  • 1. Data: 2010-02-24 08:54:34
    Temat: Polbank i jego "system"
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Było już wiele razy na temat Polbanku - cóż to więcej dodać? Na pewno
    uważam ludzi, którzy mają tam swoje główne konto za wielkich kozaków z
    wielkimi jajami!

    Oto jak wygląda wyciąg transakcji dla konta (wybrałem ostatnie 15
    transakcji reszta opcji domyślna):

    http://img144.imageshack.us/img144/3573/polbank.png

    Jak widzimy w Polbanku kwota wypłaty może być ujemna! To żaden problem
    przecież, przynajmniej dla nich. Te 2,98 to 1 dolar, który dorzuciłem
    bodajże 2 albo 3 razy przy płatności paypal (dotacja na Haiti) i poszło
    to osobno, no i "system" chyba klęknął. Powiem szczerze, że nawet mi się
    nie chce wnikać czy dobrze to bank pobrał czy nie, zresztą patrząc na
    taki wyciąg to raczej odechciewa się nawet dzwonić. Dalej zaznaczyłem
    tytuł przelewu. Dwa razy taki sam. Niby nic dziwnego, może tylko poza
    tym, że przelew z 17.02 jest z mojego konta i rzeczywiście taki mu tytuł
    nadałem. Natomiast przelew z 18.02 jest od mojej koleżanki i raczej
    takiego tytułu nie miał. Tutaj rodzi się podstawowe pytanie- czy możemy w
    ogóle ufać temu co widzimy przez www Polbanku lub na wyciągu? Ja powiem
    szczerze, że mam już poważne wątpliwości. Na szczęście wpłacam mniej
    więcej tyle, ile chcę wydać, więc mniej więcej, to się zamyka, ale jak
    ktoś ma tam swoje pieniądze to aż strach się bać.
    Teraz jedziemy dalej. Oto wyciąg dla tego samego konta tylko wybrałem
    więcej opcji - 5 ostatnich transakcji dla kwot od 0 do 3 pln i oto co mi
    się pokazało:
    http://img696.imageshack.us/img696/7950/polbank1.png

    Już pomijam fakt, że te wyciągi się dosyć znacznie różnią jeżeli chodzi o
    układ, pal siedem, ale tutaj widać, że te 2,98 to jednak wpłata a nie
    wypłata na ujemną kwotę.

    Mam nieodparte wrażenie, że tak naprawdę w Polbanku nikt za bardzo nad
    ichnim systemem nie panuje (a większość to jest tak zwane ręczne
    rzeźbienie w gównie) i jeżeli ktoś znajdzie furtkę (a było już kilka
    przypadków) to może się nieźle obłowić i przy naprawdę odrobinie
    nieszczęścia mu się nie uda i wpadnie ;) Mając na uwadze nieciekawą
    sytuację Grecji oraz "system" Polbanku to ... to naprawdę trzeba mieć
    jaja ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2010-02-24 09:32:13
    Temat: Re: Polbank i jego "system"
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Lut, 09:54, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Jak widzimy w Polbanku kwota wypłaty może być ujemna!
    Czyli jest to wpłata tak jakby...

    > Już pomijam fakt, że te wyciągi się dosyć znacznie różnią jeżeli chodzi o
    > układ, pal siedem, ale tutaj widać, że te 2,98 to jednak wpłata a nie
    > wypłata na ujemną kwotę.
    IMHO, dwie transakcje na 2,98 pln zostały odrzucone/zawrócone i
    dostałeś zwroty;
    tylko nazwa transakcji jest niepoprawna.
    To jest widok z polbank24.pl czy wyciągi.polbank24.pl ?

    W tym banku po prostu lepiej nie rezygnować z wyciągów papierowych tam
    widać zazwyczaj wszystko lepiej(np. poprawne opisy transakcji).

  • 3. Data: 2010-02-24 09:45:59
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 01:32:13 -0800, Krzysiek napisał(a):

    > Czyli jest to wpłata tak jakby...

    To ja wiem. Tylko co ona robi w kolumnie wypłata?

    > IMHO, dwie transakcje na 2,98 pln zostały odrzucone/zawrócone i dostałeś
    > zwroty;

    Tego można się domyślić, chociaż patrząc przez ich www to można się na
    pewno pogubić. Pomijam już fakt, dlaczego bank je przyjmuje i następnie
    odrzuca i znowu przyjmuje.

    > tylko nazwa transakcji jest niepoprawna. To jest widok z polbank24.pl
    > czy wyciągi.polbank24.pl ?

    To nie z wyciągów, bo z wyciągów będzie dopiero na koniec miesiąca.

    > W tym banku po prostu lepiej nie rezygnować z wyciągów papierowych tam
    > widać zazwyczaj wszystko lepiej(np. poprawne opisy transakcji).

    Może dla karty kredytowej tak, ale dla debetowej wygląda to tak jak
    przedstawiłem - czyli nie wygląda :/

    Xenocide

  • 4. Data: 2010-02-24 10:54:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx pisze:

    > To ja wiem. Tylko co ona robi w kolumnie wypłata?

    Może to i śmiesznie wygląda, ale w zasadzie jest poprawne. To nie jest
    "wpłata", tylko "anulowanie wypłaty" - czyli tak jakby poprawka błędu.
    Dzięki temu zabiegowi sumaryczne obroty na rachunku na koniec miesiąca
    będą się zgadzać z rzeczywistością. To, że w kolumnie "wpłata" pojawia
    się wartość ujemna wygląda śmiesznie, ale jest w tym pewien głębszy
    sens. Inna sprawa, że opis operacji powinien być adekwatny... :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2010-02-24 10:58:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 11:54:42 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > się wartość ujemna wygląda śmiesznie, ale jest w tym pewien głębszy
    > sens. Inna sprawa, że opis operacji powinien być adekwatny... :-)

    Nie zgodzę się. Dla mnie to nie ma żadnego sensu, nawet głębszego. Tym
    bardziej, że za chwilę ta kwota jest znowu potrącona. Wygląda to tak, że
    ktoś kto zatwierdzał te transakcje, bo chyba nie idzie to z automatu, po
    prostu się machnął, albo zobaczył kilka takich samych transakcji i mu się
    wsio pomieszało.
    Poza tym jeżeli dla nich nie jest problemem dla dwóch różnych przelewów
    zewnętrznych podać taki sam opis przelewu, to ja już raczej mam do nich
    bardzo mocno ograniczone zaufanie i w zasadzie to już raczej nie wierzę
    co mi się na www czy wyciągu pokazuje.

    Xenocide

  • 6. Data: 2010-02-24 11:49:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Nie zgodzę się. Dla mnie to nie ma żadnego sensu, nawet głębszego. Tym

    No a gdybyś wystawiał komuś fakturę korygującą to byś to zaksięgował jako
    "zakup" czy jako "ujemną sprzedaż"? Bo tu mechanizm jest taki sam.

  • 7. Data: 2010-02-24 12:35:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 12:49:08 +0100, MarekZ napisał(a):

    > No a gdybyś wystawiał komuś fakturę korygującą to byś to zaksięgował
    > jako "zakup" czy jako "ujemną sprzedaż"? Bo tu mechanizm jest taki sam.

    Ja wiem, mniej więcej, jak to działa, tylko że ja nie jestem żadną firmą
    ani fakturą ;) Mogę na konto wpłacić albo z niego wypłacić, dlatego
    uważam, że tworzenie kocopołów w stylu wpłata -2,98 pln jest zbędne i źle
    świadczy o systemie banku i ładzie jaki w nim panuje. Nie wspomnę już o
    tym, że te 2,98 jest po prostu dodawane i odejmowane nie wiadomo czemu,
    znaczy mógłbym to sobie wyobrazić, ale nawet nie chcę. Raz już się tak np
    dorobiłem ujemnego stanu na koncie, mimo że kartą nie da się zrobić
    transakcji offline. Jako, że robiłem kilka transakcji nie byłem w stanie
    dojść, po tych ich magicznych opisach, która jest która. Reklamacja nic
    nie pomogła a rozmawianie z partylinie wyglądało jak rozmowa ze ślepym o
    kolorach. I się nie dziwię jak oni 2-3 transakcję, każda na 1 dolara,
    potrafią 2 albo 3 razy księgować.
    Mam nieodparte wrażenie, że nikt, za bardzo, nad tą radosną grecką
    twórczością nie panuje a większość rzeczy jest wiecznie poprawiana przez
    pracowników, którzy sami za dobrze nie wiedzą co czynią.

    Xenocide

  • 8. Data: 2010-02-24 12:35:16
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarekZ pisze:

    > No a gdybyś wystawiał komuś fakturę korygującą to byś to zaksięgował
    > jako "zakup" czy jako "ujemną sprzedaż"? Bo tu mechanizm jest taki sam.

    Ja księguję jako ujemną sprzedaż, jakby ktoś pytał... :-)

    --
    MiCHA