  • 111. Data: 2002-06-03 07:23:54
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > No i?

    Co oznacza, że mając PIN-pad, który jest de facto prostym
    mikrokomputerkiem mogę odczytać jego program, i zmodyfikować go tak, aby
    przesyłał do POS-a to samo, co nieprzerobiony, a miał dodatkowe funkcje
    (np. - zapamiętywał ostatnio wbity PIN).

    > Jasne. Ale co to ma do rzeczy? Powyzej masz fragment ktory mowi o
    > przesylaniu podpisanych danych.

    A co ma to do rzeczy? Dane są najpierw podawane jawnie, potem szyfrowane
    i potem przesyłane. Wystarczy je przechwycić PRZED szyfrowaniem.

    > A kazdy pos ma backdoora ktory wypisuje 'klient uzyl pinu 1234'.
    Każdy może mieć. Tak się składa, że mikrokomputer 8051 ma jawny kod
    maszynowy i jego modyfikacja nie jest niemożliwa.

    > A mozesz uwierzyc ze to wymaga modyfikacji POSa?
    Oczywiście. Jeżeli chcę przesyłać. Bo jeżeli nie chcę, to nie wymaga.

    > Alez pomiedzy nakladka na klawiature a przeprogramowaniem pinpada jest
    > __olbrzymia__ roznica! Nie mieszaj tych dwoch rzeczy.

    Może dla Ciebie, to rzecz tak skomplikowana, że niewykonalna. Dla
    przeciętnego elektronika który ma cokolwiek wspólnego z
    mikrokontrolerami i jedna, i druga operacja to dość proste modyfikacje.

    Dla mnie, jako potencjalnej ofiary takich działań są to działania *zbyt
    łatwe*, aby podawać PIN.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 112. Data: 2002-06-03 07:25:31
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > He, jak sam mowiles ze polcard moze weryfikowac osobe obslugujaca to
    > pewnie umie zlapac takiego kolesia.

    Nie mówiłem, że Polcard może zweryfikować. Polcard może podjąć taką
    próbę.
    Policja może podjąc próbę złapania złodzieja.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 113. Data: 2002-06-03 07:26:13
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    > Spokojnie, ja tez pinu uzywam tylko w atmach. ;-)

    I potem będziesz miał tak, jak Ci ludzie z PKO BP....

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 114. Data: 2002-06-03 07:27:53
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:

    > I tak niby przychodzisz do sklepu zalozyc sobie POSa i odinstalowac i nikt
    > Cie nie widzial, nie zna itp?uhm... Juz widze, jak zlodziej idzie do
    > hipermarkertu instalowac na dzin czy dwa 40 posow :)

    Po co 40? Wystarczy JEDEN. Biorąc pod uwagę do tego potencjalny zysk z
    operacji i niewielkie ryzyko wpadki wystarczy wejsć w porozumienie z
    kimś z obsługi sklepu. Przy rotacji kasjerek jaka jest w HM bez
    większych problemów...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 115. Data: 2002-06-03 07:28:44
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    > i wyjdzie ze karty ktore wyczyscily konta byly uzyte w jednym
    > posie tego jednego dnia, taki numer przeszedlby moze z jedna karta

    Wyjdzie.

    > czy wszystkie dane po ktorych identyfikowany jest pos sa umieszczone
    > w zapisywalnej pamieci?
    > czy pos nie ma jakiejs sprytnej plomby zabezpieczajacej przez otwarciem
    > obudowy?

    Ma. I co z tego? Oglądasz pos i PIN-pad przed transakcją?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 116. Data: 2002-06-03 11:00:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jun 03, 2002 at 07:23:54AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    > przesyłał do POS-a to samo, co nieprzerobiony, a miał dodatkowe funkcje
    > (np. - zapamiętywał ostatnio wbity PIN).

    Zastanawiam sie czy widziales kiedys pinpad.

    > A co ma to do rzeczy? Dane są najpierw podawane jawnie, potem szyfrowane
    > i potem przesyłane. Wystarczy je przechwycić PRZED szyfrowaniem.

    Jasne.

    > Może dla Ciebie, to rzecz tak skomplikowana, że niewykonalna. Dla
    > przeciętnego elektronika który ma cokolwiek wspólnego z
    > mikrokontrolerami i jedna, i druga operacja to dość proste modyfikacje.

    Czekam z niecierpliwoscia na czas, kiedy zaczniesz czytac posty na
    ktore odpowiadasz. Zwlaszcza na zwrocenie uwagi na stwierdzenia co
    jest dla mnie niemozliwe a czy jest pomiedzy tym roznica.

    Ale przeciez technik Adam Płaszczyca jest specjalista _we_wszystkim_.

    --

    --w

  • 117. Data: 2002-06-04 08:00:24
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Zastanawiam sie czy widziales kiedys pinpad.

    Widziałem. Także w środku, ba, nawet sobie go rozebralem.

    > Czekam z niecierpliwoscia na czas, kiedy zaczniesz czytac posty na
    > ktore odpowiadasz. Zwlaszcza na zwrocenie uwagi na stwierdzenia co
    > jest dla mnie niemozliwe a czy jest pomiedzy tym roznica.

    Zacznę zwracać,kiedy zaczniesz pisac po polsku i nie będziesz sieplątał
    w zbyt złożonych zdaniach. Szczególnie, kiedy uzywasz zaimków bez
    wcześniejszego podania co one zastępują. Tak jak w ostatnim zdaniu
    złożonym powyżej 'czy jest pomiędzy tym różnica' - 'tym' - czyli czym?

    > Ale przeciez technik Adam Płaszczyca jest specjalista _we_wszystkim_.

    Lepiej wiedzieć więcej, niż nie wiedzieć nic. Choć ostatnio ignorancja
    jest w cenie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 118. Data: 2002-06-04 08:03:05
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jun 04, 2002 at 08:00:24AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > Lepiej wiedzieć więcej, niż nie wiedzieć nic. Choć ostatnio ignorancja
    > jest w cenie.

    Skromnosc byla zawsze. Choc nie dla wszystkich, niektorzy lubia
    uchodzic za domoroslych specjalistow. Od wszystkiego.

    EOT.

    --

    --w

  • 119. Data: 2002-06-04 19:17:27
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Skromnosc byla zawsze. Choc nie dla wszystkich, niektorzy lubia
    > uchodzic za domoroslych specjalistow. Od wszystkiego.

    A inni wola uchodzić za specjalistów w dziedzinach, na których się
    znają.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313