
    > numeru rachunku wierzyciela.

    Natomiast interesująca jest kwestia zleceń stałych tradycyjnych, które są na
    konkretny numer rachunku, a mimo to, moje zlecenia stałe (w BZWBK) dalej
    działały mimo zmiany numerów rachunków wierzycieli. Trochę mnie to cieszyło
    (wygoda), a trochę martwiło (bezpieczeństwo).

  • 5. Data: 2002-11-05 07:13:28
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Przeciez to obsluguja humanomaty :-)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 6. Data: 2002-11-05 07:28:24
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6sresug2idmtuorff7643n5ja9bs6jeqa4@4ax.com,
    w...@a...net.pl wrote:

    > Przeciez to obsluguja humanomaty :-)
    No wiem, ale co to ma do rzeczy? To nie poprawia bezpieczeństwa.
    Zresztą opisywałem już tutaj, jak humanomaty z BZWBK wyprowadziły mi przez
    pomyłkę 7kPLN z RORu a następnie zadzwoniły, że nie z czego zapłacić
    przelewu do US, bo ROR pusty ...

  • 7. Data: 2002-11-06 08:41:59
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002 08:28:24 +0100, "Robert"
    <m...@w...pl> wrote:

    >No wiem, ale co to ma do rzeczy? To nie poprawia bezpieczeństwa.

    Fakt pomyslalem, ze chodzilo o zmiane Twocih numerow rachunkow (w
    zwiazku z NRB), a nie wierzycieli.
    Ot tak, placicili dalej rachunki, mimo ze w zleceniu podales
    konkrenty nr konta, na ktory te platnosci maja isc ??

  • 8. Data: 2002-11-06 08:46:02
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:fblhsu87ol77lrjhm1ietgrk22trjo4rcb@4ax.com,
    w...@a...net.pl wrote:

    > Ot tak, placicili dalej rachunki, mimo ze w zleceniu podales
    > konkrenty nr konta, na ktory te platnosci maja isc ??

    Tak właśnie robili (znaczy czasem zapominali, a czasem płacili za wcześnie
    ;), ale to nie miało związku ze zmianą numerów kont).