  • 1. Data: 2008-10-20 12:32:41
    Temat: Podwyższenie przez obniżenie gwarancji.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Znów Rząd i Sejm robia se jaja.

    Cytat z
    http://finanse.interia.pl/wiadomosc-dnia/news/bogats
    i-z-gwarancja-do-90-proc,1197175

    Zajdel-Kurowska mówiła o konsekwencjach podniesienia gwarancji do 50 tys.
    euro. "Trzeba będzie obciążyć banki większą kontrybucją do funduszu. Nie
    można jednak mieć ciastka i zjeść ciastka. Większe opłaty spowodują wyższe
    koszty w systemie bankowym (...) Niestety zostanie to w jakimś stopniu
    przerzucone na klienta" - powiedziała wiceminister.

    Jej zdaniem konieczne jest doprecyzowanie przepisu określającego poziom
    maksymalnych gwarancji, aby było jasne, że ochrona dla 50 tys. euro
    dotyczy jednej osoby i depozytów w całym systemie bankowym.

  • 2. Data: 2008-10-20 13:11:09
    Temat: Re: Podwyższenie przez obniżenie gwarancji.
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > maksymalnych gwarancji, aby było jasne, że ochrona dla 50 tys. euro
    > dotyczy jednej osoby i depozytów w całym systemie bankowym.

    z bfg.pl

    "wszystkie banki objęte systemem gwarantowania obowiązane są wnieść
    ustalone w uchwale Zarządu Funduszu kwoty przeznaczone na wypłaty dla
    deponentów na rachunek Funduszu w terminie 7 dni roboczych od podania do
    publicznej wiadomości ww. uchwały"

    czy to przypadkiem nie oznacza, że wyższe wpłaty wystąpią wtedy kiedy
    jakiś bank upadnie i konieczne będzie dokonanie wypłaty?

    z ww. wynika, że banki nie płacą okresowych "składek" na BFG więc wyższe
    koszty wystąpią tylko w przypadku upadłości któregoś banku...ale nie
    jestem znawcą tematu więc być może niewłaściwie rozumuję

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-10-20 13:19:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Oct 2008 15:11:09 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > koszty wystąpią tylko w przypadku upadłości któregoś banku...ale nie
    > jestem znawcą tematu więc być może niewłaściwie rozumuję

    Chodziło mi bardziej o to, że dotychczasowe limity dotyczyły środków w
    jednym banku, nowe będą dotyczyć "w całym systemie bankowym". Ciekawe w
    jakim okresie? Dożywotnio?

  • 4. Data: 2008-10-20 14:04:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Chodziło mi bardziej o to, że dotychczasowe limity dotyczyły środków w
    > jednym banku, nowe będą dotyczyć "w całym systemie bankowym". Ciekawe w
    > jakim okresie? Dożywotnio?

    ale jakie to ma znaczenie?
    jeżeli masz kasę np. po 50k euro w trzech bankach i upadnie jeden to i
    tak odzyskasz całość, a jak upadną wszystkie...to będzie koniec świata ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-20 14:17:42
    Od: sorden <s...@w...pl>

    RobertS wrote:

    > jeżeli masz kasę np. po 50k euro w trzech bankach i upadnie jeden to i
    > tak odzyskasz całość, a jak upadną wszystkie...to będzie koniec świata ;-/

    Calosc czy 90% ?

    --
    in

  • 6. Data: 2008-10-20 16:47:42
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Calosc czy 90% ?

    ma być 100% do 50k euro, teraz jest 100% do 1000 euro i 90% do 22,5k euro

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-10-21 15:19:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    RobertS napisał(a) w wiadomości: ...

    >ma być 100% do 50k euro, teraz jest 100% do 1000 euro i 90% do 22,5k euro

    Znacznie lepiej jest tak jak teraz - 22,5 kEUR na łebka w każdym banku
    a nie 50 kEUR na łebka w ogóle. Z kilku powodów.
    Arek

  • 8. Data: 2008-10-21 15:30:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    > Znacznie lepiej jest tak jak teraz - 22,5 kEUR na łebka w każdym banku
    > a nie 50 kEUR na łebka w ogóle. Z kilku powodów.

    Naprawdę aż z kilku? No to wymień choć ze trzy, bo ja uważam, że planowane
    zmiany są na korzyść drobnych posiadaczy oszczędności.

    marekz

  • 9. Data: 2008-10-22 17:53:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    >Naprawdę aż z kilku? No to wymień choć ze trzy,

    Pospieszyłem się i napisałem to w innych wątkach. Kwestia zasad, W skrócie:
    1. Zwiększenie kosztów, zostanie przerzucone na klientóe, róenież tych,
    co nie mają lokat lub mają mniejsze.
    2. Odzwyczajanie ludzi od roztropnej zasady rozkładania środków,
    zapobiegliwości i myślenia.
    3. Rozłożenie środków w różnych bankach da równiejszy dostęp do kapitału
    bankom - teoretycznie poprawia ich sytuację, zmniejsza szansę utraty
    płynności.

    > bo ja uważam, że planowane
    >zmiany są na korzyść drobnych posiadaczy oszczędności.

    22,5 do 50 tys EUR w jednym banku - to teraz drobnych? No cóż, społeczeństwo
    chyba naprawdę się bogaci...
    Arek