  • 1. Data: 2005-06-08 19:58:24
    Temat: Podawanie kodu CVV z KK podczas rezerwacji hotelu
    Od: Tomek <t...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    To mi się pierwszy raz zdarza, żeby hotel podczas rezerwacji oprócz
    numeru karty kredytowej żądał podania kodu CV2. Co o tym sądzicie?
    Wydaje mi się to mocno niebezpieczne. Przy znajomości tego kodu można
    praktycznie w ciągu chwili ogołocić mnie z moich pieniędzy na karcie.

    --
    Tomek F. (Fido__)

  • 2. Data: 2005-06-08 20:02:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > Wydaje mi się to mocno niebezpieczne. Przy znajomości tego kodu można
    > praktycznie w ciągu chwili ogołocić mnie z moich pieniędzy na karcie.

    bez znajomosci tez.
    nie jest im ten kod do niczego potrzebny zeby obciazyc twoja karte, ale
    coraz czesciej sie zdaza, ze jak nie widza karty to chca kod cvv, pewnie
    niedlugo wejdzie to do standardu.

  • 3. Data: 2005-06-08 20:17:22
    Od: "August" <z...@w...augustowski.org>

    W artykule news:d87if3$e44$1@news.onet.pl grupowicz Tomek napisał:

> [...]
    > Wydaje mi się to mocno niebezpieczne. Przy znajomości tego kodu można
    > praktycznie w ciągu chwili ogołocić mnie z moich pieniędzy na karcie.

    Potrzebne im by obciążyć cię za pierwszą noc jeśli nie dojedziesz przy
    pomocy systemu który widocznie wymaga tego kodu. Nie każdy wymaga.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 4. Data: 2005-06-08 22:15:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "August" <z...@w...augustowski.org> writes:

    > Potrzebne im by obciążyć cię za pierwszą noc jeśli nie dojedziesz przy
    > pomocy systemu który widocznie wymaga tego kodu. Nie każdy wymaga.

    Watpliwe, raczej potrzebne jest im to by zweryfikowac czy autor posiada
    karte czy jej tylko numer i date.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2005-06-08 22:25:22
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Watpliwe, raczej potrzebne jest im to by zweryfikowac czy autor posiada
    > karte czy jej tylko numer i date.

    Niby jak, skoro autoryzacje przechodzą z 'czymkolwiek'?

  • 6. Data: 2005-06-08 22:34:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    S.T. wrote:

    > Niby jak, skoro autoryzacje przechodzą z 'czymkolwiek'?

    A tego to już nie wiesz.
    na pewno przechodzą bez czegokolwiek. czyli jak nie ma kodu cvv to
    transakcja przechodzi bez. Jak wyślesz kod cvv to jest sprawdzany.
    Z tym, że tak jak piszesz. Czy bank coś naprawdę sprawdza, to wie tylko
    bank. (albo i nie).

  • 7. Data: 2005-06-09 07:59:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Watpliwe, raczej potrzebne jest im to by zweryfikowac czy autor posiada
    > karte czy jej tylko numer i date.

    No i fajnie, jesli do kazdej transakcji bedzie trzeba podawac ten kod
    to zlodziej wejdzie w jego posiadanie rownie latwo, jak tych
    powyzszych danych. A jesli sie nie bedzie podawac tego kodu, to po
    co on w ogole?

    MJ

  • 8. Data: 2005-06-09 10:29:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > No i fajnie, jesli do kazdej transakcji bedzie trzeba podawac ten kod
    > to zlodziej wejdzie w jego posiadanie rownie latwo, jak tych
    > powyzszych danych.

    Nie trzeba go podawac normalnie. Moze byc potrzebny tylko przy zdalnych
    transakcjach. Mysle ze zrodlem danych zlodziei zwykle nie sa transakcje
    zdalne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2005-06-09 10:54:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > Nie trzeba go podawac normalnie. Moze byc potrzebny tylko przy zdalnych
    > transakcjach. Mysle ze zrodlem danych zlodziei zwykle nie sa transakcje

    Ale numer jest na karcie i kazdy kelner moze go spisac.

    MJ

  • 10. Data: 2005-06-09 12:43:08
    Temat: Re: [OT]Podawanie kodu CVV z KK podczas rezerwacji hotelu a klener
    Od: "August" <z...@w...augustowski.org>

    W artykule news:2n64wnhkc5.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl grupowicz Michal Jankowski
    napisał:

    > Ale numer jest na karcie i kazdy kelner moze go spisac.
    >
    > MJ

    "'Oooo Jasiu, to pokaż Panu jak się u nas potrafił zachować Pan Kelner "
    ;)
    --
    S pozdravem,
    August