  • Data: 2002-05-27 16:02:47
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" <w...@p...com> writes:

> [...]
    > Moim zdaniem jest to zalozenie bledne. Gdyby tak bylo, gdyby latwiej bylo z
    > pinem - to znaczna czesc kradziezy kartowych odbywala by sie przy uzyciu
    > bankomatow. Czyli zlodziej czeka przed bankomatem, podglada, kradnie. Nie
    > twierdze, ze tak nie ma, ale wydaje mi sie, ze to jednak stosunkowo
    > niewielki procent kradziezy kartowych. Poza tym bylaby to juz kategoria
    > przestapstwa zuchwalego. Wydaje sie, ze kieszonkowcy dzialaja w srodkach
    > komunikacji miejskiej, PKP itp, ale nie przed bankomatami. Wiec najpierw
    > trafia sie im portfel, a potem mysla co z nim zrobic.

    Wszystkie te rzeczy dotycza rabunkow, kradziezy karty itp. To nie jest
    takie trywialne dla zlodzieja.

    Natomiast taka modyfikacja terminala, by zapamietywal dane z karty oraz
    wprowadzany przez klienta PIN jest trywialna, i nie wymaga zadnych
    dodatkowych operacji. Pozniej mozna po prostu nagrac klona karty i pojsc
    do bankomatu - zadnych problemow ze zgodnoscia plci, nazwisk, podpisow...

    Dlatego tez moim zdaniem PIN w sklepie to bezsens. Ew. inny PIN w sklepie,
    inny w bankomacie. Docelowo scalak na karcie i przynajmniej to jest
    zalatwione (bo o ile PIN wciaz bedzie mozna przechwycic, o tyle z klonem
    karty bedzie wiekszy problem - a PINy to nawet moga byc jednorazowe).

    > Wreszcie - zauwazcie, iz coraz wiecej jest punktow odgrazajacych sie
    > stosowaniem pinu. To niby po co, skoro podobno jest on mniej bezpieczny...

    Ale dla klienta, a nie dla sklepu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator