    From: "Marek J" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Po co są cyfry kontrolne?
    Date: Wed, 20 Feb 2002 17:40:13 +0100

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:02022017040171@polnews.pl...
    > Czy ktoś może mi wyjaśnić po co są te dwie cyfry kontrolne w numerach
    > rachunków (np. MultiBanku). Mam tam trzy konta, każde ma inne cyfry. Nie
    znam
    > się na tym, a zżera mnie ciekawość.
    > Poza tym czasem się zdarza, że system głupieje i nie rozpoznaje banku,
    wtedy
    > trzeba wpisać numer bez tych dwóch cyfr.

    Te dwie cyfry można wyliczyć z pozostałych cyfr numeru konta - patrz np.:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=103
    55&t=10355
    Dzięki temu komputer banku może stwierdzić czy numer konta został wpisany
    bez pomyłki (algorytm jest tak skonstruowany że baaaaardzo ciężko zrobić
    pomyłkę i trafić w tą samą liczbę kontrolną).
    A z niedogodnością tych numerów to się nie przejmuj - do końca tego roku
    wszystkie banki mają obowiązek wprowadzenia takich numerów dla swoich
    rachunków, a do końca 2003r. nastąpi wycofanie starych numerów.

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych: