  • 11. Data: 2004-02-17 20:58:14
    Temat: Re: Pobieranie opłat za wypłatę pieniędzy
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:c0tv2k$q10$2@topaz.icpnet.pl...

    > Niestey, nie bardzo wiem, do której grupy zaliczyć BPH - drogo, kiepska
    > oferta i dziadowska obsługa... To takie raczej PKP a nie taxi ;)

    Teraz pytanie pomocnicze: czy jeśli kierowca rozlatującego się fiata będzie
    miał najdroższe ceny i brak zniżek - łamie prawo ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 12. Data: 2004-02-17 21:01:54
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    >

    > Teraz pytanie pomocnicze: czy jeśli kierowca rozlatującego się fiata będzie
    > miał najdroższe ceny i brak zniżek - łamie prawo ?

    Oczywiście ja sięnie znam, może oddajmy głos Hannie Gronkiewicz-Waltz:
    "To, co najbardziej niepokoi HGW, to >>wprowadzanie przez banki prowizji
    i opłat w związku z prowadzeniem rachunku bankowego<<. Chodzi o to, że
    banki pobierają nie tylko opłaty za samo prowadzenie rachunku, ale
    obciążają również klientadodatkowymi kosztami. HGW zwraca także uwagę na
    jednostronną zmianę warunków i regulaminów w czasie trwania umowy
    rachunku bankowego.
    Według HGW z przepisów kodeksu cywilnego i prawa bankowego wynika, że
    banki mają prawo do pobierania prowizji za czynności bankowe (czyli
    prowadzenie rachunku), ale zastrzeżenia budzi już "obciążanie klientów
    opłatami za czynności, które stanowią element składowy rachunku
    bankowego".
    Do podstawowych zobowiązań banków wobec klienta prawo zalicza m.in.:
    przyjmowanie środków pieniężnych na rachunek, ewidencjonowanie
    przechowywania środków, obowiązek informowania posiadacza o stanie
    środków, obowiązek zwrotu środków pieniężnych.
    Zupełnie niezasadne jest według KNB pobieranie opłat manipulacyjnych za
    otwarcie rachunku bankowego, wydanie książeczki czegkowej czy blnkietów
    czekowych oraz przekazywanie wyciągów z konta przy zmianach sald
    rachunku"
    (GW, 2002.06.13(?))

    Ale, jak już pisałem, ja się nie znam.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 13. Data: 2004-02-17 21:03:57
    Od: "Pawel" <p...@t...pl>

    > A co w tym jest nielegalnego??? Ich bank i to oni ustanawiaja TOiP

    Oj, nie mogę się z tym zgodzić. Chyba w zeszłym roku była taka sprawa w
    Millenium: jakaś babka zaskarżyła bank, gdyż nie mogła bezprowizyjnie
    wypłacać swoich pieniędzy.
    ...i wygrała.
    Szczegółów nie pamiętam, wiem jednak, że Millenium zostało zmuszone do
    zmiany TOiP.

    Pozdro.
    /Paweł.

  • 14. Data: 2004-02-17 21:07:26
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Michał Witkowski wrote:

    > moge dac tylko jedna rade: zmien bank.

    Jak już zauważyłem, nie pisałem tu prosząc o radę odnośnie zmiany banku,
    tylko o przybliżenie podstawy prawnej, uniemożliwiającej bankowi
    pobieranie kilkakrotnie opłat za jedną czynność, jakąjest prowadzenie
    rachunku i pochodne tej czynności.
    Zaspokajając Twoją ciekawość: ze względu na specyfikę systemu
    podatkowego w PRL zlikwidowanie konta w BPH kosztowałoby mnie ok. 40.000
    pln. Ponieważ za tę kwotę wolałbym kupić sobie coś ładnego, próbuję
    znaleźć sposób, aby obcowanie z BPH przebiegało w akceptowalny sposób i
    abym nie miał poczucia, ze ktoś mnie dyma, nazywając rzecz po ludzku.
    Tak więc twoja rada abym zmienił bank jest w moim przypadku mało rozsądna.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 15. Data: 2004-02-17 21:09:10
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    Pawel wrote:

> [...]
    > wypłacać swoich pieniędzy.
    > ...i wygrała.
    > Szczegółów nie pamiętam, wiem jednak, że Millenium zostało zmuszone do

    Dziękuję, wreszcie ktoś na temat :) Właśnie o te szczegóły mi chodzi...

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 16. Data: 2004-02-17 21:14:35
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> napisał w
    wiadomości news:c0tvq0$rej$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    > tylko o przybliżenie podstawy prawnej, uniemożliwiającej bankowi
    > pobieranie kilkakrotnie opłat za jedną czynność, jakąjest prowadzenie

    Obawiam sie jednak, ze nic nie zalatwisz.

> [...]
    > abym nie miał poczucia, ze ktoś mnie dyma, nazywając rzecz po ludzku.
    > Tak więc twoja rada abym zmienił bank jest w moim przypadku mało rozsądna.

    Alez ja nie bylem ciekawy dlaczego nie chcesz sie przenosic, zle mnie
    zrozumiales. Ale jak juz powiedziales, to rzeczywiscie masz racje, mnostwo
    lotow by za ta kwote np bylo ;)

    --
    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu

  • 17. Data: 2004-02-17 21:55:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Pawel" <p...@t...pl> wrote in message

    > Oj, nie mogę się z tym zgodzić. Chyba w zeszłym roku była taka sprawa w
    > Millenium: jakaś babka zaskarżyła bank, gdyż nie mogła bezprowizyjnie
> [...]

    http://www.google.pl/search?q=cache:qZRBQ7rIza0J:arc
    h.rzeczpospolita.pl/a/rz/2002/05/20020514/2002051400
    76.html

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 18. Data: 2004-02-17 21:55:52
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2004 21:02:30 +0100, Marek Strzelecki napisal/a:

    > BPH bierze pieniądze za używanie karty (bodaj 2 pln/mies), za
    > nieużywanie (bodaj 2.50/mies, jeśli nie użyto karty 4 razy/mies). Za
    > pobranie pieniędzy w kasie też bierze (chyba 5pln/operację). Konto
    > oczywiście też nie jest za darmo.
    ale za to nie pobiera opłaty za wydanie karty. tak więc jesli już to
    zastrzezenia mozna miec do większosci banków.....
    --
    KrzysiekL

  • 19. Data: 2004-02-17 21:58:10
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    krzysiekL wrote:

    > ale za to nie pobiera opłaty za wydanie karty. tak więc jesli już to
    > zastrzezenia mozna miec do większosci banków.....

    Ależ pobiera, tylko rozkłada ją na 12 rat...

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 20. Data: 2004-02-17 21:59:41
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    MK wrote:

    > "Pawel" <p...@t...pl> wrote in message

    > http://www.google.pl/search?q=cache:qZRBQ7rIza0J:arc
    h.rzeczpospolita.pl/a/rz/2002/05/20020514/2002051400
    76.html

    Ooo dzięki, nówka sztuka...

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl