  • Data: 2016-10-24 10:58:08
    Temat: Re: Podział BPH - nowe adresy stron
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 22 października 2016 22:24:27 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > A kto jeszcze przejmie numer rozliczeniowy, skoro również Alior ma go
    > przejąć?

    Nikt więcej przejmować nie ma - ale chodzi o to, że BPH nie jest likwidowany, a
    jedynie ogranicza działalność do obsługi już udzielonych KH - ale pozostaje bankiem,
    więc jakiś numer rozliczeniowy musi mieć.
    A najważniejsze jest to, że mają się NIE ZMIENIĆ numery rachunków (więc i numery
    rozliczeniowe) ZARÓWNO dla:
    1) rachunków, lokat itp. przenoszonych do aliora,
    jak i dla
    2) rachunków do spłat kredytów pozostających w BPH.

    Podsumowując - obecny numer rozliczeniowy BPH ma zarówno pozostać w BPH, jak i być
    przejętym przez alior.

    Jedyne nasuwające się, po zajrzeniu w http://www.ewib.nbp.pl/ i
    http://www.nbp.pl/banki_w_polsce/ewidencja/dz_bank_j
    org.txt, rozwiązanie - poza taką możliwością, która umożliwi przenoszenie numerów
    rachunków między bankami - jest takie, że bph ma teraz numery 106 oraz 171 (106 to
    pewnie pierwotny BPH, przed podziałem i wykupieniem części przez pekao, 171 to pewnie
    pozostałość po ge money bank) - i że 106 przejdzie do aliora, a dla bph pozostanie
    171.

    A z własnymi hipotekami bph może być tak, że numery rachunków do spłaty KH,
    zawierające numer rozliczeniowy 106, zostały już wcześniej zmienione na zawierające
    numer rozliczeniowy 171 - które to podejrzenie nasuwa cytat: "Numery rachunków do
    spłaty rat kredytu hipotecznego (numery znajdują się w ostatnio przesłanym przez Bank
    harmonogramie bądź zawiadomieniu o spłacie rat) - za wyjątkiem rachunków typu Komfort
    (pozycja nr 6 poniżej)." - szczególnie chodzi tu o ten "ostatnio przesłany
    harmonogram spłat".
    Byłoby to rozsądne - jeden kłopot na czas "fuzji" mniej.