  • 1. Data: 2010-09-09 09:01:35
    Temat: Podatek bankowy jest dobry dla Nas !!!
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Podatek bankowy JEST DOBRY

    Artykuł pochodzi z bloga http://www.inwestowanie.org.pl/

    Lament bankowców i różnej maści analityków jest wielki. Media żyjące z
    ,,reklam banków" oczywiście podniosły larum. Tymczasem podatek bankowy w
    formie wzorowanej na podatku brytyjskim jest korzystny dla Nas
    inwestorów oraz dla gospodarki jako takiej. Jest korzystny dla
    Wszystkich którzy nie żyją na kredyt i ponad stan. Oto i wyjaśnienie
    tego fenomenu.

    Wedle schematu brytyjskiego, który ma być zastosowany w naszym kraju.
    Podatek czy danina nakładana jest od RÓŻNICY między sumą udzielonych
    kredytów, a suma depozytów powiększonych o kapitały własne. Z takiej
    formy podatku wynika:
    a) czym banki mają więcej kredytów w stosunku do depozytów tym więcej
    zapłacą. Jest to więc kara za rozbuchanie kredytowe i łupienie Polaków
    odsetkami od nich.
    b) czym bank ma więcej kapitałów własnych (kolokwialnie mówiąc jest
    większy i stabilniejszy) tym mniej zapłaci.

    Co z tego wynika? Banki przerzucą konsekwencje podatku na Nas np w taki
    oto interesujący sposób.

    1) Zamiast płacić od 0,1% (PO) do 0,4% (PIS) od całej sumy aktywów
    nawisu kredytowego, banki przeznaczą potencjalny podatek jaki maja
    zapłacić, nie do wypłacenia do budżetu, a do zebrania dodatkowych
    depozytów, a więc należy oczekiwać ZWIĘKSZENIA oprocentowania depozytów.
    Jak bank ma zapłacić 0,2% podatku od 1mln różnicy między suma
    udzielonych kredytów a suma depozytów, to woli ściągnąć z rynku 1 mln
    depozytów, dodając do oferty np 0,15% do oprocentowania obecnego, a za
    pozostałe 0,05% wystawić bankiet dla prezesów.
    2) Podniesienie oprocentowania kredytu (o kwotę podatku) spowoduje
    zmniejszenie emisji (kreacji) dodatkowego pieniądza, a więc według
    Miltona Friedmana, bezpośrednie zmniejszenie inflacji.
    3) Zmniejszenie podaży kredytu opanuje też dmuchanie balonów kredytowych
    czyli uspokojenie rynków. oraz ograniczenie potencjalnych krachów czy
    baniek spekulacyjnych np hipotecznych wywołanych właśnie tanim kredytem.
    4) Na atrakcyjności zyskają poza kredytowe formy pozyskania kapitału jak
    obligacje korporacyjne czy emisje akcji (IPO), gdzie mamy do czynienia z
    realnym pieniądzem w realną gospodarkę , co pozwoli inwestorom zarobić
    na tych instrumentach.

    Prawda ,że podatek bankowy nie jest zły ?

    Zapraszam do dyskusji

  • 2. Data: 2010-09-09 09:04:46
    Temat: Re: Podatek bankowy jest dobry dla Nas !!!
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jan Strybyszewski wrote:
> [...]
    > korzystny dla Nas inwestorów oraz dla gospodarki jako takiej. Jest
    > korzystny dla Wszystkich którzy nie żyją na kredyt i ponad stan.

    [...]

    Date: Thu, 02 Sep 2010 23:32:38 +0200
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    Dziękuję za wsparcie, tylko co tak późno ? :-)

    Pozdr.

    witrak()

  • 3. Data: 2010-09-09 14:23:43
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2010-09-09 11:01, Jan Strybyszewski pisze:
    > Zapraszam do dyskusji

    Takich bzdur to już dawno nie czytałem. Wszystko zostanie przerzucone na
    klienta w postaci prowizji i opłat wszelakich. I tylko Polbank będzie
    miał wszystko w d...

    --
    Raf

  • 4. Data: 2010-09-09 15:02:27
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Takich bzdur to już dawno nie czytałem. Wszystko zostanie przerzucone na
    > klienta w postaci prowizji i opłat wszelakich. I tylko Polbank będzie miał
    > wszystko w d...

    Zwłaszcza będzie miał w dalszym ciągu w dupie klientów, którym wysyła
    aktywne karty kredytowe pocztą.
    :-D
    LOL

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2010-09-09 16:17:04
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 9 Wrz, 16:23, Rafał <a...@m...invalid> wrote:

    > Takich bzdur to już dawno nie czytałem. Wszystko zostanie przerzucone na
    > klienta w postaci prowizji i opłat wszelakich. I tylko Polbank będzie
    > miał wszystko w d...

    Trzeba będzie szukac banków które nie udzielaja kredytów:P

  • 6. Data: 2010-09-09 17:24:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    6g2000vbn.googlegroups.com...

    > Trzeba będzie szukac banków które nie udzielaja kredytów:P

    Luzik, będzie wybór, że ho ho. Najpierw pan Kluza zakaże kredytów
    walutowych. A potem wszystkich i nie będzie niczego. Tylko lokaty i
    obligacje. :)

  • 7. Data: 2010-09-09 17:40:33
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    26g2000vbn.googlegroups.com...

    >Luzik, będzie wybór, że ho ho. Najpierw pan Kluza zakaże kredytów
    >walutowych. A potem wszystkich i nie będzie niczego.

    "Żeby nie było bandyctwa, żeby nie było złodziejstwa, żeby nie było
    niczego" - Krzysztof Kononowicz, kandydat na prezydenta Białegostoku.
    Kononowicz do KNF!

    Każdy podatek, obojętnie czy go nazwać np. koncesją, zostanie
    przerzucony na nas wszystkich, kwestia tylko jak szybko.

    Arek

  • 8. Data: 2010-09-09 19:39:56
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010 19:24:17 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Luzik, będzie wybór, że ho ho. Najpierw pan Kluza zakaże kredytów
    >walutowych. A potem wszystkich i nie będzie niczego. Tylko lokaty i

    i jeden kredytobiorca - PANSTWO

    a za panstwo splacac kredyty beda juz podatnicy...
    no in kolko sie zamyka, perpetuum mobile kwakwamac

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-09-09 20:03:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-09-09 11:01, Jan Strybyszewski pisze:
    > Zapraszam do dyskusji

    Każdy podatek jest zły.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2010-09-09 20:49:07
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 9 Wrz, 11:01, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Wedle schematu brytyjskiego, który ma być zastosowany w naszym kraju.
    > Podatek czy danina nakładana jest od RÓŻNICY między sumą udzielonych
    > kredytów, a suma depozytów powiększonych o kapitały własne.
    Chyba tu czegoś nie rozumiem: przecież kredytów udziela się z
    depozytów po odjęciu rezerw, to jak niby kredytów ma być więcej niż
    depozytów ? Nie wliczamy niektórych depozytów czy jak ?